Yuri
ik doe het altijd op basis van voor en achter verstellen kun je het vrij precies doen
heb ze tot nu toe altijd los gekregen
wel handig van voren en van achter regelmatig in de kruip spuiten
als je achter niet los krijgt:
Bij de ouder types met de losse balk achter waar ze in zitten
de voordraagarm eraf
en de balk in zn geheel met stangen wegnemen en de heer BEUKEMA ...!! uitnodigen
niet met een rubber hamer dus echt een zware moker en dan rammen voor een knaak zoals jij het zegd op de beugel
bij de 75 iets lastiger
dan de voorste draagarm los
liefst een oude onderste draag arm erbij
die erop zetten dus op de spiebaan sla je die niet stuk
alweer dhr BEUKEMA erbij halen en van jet geven
dus van voren naar achteren rammen op een gegeven moment geeft hij het op
neem af en toe pauze en rustig de tijd je weet niet of het lang of kort duurt en af en toe wat kruip erbij tussen het rammen door
als je het zaakje weer gaat monteren gaarne wel kopervet in huis eeerst de spiebaan binnen en buiten roestvrij maken
en dan voldoende kopervet overal op ook op de bouten die de onderste draaagarm aan het chassis bevestigen
wat wel wijs is als je toch bezig bent de bovenste draagarm los halen en die rubber modificeren heb daar leuke unibals voor
en vooral die bout in de kopervet
die bout heb ik wel eens aangetroffen dat ie vast geroest zat van binnen ook in de onderste draagarm en dan ben je nog niet jarig trek er dan een aantal leuke

dagen voor uit en probeer niet te vloeken
vervolgens bij het afstellen het verschil tussen voor en achter je draaid ze namelijk tegen mekaar in is bij de dikkere torsies 2 mm voor heb je 35 tandjes achter 34
dus als je omlaag moet (DE AUTO DUS) aan bestuurders zijde achter met de klok mee als je achter de torsie staat en naar voren kijkt en voor tegen de klok omdat je verschil 2 mm is moet je uitrekenen hoeveel tandjes ik doe meestal 19 achter en 19 voor zakt ie zo een 38 a 40 mm
wel moet je eerst de auto op zn wielen een aantal keren in veren en als je een paar dagen rijdt zakt ie nog een paar mm na
succes en hopelijk kom je geen vervelende verassingen tegen bij die bout door het chassis