Pagina 1 van 2
					
				trillende remmen gtv 916
				Geplaatst: di aug 31, 2010 21:15
				door tutti orginale
				een vriend van mij heeft een 916 v6 3.0 van 1997
remschijven zijn al een keer afgedraaid en '' uitgehard'' maar het probleem is naar een
paar weken weer terug (trillen in het stuur bij remmen)
wat is nu wijsheid?
nieuw setje schijven en blokken bij de lokale automatrialen zaak halen of geperforeerde schijven monteren?
alvast bedankt.
Gr Rob
			 
			
					
				RE: trillende remmen gtv 916
				Geplaatst: di aug 31, 2010 21:37
				door Alfa-Corazon
				Hoi Rob,
Ik zou gewoon bij Tuynder de standaard, zo goedkoop mogelijke, schijven kopen.
Geen geperforeerd spullen. Ik kijk altijd naar de racers van JS-Racing. Die remmen en winnen met gewone schijven zonder perforaties of sleuven.
Misschien kun je wat betere blokken kopen en iets oppassen bij het remmen.
Als je flink geblazen hebt. Eerst de boel een beetje laten afkoelen voordat je de wagen wegzet.
Ook de remmen. Voel eens aan je velg, is die nog steeds erg heet, dan schuif je de wagen om de 5 - 10 minuten een stukje naar voren zodat er een koel deel schijf in de klauw schuift.
Volgens mij gaan namelijk zo de schijven krom staan. Te heet wegzetten en ongelijke afkoeling (laatst het deel onder de klauw).
			 
			
					
				RE: trillende remmen gtv 916
				Geplaatst: di aug 31, 2010 21:48
				door Andretti Molletti
				Exact Roy, vergeet ook niet je voet van de rem te halen bij bv stoplichten... te lang de rem intrappen en je schijf kan juist daar niet afkoelen waar de blokken aanliggen.
Gevolg krom... bekend probleem bij automaten.
			 
			
					
				Re: RE: trillende remmen gtv 916
				Geplaatst: di aug 31, 2010 21:59
				door Alfa-Corazon
				Exact Roy, vergeet ook niet je voet van de rem te halen bij bv stoplichten... te lang de rem intrappen en je schijf kan juist daar niet afkoelen waar de blokken aanliggen.
Gevolg krom... bekend probleem bij automaten.
Weet je dat ik vlak voordat ik stilsta mijn voet van de rem haal zodat ie net even een stukje doorrolt.
 
			 
			
					
				RE: trillende remmen gtv 916
				Geplaatst: di aug 31, 2010 22:44
				door Tjerry
				Na heftige remactie bij verkeerslicht of ander obstakel de alfa zachtjes laten kruipen.
Doe je zoiets nooit krijg je gegarandeerd kromme schijven zeker als je nog met de poot op de rem blijft staan. 

 
			 
			
					
				RE: trillende remmen gtv 916
				Geplaatst: di aug 31, 2010 23:52
				door Rainier155
				Ik "mishandel" mijn remschijven nu al bijna 5 jaar lang met sportief cq normaal rijden, circuit rijden en met zo af en toe ook een noodstop, afkoelen doe ik nooit en ze zijn nog steeds prima.
Remschijven zijn van Sandtler en gegroefd en geperforeerd en ik gebruik ze in combinatie met Ferodo DS2500 remblokken. Kortom naar mening maakt het wel degelijk uit wat voor merk cq kwaliteit remschijven je eronder zet. 

 
			 
			
					
				Re: RE: trillende remmen gtv 916
				Geplaatst: wo sep 01, 2010 07:46
				door indy
				Ik "mishandel" mijn remschijven nu al bijna 5 jaar lang met sportief cq normaal rijden, circuit rijden en met zo af en toe ook een noodstop, afkoelen doe ik nooit en ze zijn nog steeds prima.
Remschijven zijn van Sandtler en gegroefd en geperforeerd en ik gebruik ze in combinatie met Ferodo DS2500 remblokken. Kortom naar mening maakt het wel degelijk uit wat voor merk cq kwaliteit remschijven je eronder zet. 

