emielaron

storing cockpit ????

do jan 06, 2011 20:42

hallo iedereen,

ik ben een beginnend alfa fan, en heb vorig jaar een leuke alfa 164 3.0 V6 12V uit 96 gekocht.
tot nu toe heb ik er veel plezier van gehad.
tot nu toe dan.
onder het rijden viel in één x de toerenteller de km teller en de brandstofmeter uit
ik heb alles na gelopen en alle zekeringen waren nog heel en kan ook gewoon rijden
alleen storttert hij heel af en toe op lange afstanden.
wie weet of kan mij verder helpen met dit probleem.

met vriendelijke groeten,

emiel beginnend alfa rijder

David 156

RE: storing cockpit ????

do jan 06, 2011 21:23

Ik neem aan dat het stotteren er al eerder was dan de storing met je klokkenwinkel, klopt dat ?

Dat ineens je uitlezingen van je kilometer- , toerenteller en benzinemeter wegvallen zijn, kan het zijn
dat er iets mis is met je computer, of dat er aan de achterzijde een stekkerverbinding is losgeraakt.

emielaron

RE: storing cockpit ????

do jan 06, 2011 23:01

nee het stotteren begon pas na die cockpit storing dus ik denk dat dat er wel mee te maken heeft.

David 156

RE: storing cockpit ????

vr jan 07, 2011 12:24

doet de rest van de meters en lampjes het wel? , en geeft het systeem geen storing aan d.m.v.
storing aan motormanagment of iets dergelijks ( misschien tijdens het stotteren )?

rutgerdow
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 867
Lid geworden op: ma mar 01, 2010 11:55
Locatie: Delden

RE: storing cockpit ????

vr jan 07, 2011 12:36

Toerenteller signaal komt van ecu en ecu stuurt je ontsteking/inspuiting aan, dus dat kan dan met elkaar (stotteren) te maken hebben.
Heb je je relais al gecontrolleerd? (brandstofpomp relais, ecu relais etc)
Rutger
155 2.0 ts 16v G3 evo 6-bak blue nord 1997
Citroen Berlingo multispace 1.6 16v

emielaron

RE: storing cockpit ????

vr jan 07, 2011 12:59

ik denk niet dat het aan een relais ligt want de auto loopt mooi, alleen als ik een langere tijd rond de 130 rij dan stottert hij heel af en toe
ook de controle lampjes doen het niet, alleen van de abs doet het.
en de volt meter olie druk en temp meter doen het.
ik denk dat ik volgend weekend de cockpit maar eens moet lichten.

David 156

RE: storing cockpit ????

vr jan 07, 2011 17:23

Het zal me niet verbazen dat er ergens een massapunt is losgeraakt, dit kan een leuke
speurtocht gaan worden.

Terug naar “Algemene Technische vragen”