Pagina 1 van 2

inspuitingslampje brand 145 1.4 ts (Tja logisch!!)

Geplaatst: di jan 25, 2011 11:41
door hans2600
het waarschuwingslampje van de inspuiting gaat soms branden en ook weer naar een seconde of 10 uit.
Is dit een beroemd elektrisch Alfa gevalletje :wink: of is er dan echt iets aan de hand??

Auto slaat niet gelijk aan met starten s'morgens ik moet echt wel 4 a 5 seconden doorstarten kan dit er mee te maken hebben?

Hans

RE: inspuitingslampje brand 145 1.4 ts

Geplaatst: di jan 25, 2011 11:46
door rutgerdow
Waarschijnlijk heb je ergens een storing. ff naar de garage om je ecu te laten uitlezen.

RE: inspuitingslampje brand 145 1.4 ts

Geplaatst: di jan 25, 2011 11:50
door Geert-Jan
Ik heb het ook gehad bij mijn 145 1.4 ts, en dat was toen mijn nokkenasversteller vertelden ze mij. Doordat deze zijn werking aan het verliezen was, ging het lampje branden. Maar sowieso even uitlezen kan geen kwaad natuurlijk.

Gr. Geert-Jan

Re: RE: inspuitingslampje brand 145 1.4 ts

Geplaatst: di jan 25, 2011 12:48
door Rainier155
Waarschijnlijk heb je ergens een storing. ff naar de garage om je ecu te laten uitlezen.
+1 :)

Kan overigens ook je lambda sonde zijn... kortom er zijn meerdere mogelijkheden, dus na uitlezen weet je meer.

RE: inspuitingslampje brand 145 1.4 ts

Geplaatst: di jan 25, 2011 13:22
door WhizzMan
Er kan van alles natuurlijk. Je ECU zal in ieder geval de laatste 4 storingen in z'n geheugen opslaan, tot ze na 30 keer starten+rijden gewist worden. Probeer bij uitlezen ook de feitelijke codes/teksten te krijgen en niet alleen de verklaring die de persoon die uitleest er aan geeft. Sommige storingen zijn voor meerdere uitleg vatbaar en niet iedereen weet welke storingen door welke oorzaken kunnen komen.

Heb je behalve slecht starten meer problemen? Brandstofverbruik? Inhouden?

RE: inspuitingslampje brand 145 1.4 ts

Geplaatst: di jan 25, 2011 18:37
door hans2600
nee geen speciale dingen hij loopt lekker maar er is wel een vreemd puntje hij loopt
bij stationair niet gelijk. hij loopt tussen 850 - 1000 toeren heen en weer te gaan ipv netjes op een toerental te blijven.

Re: RE: inspuitingslampje brand 145 1.4 ts

Geplaatst: di jan 25, 2011 19:18
door @lfa@lgra
Er kan van alles natuurlijk. Je ECU zal in ieder geval de laatste 4 storingen in z'n geheugen opslaan, tot ze na 30 keer starten+rijden gewist worden. Probeer bij uitlezen ook de feitelijke codes/teksten te krijgen en niet alleen de verklaring die de persoon die uitleest er aan geeft. Sommige storingen zijn voor meerdere uitleg vatbaar en niet iedereen weet welke storingen door welke oorzaken kunnen komen.

Heb je behalve slecht starten meer problemen? Brandstofverbruik? Inhouden?
HElemaal mee eens. :!: Aan alleen het slechte starten kun je niet meteen een oorzaak aanwijzen. Er is meer....
Bij een Dseicento precies hetzelfde probleem gehad. De defecte lambdasonde gaf echter geen stroringsmelding, maar het feit dat ie is overleden was bleek te liggen aan veel korte ritjes en is een simpel scheurtje in de vacuumleiding van de MAP sensor (Inlaatluchtdruk zender) ook nog eens in combinatie met een vervuild gasklephuis en daardoor vastzittende stappenmotor.
Hoe kun je het verzinnen... :? Ga dus niet lukraak vervangen, maar ga eers uitlezen en onderzoeken met een multimeter, een scherpe blik en gezond verstand. :wink:

RE: inspuitingslampje brand 145 1.4 ts

Geplaatst: wo jul 20, 2011 10:39
door hans2600
even een update

Gisteren begon de auto te stotteren dus even onder de mototrkap geweest

De luchtslang eraf, de auto schommelt van 500 tot 1500 toeren heen en weer en je ziet de gasklep dit corrigeren
dus te laag in de toeren en hij opent zichzelf en dan kom je weer hoger in de toeren (vandaar het schommelen)

De LMM valt dus af want die doet op dat moment niet mee (slang lag eraf!)

