vr dec 31, 2010 09:20
ik heb ditzelfde probleem gehad met mijn 155 1.6 uit 1997 met LPi
koude start perfect, straat uit en inhouden en ploffen tot het moment dattie overschakelde op gas. daarna liep hij weer als een nieuwe
sindskort weigert de auto vaak om op gas te lopen, maar...........
het probleem van inhouden en ploffen net na de koude start is verdwenen als sneeuw voor de zon, vaak valt hij helemaal dood op het moment dattie op gas overschakelt, soms gaat hij dan inhouden en ploffen, en als ik voldoende ruimte heb, pakt hij hem daarna wel weer goed op op gas, en blijft dan probleemloos ook op gas lopen, totdat ik hem weer heb afgezet, bij de volgende keer wil hij niet meer op gas lopen.
maar het "ochtendhumeur" net na de koude start bestaat helemaal niet meer
nou werd mij door de Vialleboer verteld dat de brandstofpomp in de gastank aan het overlijden is, kost 650 euro inclusief BTW en inbouw, maar dit ben ik niet van plan nog te investeren in deze auto. bovendien lijkt mij dat een pomp kapot is of heel, en het verklaart niet waarom het inhouden en ploffen op benzine nu ineens afgelopen is.
ik heb alle stekkerverbindingen, relaisvoeten en zekeringhouders schoongemaakt en ingespoten met contactspray, ding is uitgelezen waar overigens alleen uitkwam dat de lambdawaarde verkeerd is geweest op een gegeven moment.
maar het probleem blijft bestaan