Pagina 1 van 2

Alfa 147 JTD

Geplaatst: do dec 30, 2010 18:55
door 75recaro
Ik heb een 147 JTD op het oog en heb hem al bekeken echter de volgende 'problemen' zijn me bekend. Twijfel dus om het te kopen. Wie weet wat de oorzaak van de volgende problemen zijn, of ze ernstig zijn en wat de evt te verwachten reparatiekosten zullen zijn

1) airco zou bij de huidige temperatuur niet werken waardoor de ruiten dus ook niet ontwasemd worden.
2) bij remmen trekt de wagen naar links en bij loslaten rem spoort ie weer naar het midden. Er zijn zeer recent nieuwe schijven en blokken op gekomen.
3) koppeling werkt goed, schakeld goed echter koppelingspedaal indrukken gaat wat zwaar.

graag reacties

RE: Alfa 147 JTD

Geplaatst: do dec 30, 2010 19:15
door Bog75
Airco kan kloppen. onder de 5 doet ie niets. Als ie niet goed is, is het meestal een kwestie van bijvullen (100 E)

Remmen moet wellicht ontucht worden anders heb je een vastziitende remklauw, of misschien een blok dat klemt (lijkt me sterk overigens)

Andere weet ik niet

RE: Alfa 147 JTD

Geplaatst: vr dec 31, 2010 00:10
door Engine
Ik weet niet of je vaker in een JTD hebt gereden maar de koppeling van een JTD hoort loodzwaar te gaan.

Verder sluit ik me aan bij reactie hierboven. Ontwasemen met alleen kachel moet echter ook kunnen.

RE: Alfa 147 JTD

Geplaatst: vr dec 31, 2010 00:14
door Alfissimo
Zware koppeling is inderdaad normaal, en misschien voor de zekerheid ook maar opnieuw uitlijnen?

RE: Alfa 147 JTD

Geplaatst: vr dec 31, 2010 08:57
door Gtv4
Als de koppeling van een Jtd zwaar gaat is het een teken dat ie aan het verslijten is.
Dat wil niet zeggen dat je de koppeling heel recent moet vervangen maar het zou wel heel veel schelen.

Mijn 156 trapte bij 160dkm ook heel zwaar, een beetje smeren van de verschillende scharnier punten geeft een kleine verlichting.
Ik heb er nog 40dkm mee gereden. Na vervangen van de complete koppeling en goed schoonmaken van alle draai punten heb ik er er nu al 70dkm geen last meer van.

Re: RE: Alfa 147 JTD

Geplaatst: vr dec 31, 2010 11:04
door frankalfa
Ik weet niet of je vaker in een JTD hebt gereden maar de koppeling van een JTD hoort loodzwaar te gaan. .......
:?: Koppeling in mijn 156 jtd (214K km inmiddels, ga ervanuit dat t nog steeds de originele is) gaat gewoon lekker licht... :?

Vwb het trekken in het stuur; de voorwielophanging van deze modellen (147/ 156/ gt) is nogal slijtage gevoelig.Als je aan een rondje verse draagarmen toe bent zou t kunnen dat ie ook bij stevig afremmen scheef trekt. Dit zal zich mi t meest manifesteren bij nieuwe (dus echt goed werkende) remmerij.Wellicht ook iets om me te nemen in de aankoop onderhandelingen?

Grtz,fRank

RE: Alfa 147 JTD

Geplaatst: vr dec 31, 2010 11:11
door Alfa Nord
Koppeling van een moderne diesel hoort echt niet zwaar te gaan, zet er een nieuwe drukgroep in en je weet niet wat je meemaakt :wink:

Re: RE: Alfa 147 JTD

Geplaatst: vr dec 31, 2010 11:32
door frankalfa
Koppeling van een moderne diesel hoort echt niet zwaar te gaan, zet er een nieuwe drukgroep in en je weet niet wat je meemaakt :wink:
De koppeling van die v6 die jij hier laatst hebt gehaald, díe ging pas zwaar... :lol:

Grtz,fRank

Re: RE: Alfa 147 JTD

Geplaatst: vr dec 31, 2010 15:12
door yuri 75 V6
Koppeling van een moderne diesel hoort echt niet zwaar te gaan, zet er een nieuwe drukgroep in en je weet niet wat je meemaakt :wink:
De koppeling van die v6 die jij hier laatst hebt gehaald, díe ging pas zwaar... :lol:

Grtz,fRank
75 schijnt voor den gemiddelden mensch sowieso een zware koppeling te hebben.

RE: Alfa 147 JTD

Geplaatst: vr dec 31, 2010 16:09
door frankalfa
Deze wat 'beyond fatsoenlijk intrappen', je moest je ahw schrap zetten in je stoel om te koppelen... :shock:

Grtz,fRank

RE: Alfa 147 JTD

Geplaatst: vr dec 31, 2010 18:21
door GTIm
Koppeling van een 1.9 8V of 16V is ook anders, of is het een 2.4?
Dat naar links trekken zal idd zeer waarschijnlijk je remmen zijn. Fuseekogels kunnen ook versleten zijn. Als het rubber van je draagarmen versleten is reageert ie ook heftig op spoorvorming op het wegdek. Advies is om hem op de brug te zetten en na te kijken. Hoeft niet duur te zijn om op te lossen trouwens.

Re: RE: Alfa 147 JTD

Geplaatst: vr dec 31, 2010 20:13
door 75recaro
Koppeling van een 1.9 8V of 16V is ook anders, of is het een 2.4?
Dat naar links trekken zal idd zeer waarschijnlijk je remmen zijn. Fuseekogels kunnen ook versleten zijn. Als het rubber van je draagarmen versleten is reageert ie ook heftig op spoorvorming op het wegdek. Advies is om hem op de brug te zetten en na te kijken. Hoeft niet duur te zijn om op te lossen trouwens.
Alfa 147 is er alleen in een 1.9 JTD

Re: RE: Alfa 147 JTD

Geplaatst: za jan 01, 2011 18:09
door Alfissimo
Koppeling van een 1.9 8V of 16V is ook anders, of is het een 2.4?
Dat naar links trekken zal idd zeer waarschijnlijk je remmen zijn. Fuseekogels kunnen ook versleten zijn. Als het rubber van je draagarmen versleten is reageert ie ook heftig op spoorvorming op het wegdek. Advies is om hem op de brug te zetten en na te kijken. Hoeft niet duur te zijn om op te lossen trouwens.
Alfa 147 is er alleen in een 1.9 JTD
1.9 JTD 16v heeft zeker WEL een zware koppeling , wat trouwens veel aangenamer is als zo'n licht ding als je er eenmaal aan gewend bent

RE: Alfa 147 JTD

Geplaatst: ma jan 03, 2011 18:21
door GTIm
Klopt, de 2.4 is enkel in de 156 en 166, foutje maar je komt ze nl wel tegen voor endurance rijden. Maar er is dus weldegelijk de 1.9JTD 8V en 16V waarbij de koppelingsplaten anders zijn. [geen/wel veren erin]

RE: Alfa 147 JTD

Geplaatst: ma jan 03, 2011 18:58
door Herbieyy
kloppeling van mijn 146 jtd 8v gaat al bijna 90k zwaar zonder slippen of wat ook, gewoon normaal hoor :wink: