Jeronimo233

Auto lekt stroom ofzo ?

ma okt 11, 2010 02:23

Hey Mensen,

Mijn Alfa 146 doet een beetje raar sinds een paar dagen.
Heel soms valt mijn autoradio uit en dan zie ik op het dashboard dat de auto even zonder stroom is geweest doordat de ABS en andere lampjes even gaan branden. (dat doen ze ook als je de auto start, maar das normaal)
Tevens zie ik al mijn lampen, zowel de voorlichten als bijvoorbeeld dashboard lampjes, een beetje fluctueren.
Als de auto op snelheid is valt niks uit maar zie je wel de voorlichten beetje dimmen en weer sterker worden, Maar als ik bijvoorbeeld over een drempel moet en ik dus heeel langzaam moet rijden dan valt dus die radio wel eens uit enzo.
Ik heb zaterdag een flink stuk geredenen, vanmorgen startte de auto zonder problemen en vanavond ook dus het lijkt er wel op dat de accu genoeg oplaad. Als iets aan blijft staan als ik het contact uit zet dan was ie nu al leeg geweest denk ik.
ook heb ik niet meer of minder apparaten aangesloten dan ik deed toen ik de wagen kocht. En ook alles werkt maar komt onder bepaalde omstandigheden een fractie van een seconde zonder stroom te staan lijkt het.
De motor loopt goed, hoor hier niiks bijzonders aan, de auto rijd ook super.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn ? Duidelijk is dat ik even langs de garage moet, maar wil graag een idee hebben wat het zou kunnen zjn.

Groet : Jeroen

rutgerdow
Advanced Member
Advanced Member

RE: Auto lekt stroom ofzo ?

ma okt 11, 2010 08:49

Je hebt dus blijkbaar geen last van een slechte of lege accu, of een dynamo die niet meer bijlaadt?
Heel waarschijnlijk heb je dan wateroverlast bij je centrale zekeringen/relais kast.
Alles hier even loshalen en controleren op vocht en schade door het vocht (gecorrodeerde of
doorgebrande printbanen/contacten)
Rutger
155 2.0 ts 16v G3 evo 6-bak blue nord 1997
Citroen Berlingo multispace 1.6 16v

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Auto lekt stroom ofzo ?

ma okt 11, 2010 12:20

Het lijkt me eerder dat je contactslot niet goed is (heb je een grote zware sleutelbos?) of dat de bedrading op je accu niet goed vast zit. Het kan ook dat de bedrading van je dynamo of de massakabel op je motorblok niet goed meer vast zitten. Dat zijn dezelfde kabels die op de accu zitten, maar dan het andere uiteinde. Dit kan je zelf goed nakijken allemaal, gewoon met die kabels rammelen met draaiende motor (pas op voor de koelfan) terwijl er iemand naar het dashboard kijkt.

Terug naar “Algemene Technische vragen”