luvano
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: do sep 24, 2009 16:19
Locatie: Tegelen

Originele Bose audio terugplaatsen in 156 GTA SW

ma mar 28, 2011 17:00

Hallo geachte mede-forumbezoekers,

sinds een paar maanden ben ik de gelukkige bezitter van een 156 GTA sw in de kleur Alfa Rosso. Het betreft limited ed. nr. 128 (al vraag ik me af wat er limited is aan de wagen)
Binnenkort maak ik een paar foto's en zal deze op het forum plaatsen.
Nu heeft de vorige eigenaar de subwoofer-unit, CD-wisselaar en radio eruit gehaald omdat deze kapot zou zijn. Hij heeft er zelf een aftermarker radio ingezet met een conversiekitje.
Resultaat: piep in de rechterspeaker, rechtertweeter die geen geluid voortbengt en een storingsgeluid dat met de toeren van de motor de hoogte in gaat. (waarschijnlijk aarde-probleem)

Ik wil deze wagen weer terugbrengen in haar oorspronkelijke staat.
Ik kan een originele Bose subwoofer-unit en Clarion-wisselaar op de kop tikken. Een originele radio moet ook niet al te moeilijk zijn.

Weet iemand nu hoe deze units zaten aangesloten op de originele autoradio ? De kabel is nl niet meer aanwezig in de kofferbak en ik vraag me af of het uberhaubp nog mogelijk is de unit aan te sluiten op de radio.

Alvast bedankt voor tips.

mvg

Luc van Ophoven

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: Originele Bose audio terugplaatsen in 156 GTA SW

za apr 02, 2011 21:39

Hallo geachte mede-forumbezoekers,

Resultaat: piep in de rechterspeaker, rechtertweeter die geen geluid voortbengt
Uitvallen heb je ook met de bose. Ik heb nu 1,5 jaar een GTA SW en al 1,5 jaar vergelijkbare problemen. Gezegd wordt dat de toegepaste speakers een te lage impedantie (2ohm ipv 4 ohm) hebben, een andere mogelijkhied is brakke bekabeling naar de speakers..
Heb nog geen tijd(en zin) gehad om het uit te proberen met andere.

en een storingsgeluid dat met de toeren van de motor de hoogte in gaat. (waarschijnlijk aarde-probleem), dan heeft hijd e schakeldraad voor de versterker van de geschakelde plus gepakt. Dit moet je rechtstreeks vanaf de radio sturen, dan heb je een ontstoorde plus.

Ik wil deze wagen weer terugbrengen in haar oorspronkelijke staat.
Ik kan een originele Bose subwoofer-unit en Clarion-wisselaar op de kop tikken. Een originele radio moet ook niet al te moeilijk zijn.

Weet iemand nu hoe deze units zaten aangesloten op de originele autoradio ? De kabel is nl niet meer aanwezig in de kofferbak en ik vraag me af of het uberhaubp nog mogelijk is de unit aan te sluiten op de radio.

Bose is een versterker als alle ander, dus met een hoop geduld is het aan te sluiten, mooier is natuurlijk de complete bekabeling op de kop tikken.

Alvast bedankt voor tips.

mvg

Luc van Ophoven
Persoonlijk zou ik echter eerst eens beginnen naar de speakers te kijken en de bekabeling naar de speakers.

Gebruikersavatar
Romeo
Full Member
Full Member
Berichten: 432
Lid geworden op: do jan 06, 2005 13:58
Locatie: Arnhem

RE: Originele Bose audio terugplaatsen in 156 GTA SW

za apr 02, 2011 21:47

Origineel is goed, het Bose systeem is dat niet (maar dat is persoonlijk).

Ik denk dat je op Marktplaats de Alfa-sloper in Klazienaveen wel kunt vinden (Deniz). Prima vent. Heeft regelmatig schade GTA's

Mario
Een Ducati op een aanhanger, is dat het paard achter de wagen spannen?
SCARB-lid
Alfa 156 GTA SW '02
Lancia Astura PF '39
BMW i3s
Ducati 888 SP5

Terug naar “Algemene Technische vragen”