Tsja, de ramen van de 75 gaan al een tijdje niet meer open.
Even een chronologische opsomming van de constateringen.
- een jaar geleden ging het bestuurdersraam een keer niet meer dicht. Kon op 't knopje duwen wat ik wilde, niks gebeurde. 10sec gewacht en alles was weer normaal.
- in de daarop volgende 8-10 maanden dit mischien nog eens 2-3x gehad.
- enkele maanden geleden begon het steeds erger te worden, en viel me ook op dat het passagiersraam dit euvel ook vertoonde.
- ik merkte dat als ik het knopje van de raambediening indrukte, de verlichting van de knopjes (dus bestuurder & passagier) uit viel.
- in de keren dat het raam WEL open ging, dan viel de verlichting niet uit. (echter die keren werden steeds spaarzamer)
- nu gaan dus al enkele maanden de ramen helemaal niet meer open. In de winter geen probleem, maar in de zomer wel.
- Opvallend is, dat alle andere knopjes van de "hemelconsole" wel gewoon functioneren. Dat zijn dus de plafondverlichting, leeslampje maar ook het (ik denk aftermarket) zonnedak functioneert gewoon zoals het hoort.
- sindsdien branden de knopjes van de ramen dus ook helemaal niet meer.
Nu lijkt me dit zo goed als zeker een electrisch probleem, en niet iets in de raam-motortjes. ik heb ook de zekeringen in de zekeringkast al gecontrolleerd en alles perfect.
Is dit een probleem dat vaker voorkomt bij 75's? (of Alfetta/90 met zelfde hemelconsole) Iemand een idee waar dit dan aan kan liggen? (massa?)
Ik heb al eens geprobeerd om de hemelconsole er af te krijgen, maar volgens mij zit hij gedeeltelijk aan de hemel geplakt. Heb dus geen zin om mijn (nu nog) perfect uitziende hemel te gaan vernielen.