franksud
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 563
Lid geworden op: vr feb 23, 2007 18:40
Locatie: grootebroek

Boxer moter 1700 16v 33 of 145/6

zo feb 27, 2011 18:09

Kan iemand mij nou vertellen wat nu precies het verschil is tussen een 16v van een 33 of van een 145/6 weet dat het vermogen van een 33 132pk is een van een 145/6 129pk.

Graag meer info
Gr Franksud :wink:
Alfa is de best
Nu Fiat Punto EVO(2011)Alfasud 1700 QV (Mean Green Sud) Alfa 33 16V.Alfa 33 Racer,Alfa 33 RED.Gehad, Alfa sudsprint,Alfa 33 1500 QV Verde,Alfa 33 1700 16V QV S,Alfa 155 1800 8V,Alfa 156 Selespeed Alfa 156 Sportwagon,Fiat fiorino

Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1357
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

RE: Boxer moter 1700 16v 33 of 145/6

zo feb 27, 2011 18:15

Van de site van Squadra-tuning:

"Het allergrootste verschil was het injectiesysteem. Hypermodern ten opzichte van de 33 16v, echter moest het injectiesysteem wat geknepen worden om 'm aan de nieuwste emissie eisen te laten voldoen. Ook het inlaattraject werd drastisch geknepen om inlaatgeluiden te dempen."
Huidig: GT 3.2 V6 24V Nero Kyalami (2005)
Gehad: Giulietta 1750 TBi QV TCT (2014) | Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Gebruikersavatar
esvida
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 720
Lid geworden op: za mar 19, 2005 23:36

RE: Boxer moter 1700 16v 33 of 145/6

zo feb 27, 2011 20:00

je kunt ze zonder aanpassingen zomaar niet wisselen van 33 naar 145/6 of andersom.
alfas in het verleden passen niet hieronder.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Boxer moter 1700 16v 33 of 145/6

zo feb 27, 2011 21:27

ontsteking van een 145 ken ik niet, heeft die een rotor?

verder is onderblok en koppen wel gelijk, maar dat een 33 16V 132 pk is niet helemaal waar, alleen de 90-92 modellen, die daarna heeft ook 129pk
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2441
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: Boxer moter 1700 16v 33 of 145/6

zo feb 27, 2011 22:29

nee, de 145 heeft een dis-bobine net als de mp3.1 versie van de 1700 en dacht ook de 1400IE

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Boxer moter 1700 16v 33 of 145/6

zo feb 27, 2011 23:20

De 145/146 16V boxer heeft een M2.10.3 motronic. Die heeft een MAF sensor en niet een AFM (klep). Inderdaad, DIS bobine, 2 aparte coils dus per 2 cylinders vonken. De demping van de inlaat valt qua vermogensverlies erg mee hoor. Ik denk dat het vooral in het uitlaatsysteem zit eigenlijk.

Gebruikersavatar
esvida
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 720
Lid geworden op: za mar 19, 2005 23:36

RE: Boxer moter 1700 16v 33 of 145/6

zo feb 27, 2011 23:54

als je een 33 motor in een 145 wil leggen moet je onsteking verwijderen en afdoppen,vliegwiel van 145 opzetten ivm andere timing [scheelt 3 tanden],klepdeksel l vervangen ivm met extra nokkenaspositiesensor,bovenste nokkenastandwiel links ivm timing sensor,de stalen achterplaat,poelis riem dynamo etc en stuurberachtigingssteun.
boven op de motor alles wat met de bezienetoevoor te maken heeft.

ps ligt aan bwj motor maar als je pech hebt moet je het alum achterdeksel ook veranderen anders loopt het vliegwiel aan.
alfas in het verleden passen niet hieronder.

Terug naar “Algemene Technische vragen”