Pagina 1 van 1

XJ-17-LG AR 75

Geplaatst: ma sep 27, 2010 12:55
door Frederico
Afbeelding

Deze 75 is bij verschillende leden van het forum bekend, ik heb deze als laatste gehad.

Maar wat was nou het verhaal achter de startknop onder het stuur, kan iemand dit mij vertellen, misschien is dat een verklaring voor het starten van de motor.

Hoe was dit bedraad etc.. ??

RE: XJ-17-LG AR 75

Geplaatst: ma sep 27, 2010 13:08
door yuri 75 V6
Die knop zat er al in toen ik hem had. Voor zo ver ik weet was het alleen een vervanging voor het contactslot en was er dus niks aan de bedrading voorbij het contactslot gebeurd.

RE: XJ-17-LG AR 75

Geplaatst: ma sep 27, 2010 13:09
door frankalfa
Ik meen te weten wat de toenmalige eigenaar er toe gebracht heeft de knop in te bouwen.
Het alom bekende 75 ts probleem dat in warme conditie het contactslot te weinig spanning doorgeeft om de startmotor aan te sturen waardoor er dus niks gebeurd onder de kap.

Je kunt dit ondervangen door een extra relais in de startkring te bouwen waardoor het contacslot in 'start'stand alleen een stuurstroom hoeft door te geven aan dat extra relais en dus minder belast wordt.
Of je kunt de hele 'start' stand laten voor wat het is en het extra relais aansturen met een separate startknop (staat ook lekker racy btw), en dat is wat hier is gebeurd denk ik?

Grtz,fRank
Ps nee ik ben een van de weinigen die m nooit op naam heeft gehad... :lol:

Re: RE: XJ-17-LG AR 75

Geplaatst: ma sep 27, 2010 14:35
door Frederico
Ik meen te weten wat de toenmalige eigenaar er toe gebracht heeft de knop in te bouwen.
Het alom bekende 75 ts probleem dat in warme conditie het contactslot te weinig spanning doorgeeft om de startmotor aan te sturen waardoor er dus niks gebeurd onder de kap.

Je kunt dit ondervangen door een extra relais in de startkring te bouwen waardoor het contacslot in 'start'stand alleen een stuurstroom hoeft door te geven aan dat extra relais en dus minder belast wordt.
Of je kunt de hele 'start' stand laten voor wat het is en het extra relais aansturen met een separate startknop (staat ook lekker racy btw), en dat is wat hier is gebeurd denk ik?

Grtz,fRank
Ps nee ik ben een van de weinigen die m nooit op naam heeft gehad... :lol:
haha .. nee valt me nog mee :wink: frank.

Juist over dat startrelais, dat heb ik dus nu ingebouwd, bij de zwarte 75 (rio z'n 1800) met het blok van deze witte 75, zie ander topic van me ; 75 1.8 naar 2.0 ts

Ik wilde die drukknop vermijden en het orgineel terugbouwen.

Waarschijnlijk heb ik spanning op de stuurdraad staan zonder dat ik het contact doordraai, ???? Hmmmmm of ik gebruik een normaal gesloten relais of iets dergelijks,

vandaar dat ik wilde weten wat het verhaal van de drukknop was bij de witte 75, ... even de puzzelstukjes bij elkaar zien te vinden en goed zien te leggen geloof ik :?