Das niet helemaal waar als je het zelfde type auto hebt waarvan de 1 een handbak heeft en de ander een automaat. Hebben de auto,s met automaat vaker kromme schijven. voetje op de rem maakt wel verschil.
 
			 
			
					
				RE: trillende remmen gtv 916
				Geplaatst: wo sep 01, 2010 08:33
				door Hylke
				Wie zegt dat het probleem in de schijven zit?
- Probeer eens een andere set banden aan de voorzijde te monteren;
- Loop eens na of het wiel juist gecentreerd zit.
Zomaar twee dingen die uit ervaring ook voor onrust in het stuur kunnen zorgen.
			 
			
					
				RE: trillende remmen gtv 916
				Geplaatst: wo sep 01, 2010 10:12
				door Bullettooth
				Die 916 heeft 305x28 met GTA remmen.
Dit is een bekend probleem!!!!
Zo wie zo een nieuw setje remschijven en blokken plaatsen, maar.
Controleer de rem balans!
Zijn de achterklauwen en de eventuele remdruk verdeler (weet niet of die die heeft hoor) op werking!
Zorg dat het montage vlak (naaf dus) goed schoon is, zodat de schijven 'recht' tegen de naven bevestigt zitten.
Goedkoopste is om idd gewone originele schijven te kopen. Indien je voor wat beter spul gaat  kan ik uit eigen ervaring brembo sport (warmte behandeld) icm Pagid R4-2 aanbevelen. DIt wordt ook in de UK gebruikt op de Fiat Coupe 20VT (de zelfde remmen).
Ververs de rem vloestof!
Als je dit allemaal hebt gedaan, dan het set je goed 'bedden' of te wel inremmen! Doe dit met beleid! Dan kun je nog veel plezier hebben van deze remmen, doe je dit niet 'sloop' lees trillen ze al binnen een paar 100 km's weer.
Ps, de schijven zijn niet krom! Door de warmte ontwikkeling, die aan de binnenzijde (veel) hoger is verandert plaatselijk het remschjijf oppervlak. Dit resulteerd in een plaatselijk veranderde frictie factor en dit lijkt als of de schijven krom zijn.
Ben je van het 'echte' knal werk qua rijden/remmen, fix er maa meteen een Brembo 330 (GTA upgrade) op. Dan elk jaar een setje schijven en blokken.
Zelf heb ik deze set up op een 155 V6. Ik het 1 set naar de kl#$%^& geholpen door een foute rem balans (achter klauw zat 1 glijpen vast). Daarnaa het hele rem systeem (zoals boven benoemd) aangepakt en ik rijd nu al 7000km (inlc ritje Italie, door de diverse bergen) zonder problemen.
En een vriend van mij heeft ook een 155 v6 met deze set up en is van het weekend op CPZ geweest en heet 180km circuit gedaan met deze remmen, zonder problemen! (originele schijven en ds2500).
Owja, wij hebben wel extra koeling gemaakt op de binnenzijde van de remklauw!
Suc6.
			 
			
					
				RE: trillende remmen gtv 916
				Geplaatst: wo sep 01, 2010 21:00
				door marco d b
				heb zelf dit probleem ook onder vonden    dit rem schijfen laten vlakken    er op en  jep trillen.
had dit laten doen   . 
dus  ben ik zelf op zoek ge gaan  naar het probleem  .
klokje op de veer poot ge zet  en op de schijf   en jawel  slingeren  dat ding .
 dus ik schijf er af gehaald   wat bleek de kand   waar de schijf   tegen aan gebouwdzat   
was niet goed schoon   dus alles  vlink op gepoets 
zodat mooi schoon was   de boel in elkaar ge zet en ge kontroleerd   met klokje  .
en probleem was  verholpen  let wel ff  op   datje de schijf goed aan drukt met  de wiel bouten   voor je gaat klokken  .
zonder wiel     de wiel bouten  even  uit vullen met sluit ringen   .
anders druk je  met de koniese kant   van je wiel bouten je schijf gaten  stuk.
omdat je dan het materiaal van de schijf op rekt .
en als je bouten teveel door steken   krijg je hem niet goed aan gedrukt. en kan je een wiel lager kosten in het ergste geval.
uit vullen dus die bouten  .
als schijfen niet recht geplaats zijn gaan  de  remklauwen  als en gek heen  en weer waar door de gelijders  veel warmer worden dan normaal.
en bewegen ze  niet meer soepel  dus ze worden ge dwongen om dat de boel slingert  .
en dit  reselteerd tot trillen .
groetjes
			 
