Pagina 1 van 1

pin-aansluiting TS bobine

Geplaatst: di feb 08, 2011 13:18
door cuoresportivo33
Aangzien ik voor een TS conversie in mijn bertone een kabelboom aan het maken ben, was ik een beetje aan het stoeien met de aansluitingen.

Nu heb ik een vraag over de 2 bobines die bij het TS blok zitten.

Beide bobines hebben een aansluiting voor de multistekker. deze gaat naar de ECU.

Ik neem aan dat via deze draad ook de voeding binnenkomt? bij het nord blok had ik namelijk de bobines via een relais geschakeld om het contactslot te ontlasten, maar dat is dan nu niet meer nodig?

2e vraag: er zit naast de multiestekker nog een losse witte draad aan de bobines.

Nu dacht ik dat deze was om de toerenteller aan te sturen.
Echter, hiervoor zou 1 draad genoeg zijn, maar bij een 75 zitten de witte draden beide aangeloten op de kabelboom.

Iemand enig idee waar de 2e aansluiting heen gaat?

RE: pin-aansluiting TS bobine

Geplaatst: di feb 08, 2011 18:21
door giuliettaevo
Volgens mij zit die tweede witte draad niet aangesloten bij de 75. :wink: Hij is in ieder geval voor de toerenteller, dat is zeker.

Geschakelde + komt via de motorkabelboom, geen extra draad voor nodig dus. :wink:

RE: pin-aansluiting TS bobine

Geplaatst: di feb 08, 2011 23:14
door cuoresportivo33
Ik vond deze afbeelding van de bosch sturing van de TS.
De draad die van de bobine naar de accu loopt vind ik wel vreemd.
Die draad is dus niet terug te vinden op een 75 als ik het goed begrijp?

Afbeelding

RE: pin-aansluiting TS bobine

Geplaatst: di feb 08, 2011 23:46
door giuliettaevo
:? Die draad kan ik me niet herinneren in ieder geval..
Maar zaterdag ga ik een TS slopen, dan zal ik er eens op letten. :wink:

Re: RE: pin-aansluiting TS bobine

Geplaatst: wo feb 09, 2011 07:25
door indy
:? Die draad kan ik me niet herinneren in ieder geval..:
Die zitten er ook niet op. Alleen de stekkers die van de draadboom komen , en 1 voor de toerenteller. Dat is alles wat je nodig hebt.

RE: pin-aansluiting TS bobine

Geplaatst: wo feb 09, 2011 08:38
door Maurizio
pb

RE: pin-aansluiting TS bobine

Geplaatst: wo feb 09, 2011 20:15
door Jan M
Waarschijnlijk bedoel je dit.
Pin 1: Massa. Pin 2: Massa. Let op beide apart naar massaklem.
Pin 3: + via contaktslot.
Pin 4: suring uit ECU.

De tweede witte draad is ook voor de toerenteller. Da's wel handig om te zien of beide ontstekingen het doen vóór de verdeler.
Als je toerenteller het doet is dat in ieder geval een signaal dat dat in orde is. Kan je weer een probleem uitsluiten.


Afbeelding

Afbeelding