Pagina 1 van 3
Camberplates
Geplaatst: vr jan 14, 2011 20:34
door Hans33sw
We vergeten het gedonder en kijken even de leuke kant op:
De voorpoten van de 33 wil ik ombouwen naar schroefveren.
Maarrrr.... waar haal ik de camberplates vandaan?
Weet iemand misschien of er universele zijn? Of van welke auto het ongeveer moet passen in de koker van de 33?
Kwa kosten reken ik op ongeveer 100 tot 300 euri (voor de plates dus)
RE: Camberplates
Geplaatst: vr jan 14, 2011 20:38
door giuliettaevo
hier of
hier vind je leuke onderdelen...

RE: Camberplates
Geplaatst: vr jan 14, 2011 22:00
door Hans33sw
RE: Camberplates
Geplaatst: za jan 15, 2011 00:18
door Dr.Agan
Ik ben geen 33 expert maar als de veerpoten aan de onderkant met twee bouten boven elkaar vast zitten dan zou je één van de bouten kunnen vervangen door camberbouten
De schroefveren voor 33 weet ik dan weer niet

Re: RE: Camberplates
Geplaatst: za jan 15, 2011 00:21
door yuri 75 V6
Ik ben geen 33 expert maar als de veerpoten aan de onderkant met twee bouten boven elkaar vast zitten dan zou je één van de bouten kunnen vervangen door camberbouten
Maar dan moeten er wel sleufgaten zitten, en opstaande randjes om de camberbouten op te sluiten (anders heb je niet eens camberbouten nodig natuurlijk), en ik gok dat dit er beide niet in zal zitten
RE: Camberplates
Geplaatst: za jan 15, 2011 01:21
door Hans33sw
camber is al instelbaar dmv 3 sleuven onderaan en 1 de onderste binnenste std gelaten als kantelpunt.
gaat me er vooral om dat ik van het top rubber af ben

RE: Camberplates
Geplaatst: za jan 15, 2011 01:35
door giuliettaevo
Ga eens rijden met een auto met camberplates... dat rammelt behoorlijk hoor.

Stiekem dempen die rubbers best veel trillingen e.d.
RE: Camberplates
Geplaatst: za jan 15, 2011 06:58
door WhizzMan
Ik zou eerst een rolkooi met doorlassen tot de dempertorens plaatsen. Een 33 SW is zo flexibel dat je er weinig aan gaat hebben anders.
Re: RE: Camberplates
Geplaatst: za jan 15, 2011 12:25
door alfaqv75
Ik zou eerst een rolkooi met doorlassen tot de dempertorens plaatsen. Een 33 SW is zo flexibel dat je er weinig aan gaat hebben anders.
+1 en ook al 10x gezegd door mij, je 33 scheurt helemaal uit elkaar... mijn 33 was op omdat ik de basis vergeten was, juist doorlassen en een serieuze rolkooi.. nu kan je wel alles stijf en zo maken, maar de 33 scheurt dan aan alle kanten uit elkaar
ik was een tijdje geleden in belgie en die man had nog wel een 33 staan met unballs aan de bovenzijde van zijn 33 veerpoten, maar die verkoopt het niet los (misschien wel een betere basis die 33)
Re: RE: Camberplates
Geplaatst: za jan 15, 2011 13:03
door Hans33sw
+1 en ook al 10x gezegd door mij, je 33 scheurt helemaal uit elkaar...
Het boeit me werkelijk niks als deze koets uit elkaar dondert.
Ik heb nml besloten om gewoon lekker te genieten van het rijden en sleutelen en me om de koets minder zorgen te maken.
Tegen de tijd dat deze niet meer verder op te lappen valt komt er een andere koets, doe ik daar leuke dingetjes mee en schroeven we de boel over.
En dan nog, ik rijd max max max 3000 per jaar met de sw, dus zo hard gaat dat niet.
Maar ik heb ze gevonden, ik weet iemand die ze maakt voor golfjes en ook voor mijn 33 wat kan maken.
RE: Camberplates
Geplaatst: zo jan 16, 2011 11:10
door WhizzMan
Mijn commentaar gaat niet eens over het uit elkaar komen donderen van je koets, maar over het feit dat je feitelijke geometrie in de praktijk niet afstelbaar is op een 33SW. Krik hem eens op op een willekeurige hoek met alle 4 de deuren open en ga ze dan eens dicht doen. Wedden dat er tenminste een niet meer sluit? Je kan wel camberplaten en weet ik wat willen monteren, maar je geometrie is alleen bij rechtdoor rijden constant op die auto, elke bocht hangt ie als een panneNkoek over de hobbels en aan de buitenkant. Er zit veel meer flex in de hele koets en ophanging dan jij met die camberplaten kan corrigeren, dus het enige wat je er mee kan bereiken is scheef versleten banden en een "coole look". Eerst zorgen dat die flex er uit is, dan kan je pas besluiten of camberplaten nodig zijn of niet.
RE: Camberplates
Geplaatst: zo jan 16, 2011 11:35
door Gerrets
Hans,
Wizzman heeft echt een punt en daar sluit ik mij volledig bij aan. Het is echt zonde van je geld als je niet alles aanpakt. Het is hardstikke mooi al die upgrades maar vele upgrades moeten samen met andere aanpassingen plaats vinden anders heb je nog niks. En in dit geval is de rolkooi de bijkomende aanpassing om je upgrade tot uiting te laten komen.
succes ermee
RE: Camberplates
Geplaatst: zo jan 16, 2011 11:45
door vV
je kan wel je rubber vervangen door kogel, maar als allesomdat de body niet stijf genoeg is op dat punt lekker t.o.v. elkaar blijft bewegen vind ik het zonde van het geld...
RE: Camberplates
Geplaatst: zo jan 16, 2011 12:14
door Hans33sw
Ok, ik ben soms (eigenlijk meestal) stronteigenwijs maar ook wel voor rede vatbaar na goede argumentatie

Whizz en erwin, het punt wat jullie benoemen vind ik vele malen belangrijk dan of de koets het wel of niet houd.
Dat blijft na doorlassen trouwens nog de vraag denk ik vanwege de dikte van het plaatstaal.
De coilover conversie met camberplates gaat dus even de koelkast in.
Dank voor het commentaar
To be continued zullen we maar zeggen, ooit

Re: RE: Camberplates
Geplaatst: zo jan 16, 2011 12:30
door Graffiaturo
Ok, ik ben soms (eigenlijk meestal) stronteigenwijs maar ook wel voor rede vatbaar na goede argumentatie

Whizz en erwin, het punt wat jullie benoemen vind ik vele malen belangrijk dan of de koets het wel of niet houd.
Dat blijft na doorlassen trouwens nog de vraag denk ik vanwege de dikte van het plaatstaal.
De coilover conversie met camberplates gaat dus even de koelkast in.
Dank voor het commentaar
To be continued zullen we maar zeggen, ooit

juist vanwege de dikte van het plaatstaal krijg je extra stijfheid door doorlassen
omdat het van dat dunne pisbakkenstaal is, zit er gigantisch veel flex in tussen de puntlassen, welke je dus elimineert door het doorlassen