			
					
				Re: RE: trillende remmen gtv 916
				Geplaatst: wo sep 01, 2010 23:27
				door ravado
				heb zelf dit probleem ook onder vonden    dit rem schijfen laten vlakken    er op en  jep trillen.
had dit laten doen   . 
dus  ben ik zelf op zoek ge gaan  naar het probleem  .
klokje op de veer poot ge zet  en op de schijf   en jawel  slingeren  dat ding .
 dus ik schijf er af gehaald   wat bleek de kand   waar de schijf   tegen aan gebouwdzat   
was niet goed schoon   dus alles  vlink op gepoets 
zodat mooi schoon was   de boel in elkaar ge zet en ge kontroleerd   met klokje  .
en probleem was  verholpen  let wel ff  op   datje de schijf goed aan drukt met  de wiel bouten   voor je gaat klokken  .
zonder wiel     de wiel bouten  even  uit vullen met sluit ringen   .
anders druk je  met de koniese kant   van je wiel bouten je schijf gaten  stuk.
omdat je dan het materiaal van de schijf op rekt .
en als je bouten teveel door steken   krijg je hem niet goed aan gedrukt. en kan je een wiel lager kosten in het ergste geval.
uit vullen dus die bouten  .
als schijfen niet recht geplaats zijn gaan  de  remklauwen  als en gek heen  en weer waar door de gelijders  veel warmer worden dan normaal.
en bewegen ze  niet meer soepel  dus ze worden ge dwongen om dat de boel slingert  .
en dit  reselteerd tot trillen .
groetjes
Beste Marco:
- je hebt gelijk dat de naven en de schijven goed schoon moeten zijn zodat ze goed aanliggen.
Maar de remklauwen zitten vast aan het fusee dus die kunnen niet heen en weer bewegen
Als de remschijven niet goed recht geplaatst zijn dan lopen ze tegen de remblokken aan. Dan zou je ook een slijtagepatroon op je remblokken moeten zien. Waarschijnlijk worden de remblokken, door de scheef geplaatste remschijven, scheef aangedrukt en daarom gaan ze op de glijpennen een min of meer blokkeren. Als gevolg daarvan gaat het remzadel trillen. Zou het kunnen dat het zo gaat?
 
			 
			
					
				RE: trillende remmen gtv 916
				Geplaatst: wo sep 01, 2010 23:38
				door giuliettaevo
				Als Marco het over de niet-brembo klauwen heeft klopt het wel... 

  Die schuivende klauwen zouden kunnen gaan bewegen als de schijf slingert.
 
			 
			
					
				Re: RE: trillende remmen gtv 916
				Geplaatst: do sep 02, 2010 06:08
				door ravado
				Als Marco het over de niet-brembo klauwen heeft klopt het wel... 

  Die schuivende klauwen zouden kunnen gaan bewegen als de schijf slingert.
de klauwen zelf schuiven toch niet?dan zal het toch het remzadel van de klauw zijn??
 
			 
			
					
				RE: trillende remmen gtv 916
				Geplaatst: do sep 02, 2010 19:16
				door giuliettaevo
				Er zit een beugel op het fusee met twee geleide-pennen waarop de klauw heen en weer schuift. anders zou je maar aan 1 kant tegen de schijf drukken met het remblok. 

 
			 
			
					
				RE: trillende remmen gtv 916
				Geplaatst: do sep 02, 2010 19:30
				door Richard75
				het remzadel zit gemonteerd op het fusee, de klauwen bewegen..
een collega heeft problemen gehad met een v40.
na het 2e setje kromme schijven kwam hij erachter dat de wielnaven voor ook niet meer recht waren....komt niet vaak voor, maar je kan het even controleren..