Pagina 1 van 1
Oorzaak bekent
Geplaatst: di aug 02, 2005 22:47
door wzup145
Mijn alfaatje 145 1.6 I.E. heeft een klap gemaakt op een drempel. Sindsdien loopt de auto op 3 cilinders. vanaf dat moment zuigt hij namelijk olie aan in een van de cilinders waardoor de bougie niet meer vonkt. Iemand hier ervaring mee. Iemand die me kan vertellen wat ik moet doen. Ik kan er niet meer mee naar de garage. Het geld is nu echt op
RE: Oorzaak bekent
Geplaatst: di aug 02, 2005 22:49
door ravado
olie aanzuigen??? heb je een gat in je zuiger dan??
wie heeft de diagnose gesteld?
Re: Oorzaak bekent
Geplaatst: di aug 02, 2005 22:53
door Michel
Mijn alfaatje 145 1.6 I.E. heeft een klap gemaakt op een drempel. Sindsdien loopt de auto op 3 cilinders. vanaf dat moment zuigt hij namelijk olie aan in een van de cilinders waardoor de bougie niet meer vonkt. Iemand hier ervaring mee. Iemand die me kan vertellen wat ik moet doen. Ik kan er niet meer mee naar de garage. Het geld is nu echt op
Wat bedoel je met "olie aanzuigen" ? Langs waar dan ? En waarom zou de bougie dan niet meer vonken ? Maar die "aangezogen" olie kan er toch enkel komen door slechte zuigerveren of eventueel door versleten klepsteelrubbers. Maar dan snap ik niet hoe dat kan veroorzaakt worden door een tik op een drempel ????????????
RE: Oorzaak bekent
Geplaatst: di aug 02, 2005 23:25
door KAS
Er zit toch geen deuk in je uitlaat? Een pijp die dicht gedrukt is?
RE: Oorzaak bekent
Geplaatst: di aug 02, 2005 23:29
door Michel
dan zuigt ie toch nog geen olie ?
Re: RE: Oorzaak bekent
Geplaatst: di aug 02, 2005 23:49
door KAS
dan zuigt ie toch nog geen olie ?
Nee, natuurlijk niet. Dat kan ik zo ook niet verklaren, maar misschien wel dat hij op 3 cilinders loopt. Of het klinkt dat hij op 3 cilinders loopt. Die drempel heeft er vast iets mee te maken vermoed ik.
Re: RE: Oorzaak bekent
Geplaatst: di aug 02, 2005 23:52
door GTV Boy
Er zit toch geen deuk in je uitlaat? Een pijp die dicht gedrukt is?
Denk ut ook..

RE: Oorzaak bekent
Geplaatst: wo aug 03, 2005 00:19
door Andretti Molletti
Is je spruitsuk niet eventjes naar boven gekomen waardoor je pakking lekt en de verstelbare nokkenas kanalen die daar lopen olie lekken in je spruitstuk????
RE: Oorzaak bekent
Geplaatst: wo aug 03, 2005 00:20
door Andretti Molletti
dan zou het overigens op cilinder 1 zijn daar zit die versteller vlakbij nl....
RE: Oorzaak bekent
Geplaatst: wo aug 03, 2005 00:37
door wzup145
Is volgens mij idd cilinder 1 of 2 nie helemaal zeker degene rechtsvoor als ik ervoor sta. wow thnx voor jullie antwoorden alvast allemaal. super. Ik ga morgen naar de garage om de auto op te halen waarschijnlijk. dan zal ik jullie antwoorden nog even met hem doornemen. Hij wil namelijk nu de cilinderkop eraf gaan halen en dan gaan de werkuren tikken. De diagnose is gesteld door Rom van Vlimmeren, alfa garage steenbergen NB. Maar heeft al eerder gezegt dat aan bobine en hoofdcomputer lag was dus niet zo. Meer antwoorden blijven welkom. En heeft volgens mij idd iets met klep te maken, zag ook toen auto op de brug stond dat er wat olie leek te lekken via uitlaatspruitstuk van betreffende cilinder
RE: Oorzaak bekent
Geplaatst: wo aug 03, 2005 00:43
door wzup145
Oh @ dre. Wat zou dit betekenen voor de reparatie? Nokkenasversteller nog in orde? Alleen nieuwe pakking? Ik stel je advies zeer op prijs. Van de anderen trouwens ook. Allemaal echt super bedankt voor de tijd en moeite. Ik zit namelijk echt effe in de shit
RE: Oorzaak bekent
Geplaatst: wo aug 03, 2005 07:02
door Ton
Effe voor de duidelijkheid : een 145 1.6 IE heeft toch een boxermotor .
In dat geval gaat het verhaal van Andretti niet op . De boxers hebben geen nokkenasverstellers.
Toch nog even verder babbelen met Rom ? In het verleden altijd hele positieve dingen over hem gehoord . In ieder geval succes
RE: Oorzaak bekent
Geplaatst: wo aug 03, 2005 08:05
door wzup145
Is idd een boxermotor
RE: Oorzaak bekent
Geplaatst: wo aug 03, 2005 10:25
door Andretti Molletti
oeps
sorry dat had ik even verkeerd geinterpreteerd...
RE: Oorzaak bekent
Geplaatst: wo aug 03, 2005 14:14
door wzup145
Geen probleem. Ik ben vanochtend bij de garage geweest. Morgen haalt hij als het goed is de cilinderkop eraf. hebben jullie tussendoor nog suggesties dan graag.