Ravado, Hoorstra;
bedankt, maar snap er echt niets meer van
wat ik heb gedaan;
Veerpootlagers moesten ook vervangen worden, dus voorzijde beide veerpoten eraf, schijfremmen eraf.
aan de linkerzijde ook de gehele stuuras eraf (moest ook vervangen worden ivm te lang doorgereden te hebben met een gescheurde hoes).
Toen begonnen met de stuurhuis;
van bovenuit de buis tussen lmm en inlaatspruitstuk afgehaald, ontsteking gemerkt en verdeelkap losgehaald.
van onderen de stuurbekrachtigings olie afgetapt, de vier bouten van het stuurhuis (waarmee deze vastzat op het schutbord) losgedraaid.
De 2 bouten waarmee de leidingen van het stuurhuis (links) vastzaten losgehaald.
de koppelings bout tussen stuur en stuurhuis van binnenuit de auto losgehaald.
Motorsteun achter losgedraaid, bout eruit.
krik onder de achterste deel van de versnellingsbak.
achterste steun bouten van de bak losgehaald.
krik tiental centimeters laten zakken.
met veel pijn en moeite de stuurstangen/reactie stangen (hoe heten die dingen?) van de stuurhuis afgedraaid (borgplaatje eraf, 2x boutje 22).
Nu heb ik dus de gehele stuurhuis eronderuit en in me tuin liggen.
Hierop zitten nog tweetal leidingen, die met inbus vastzitten, 3 van de 4 inbusbouten zijn 'rond' / 'dol' gedraaid en dus gaan de leidingen er (voorlopig) niet af.
De hoezen zelf zaten nog netjes met beugels/klemmen vast, deze eraf gehaald.
Maar de hoezen passen nooit over de uiteindes van de stuurhuis heen, hoe haal ik 1 van de 2 uiteindes los? Of bedoelen jullie juist dit met de "kogels" ?
Ik snap er als leek zijnde niets meer van

Het begon allemaal met de 33..
AR 33 1.7 IE (R.I.P)
AR 164 2.0 TS Super
AR 156 2.0 TS
AR 156 2.0 TS
AR Giulia 2.2
Nu: AR GT 2.0 JTS Distinctive
Lease: AR Stelvio Veloce
Project: 33 1.7 16V QV S