Pagina 1 van 2
Verlagen 75..
Geplaatst: vr apr 08, 2011 17:04
door B-lex
Voordat iedereen roept; zoekfunctie..
Iemand ervaring met 75 verlagen via voorzijde? Draagarm los etc dus, ipv de torsie naar achter te trekken..
Dit wilde ik vandaag dus doen in de veronderstelling dat dat dus ook zou gaan, viel vies tegen.
Ik krijg dus met geen mogelijkheid de bouten terug erin omdat ze tegen de draagarm komen, terwijl dat volgens mij normaal wel zou moeten kunnen.
De enige verklaring hiervoor zou kunnen zijn dat ze al 1 tandje was verlaagd was denk ik..Kan iemand dit bevestigen?
Heb nu maar de torsies aan de achterzijde ingesopt met kruipolie..dan toch maar zo proberen.
Weet iemand toevallig uit zijn hoofd wat voor draad er in de torsie zit achter? Het lijkt erg fijne draad, hier had ik geen boutjes voor liggen.
Grtz, Alex
RE: Verlagen 75..
Geplaatst: vr apr 08, 2011 17:36
door AlfettaOwner
RE: Verlagen 75..
Geplaatst: vr apr 08, 2011 18:05
door B-lex
Dat topic had ik al uitgebreid zitten bekijken via zoekfunctie, toch bedankt!
Morgen even een passend boutje halen, en dan hopelijk weer verder..met meer geluk
Grtz, Alex!
RE: Verlagen 75..
Geplaatst: vr apr 08, 2011 18:08
door brolli21
Bouten gaan er altijd eem beetje lastig in,gewoon flink klooien,is mij tot nu toe altijd gelukt.
RE: Verlagen 75..
Geplaatst: vr apr 08, 2011 18:15
door AlfettaOwner
Als jij de torsie reeds in positie hebt aan de achterzijde en je voorste draagarm bijstelt krijg je idd de bouten er niet zonder meer terug in bij een verlaging van 1 tand
Je zult dan ook achterzijde los moeten maken...
Re: RE: Verlagen 75..
Geplaatst: vr apr 08, 2011 18:50
door DJ
Bouten gaan er altijd eem beetje lastig in,gewoon flink klooien,is mij tot nu toe altijd gelukt.
Of een tapje kopen M10x1.25. Kost je de kop niet en komt altijd wel weer eens van pas. Er zit meer M10x1,25 draad op een 75.
Dan hoef je niet te klooien.
Adres voor tapjes:
www.locloods.nl
Gr
DJ
Re: RE: Verlagen 75..
Geplaatst: vr apr 08, 2011 19:24
door Wouter van den Brande
Bouten gaan er altijd eem beetje lastig in,gewoon flink klooien,is mij tot nu toe altijd gelukt.
Of een tapje kopen M10x1.25. Kost je de kop niet en komt altijd wel weer eens van pas. Er zit meer M10x1,25 draad op een 75.
Dan hoef je niet te klooien.
Adres voor tapjes:
www.locloods.nl
Gr
DJ
Waarvoor heb je een tapje nodig als het een bout moer verbinding is??
De bouten moeten door een chassisbalk heen waar geen draad inzit.
En daar achter vind men een moer die erop zit.
Of heb jij het over de draad achter in de torsie,hoe ik het lees niet. Maar kan verkeerd begrijpen.
Alex ik kom wel eens een steentje bijdragen.
Greetzz..
Re: RE: Verlagen 75..
Geplaatst: vr apr 08, 2011 19:25
door AlfettaOwner
Bouten gaan er altijd eem beetje lastig in,gewoon flink klooien,is mij tot nu toe altijd gelukt.
Nou nee hoor, als jij binnen de perken blijft met verlagen is het absoluut geen probleem

Maar mooiste en beste manier van werken is torsie achteren ook los.
RE: Verlagen 75..
Geplaatst: vr apr 08, 2011 19:43
door B-lex
Zou dit dan inderdaad de 2e tand verlaging zijn waar ik mee bezig ben?
@ Wouter, heb jij toevallig m10x1,25 in Z-city?
En morgen dan maar ff vies worden?
Grtz
RE: Verlagen 75..
Geplaatst: za apr 09, 2011 00:14
door brolli21
Ik heb nog nooit een transaxle anders verlaagd dan "gewoon" 1 tand voor op de torsie,dus door de draagarm bij te stellen.
Tot nu toe altijd gelukt,al is het wel altijd met behulp van een koevoet en een 2e persoon geweest