Vanochtend naar mijn werk merkte ik wat ik gisteren al dacht te voelen laag in de toeren doet 1 cylinder moeilijk mee en die wordt hoger
in de toeren weer actief.

Ik blijf nu hangen op 2 puntjes dat zijn: de bougies maar is vervangen en ik denk dat de lambdasonde niet ok is maar er kan natuurlijk veel meer aan de hand zijn!!!

Kom maar op met jullie info :D

Hans

RE: inspuitingslampje brand 145 1.4 ts

Geplaatst: wo jul 20, 2011 12:01
door rutgerdow
bobine('s)? bougiekabels?

RE: inspuitingslampje brand 145 1.4 ts

Geplaatst: do jul 21, 2011 09:36
door hans2600
kijk ik ook even naar want die ene cylinder niet meelopend is dodelijk natuurlijk :roll:

RE: inspuitingslampje brand 145 1.4 ts

Geplaatst: do jul 21, 2011 09:43
door WhizzMan
Uitlezen en niet langer doorprutsen.

RE: inspuitingslampje brand 145 1.4 ts

Geplaatst: do jul 21, 2011 12:07
door hans2600
da,s voor de 1e keer dat ik een auto moet laten uitlezen. Dat gaat knaken kosten of niet???

RE: inspuitingslampje brand 145 1.4 ts

Geplaatst: do jul 21, 2011 13:00
door Morsche
Nee dat denk ik niet, of niet veel.

Ik heb het ook gehad, bij Wizzman aan de laptop gehangen en gaf hij allerlei storingen.
Bleek gewoon de relaids voor je accu te zijn. Die zijn van boven beschermt tegen regen maar vanaf onder niet. Al die stekkertjes waren helemaal verrot. Even nieuwe op gesoldeerd en de auto was weer 100% in orde!

Hier heb ik nog een paar foto's daarvan.

Zo hangen ze dus:
Afbeelding

Afbeelding

Rot..
Afbeelding

Ook rot..
Afbeelding

Jaa..ook rot:
Afbeelding

Hier zit het dus:
Afbeelding

Club technicus Wizzman ( :P ) aan het werk, kan je dus heeel goed zien waar het zit!
Afbeelding



Dus zoals Wizzman al zegt, gewoon stoppen met zelf klooien en aan de computer met dat ding!
(en de stekkertjes checken :P )

RE: inspuitingslampje brand 145 1.4 ts

Geplaatst: do jul 21, 2011 15:51
door WhizzMan
Huu!

Je storing kan aan van alles liggen, dus het hoeft niet bij de relais te zitten hoor. Bij de oudere modellen 145/146 zijn de relais groter en vierkant, dus staar je niet blind op zoek naar rechthoekige rode.

Uitlezen kost soms niets, soms willen ze er geld voor hebben. Het hangt er maar net van af wie je bent en waar je heen gaat. De praktijk is dat dames met "mooie blauwe ogen" minder vaak hoeven te betalen dan jongemannen met petjes, grote lichtmetalen wielen en een dikke subwoofer in de kofferbak. Een half uur werkplaatstarief is ongeveer het maximum wat je er eigenlijk voor wilt betalen.

Zorg er voor dat je alle storingsmeldingen in z'n geheel te zien/lezen krijgt. Probeer ze letterlijk, liefst met eventuele numerieke codes, op te schrijven of zo. Na uitlezen, wissen en nog een keer kijken of er terugkomen. Er kunnen meldingen in zitten die wel tot 30 ritten geleden zijn ontstaan. Je wilt zowel de historie weten als wat er nu direct nog steeds mis is.

RE: inspuitingslampje brand 145 1.4 ts (Tja logisch!!)

Geplaatst: di jul 26, 2011 13:02
door hans2600
Soms wordt alles ineens wel heel er duidelijk

Ik ga de bougies nog vervangen want ik zie van bovenaf 7 indentieke (allemaal kleine dop???!!!) en een andere zitten.
Na alle doppen en de gehele bombine gallery schoon te hebben gemaakt loopt hij 85% beter dus na het vervangen
van de bougies zal hij wel weer lopen als een zonnetje.

Waarom is een gedeelte weggebrand en kan de enkele metalen (oud type??) bougiedop kwaad??

En mijn inspuitingslampje gaat soms nog steeds branden maar ik verdenk te oude injectoren dus is kijken of die nog ergens te krijgen zijn.

Afbeelding

Afbeelding