RE: Verlagen 75..
Geplaatst: za apr 09, 2011 00:17
door siegerdehaan89
ik heb dat ding van sven 2 tandjes verlaagd toen. En, volgens mij heb ik toen geen gezeik gehad met boutjesgekloot. Draagarm los van de torsie, 2 tandjes omhoog en terug, was zo gepiept toen ik door had met mijn half zatte kop nog hoe het zat

.
RE: Verlagen 75..
Geplaatst: za apr 09, 2011 01:13
door giuliettaevo
Bij twee tanden verlagen heb je zekers wel gezeik met de bouten die de draagarm aan de auto verbinden.
De draagarmen staan dan onbelast bijna horizontaal en daardoor kun je de bouten niet meer gemonteerd krijgen, de bouten raken dan de draagarm zelf aan de achterkant. Het gedeelte dat parallel loopt aan dat gedeelte waar de bouten inzitten is het probleem, dat komt omhoog doordat de draagarmen omhoog komen en zorgt ervoor dat je de bouten niet terug erin krijgt. Ik heb om dat tegen te gaan een hele dikwandige buis door de draagarm gestoken en er twe eman aan laten hangen om de draagarm ver genoeg gedraaid te krijgen om de bouten er door te kunnen krijgen. Bij een 75 heb ik de draagarmen een beetje bijgeslepen zodat ik meer ruimte had en had ik inbusbouten gebruikt met een smallere kop.
RE: Verlagen 75..
Geplaatst: di apr 12, 2011 02:06
door B-lex
Het is dus allemaal niet gelukt zoals het hoort..torsie zitten ZO vast dat ik de draad van bout en draad in torsie kapot heb gedraaid..
Nu zit ik te denken, of torsies laten zitten en draagarm weer demonteren, en dan onderste deel van de 6kant van de bout afslijpen..
Of, m12 in de torsie tappen nog eens proberen, ben het nu elke dag even aan het insoppen met wd40.
Wat is het beste/makkelijkste idee?
Grtz, Alex
RE: Verlagen 75..
Geplaatst: di apr 12, 2011 07:57
door DJ
Bouten waar de onderste triangel mee vast zit aan de body vervangen door draadeind. Aan weerskanten een moer. Kan je triangel in de goede stand zetten en dan de draadeinden er zo doorschuiven vanaf de motorkant (draadeinden eerst in de gaten doen, en helemaal doorschuiven, triangel ervoor en draadeind terug duwen)
Let wel: originele bouten zijn klasse 10. Zou dus ook maar draadeind klasse 10 gebruiken en geen 8 en zeker geen anonieme gamma meuk.
Origineel is fijne draad en borgmoeren. Zou de moeren borgen op het draadeind met loctite oid. Er is aan de kant van triangel geen ruimte voor een zelfborgende moer. Of je moet een lage gebruiken. Maar die heeft weer minder draad.
Voor de veiligheid ook klasse 10 moeren gebruiken.
Klasse 10 is spul is duurder van klasse 8 en lastiger aan te komen.
Gr,
DJ
Re: RE: Verlagen 75..
Geplaatst: di apr 12, 2011 09:33
door frankalfa
Bouten waar de onderste triangel mee vast zit aan de body vervangen door draadeind. Aan weerskanten een bout. Kan je triangel in de goede stand zetten en dan de draadeinden er zo doorschuiven vanaf de motorkant (draadeinden eerst in de gaten doen, en helemaal doorschuiven, triangel ervoor en draadeind terug duwen)
Let wel: originele bouten zijn klasse 10. Zou dus ook maar draadeind klasse 10 gebruiken en geen 8 en zeker geen anonieme gamma meuk.
Origineel is fijne draad en borgmoeren. Zou de moeren borgen op het draadeind met loctite oid. Er is aan de kant van triangel geen ruimte voor een zelfborgende moer. Of je moet een lage gebruiken. Maar die heeft weer minder draad.
Voor de veiligheid ook klasse 10 moeren gebruiken.
Klasse 10 is spul is duurder van klasse 8 en lastiger aan te komen.
Gr,
DJ
Eh vanaf de motorruimte het draadeind erin schuiven kun je wel vergeten DJ, daar zit nl de motor/ het carter fijn in de weg...Zonder blok erin zou het kunnen.En idd tussen triangel en t deel met de boutgaten is zeer weinig ruimte om een deugdelijke moer te plaatsen, ik zou t zo iig niet doen voor een auto met trackday aspiraties...
Grtz,fRank