Pagina 1 van 1

Elektro en draadkleuren 33 type 2

Geplaatst: wo aug 11, 2010 12:23
door Rens 1.7QV
Ik ben nu bezig met het aansluiten van de draden in de motorruimte (33 1.7QV type 2). Ik houd alleen wat draden over en ik weet niet waarvan deze zijn. Kan iemand mij helpen?

De draden op onderstaande foto houd ik over. De draden kom rechts van de kachel uit, bij de accu.
Afbeelding
De 4 polige is voor de snelheidsmeter lijkt mij. Waarvoor zijn de andere twee aansluitingen?



Dan aan de rechterzijde van de motor:
Afbeelding

Het elektrisch schema zegt het volgende:
ventilator radiateur: Bruin en zwarte draad
thermocontact: wit/zwart en bruine draad (ik heb alleen wit/zwart en zwarte draad)

Waarvoor zijn de andere draden, ik houd over:
2 draden -> zwart/witte met zwarte draad en vreemde connector (bovenste)
2 draden in hoesje -> rose draad en nog wat onder mijn duim (deze kan ook helemaal verkeerd liggen, maar ik had gegokt dat deze voor het thermocontact zou zijn)
2 draden -> blauw wit en zwart met connector -> mistlamp??


En tot slotte de linkerzijde van de motor:
Afbeelding

Het elektrisch schema zegt het volgende:
bobine: groen/zwarte draad
bobine: wit
massa: 2 zwarte draden met oog

Ik houd over:
zwart/witte draad
bruine draad
zwarte draad met connector

Welke is bijvoorbeeld voor de mistlamp aan de linkerzijde??

Op elke mistlamp zit bij mij een blauwe en een zwarte draad.

RE: Elektro en draadkleuren 33 type 2

Geplaatst: wo aug 11, 2010 17:29
door Geert-Jan
Zal ik even voor je kijken bij de mijne vanavond? Ga proberen wat fotootjes te maken.

Re: Elektro en draadkleuren 33 type 2

Geplaatst: wo aug 11, 2010 18:17
door sudsprint
Ik ben nu bezig met het aansluiten van de draden in de motorruimte (33 1.7QV type 2). Ik houd alleen wat draden over en ik weet niet waarvan deze zijn. Kan iemand mij helpen?

De draden op onderstaande foto houd ik over. De draden kom rechts van de kachel uit, bij de accu.
Afbeelding
De 4 polige is voor de snelheidsmeter lijkt mij. Waarvoor zijn de andere twee aansluitingen?


Zijn die andere 2 zwarte misschien voor de slijtage indicatoren van de remblokjes? Off topic, 1,7 qv heeft toch hydraulische klepstoters?

Re: RE: Elektro en draadkleuren 33 type 2

Geplaatst: wo aug 11, 2010 18:30
door Rens 1.7QV
Zal ik even voor je kijken bij de mijne vanavond? Ga proberen wat fotootjes te maken.
Dat zou heel mooi zijn, ga nu bijna op vakantie, maar dan kan ik na de vakantie weer vooruit.


@sudsprint: zijn die andere 2 zwarte misschien voor de slijtage indicatoren van de remblokjes?

Zou goed kunnen hier heb ik nog geen draadje voor gereserveerd, maar moeten inderdaad wel aangesloten worden. Alleen ik heb die aan de linker kant nog niet kunnen vinden.

RE: Elektro en draadkleuren 33 type 2

Geplaatst: wo aug 11, 2010 19:16
door sudsprint
Kijk eens in de buurt van de HRC.

RE: Elektro en draadkleuren 33 type 2

Geplaatst: wo aug 11, 2010 21:32
door Geert-Jan
Is vrijdag vroeg genoeg voor je? Dan ben ik namelijk vrij, en ga ik sowieso klussen. Kan ik gelijk even kijken wat ik daar heb zitten ok? Ik probeer er wel wat foto's van te maken.

Gr. Geert-Jan

RE: Elektro en draadkleuren 33 type 2

Geplaatst: wo aug 11, 2010 22:27
door Rens 1.7QV
ja hoor, want ik ga morgen 2 en een halve week op vakantie :wink:

Re: Elektro en draadkleuren 33 type 2

Geplaatst: do aug 12, 2010 09:30
door Huib
De draden op onderstaande foto houd ik over. De draden kom rechts van de kachel uit, bij de accu.
Afbeelding
De 4 polige is voor de snelheidsmeter lijkt mij. Waarvoor zijn de andere twee aansluitingen?
Ik denk ook slijtageindicatoren voor de remblokken. Die 4-polige is idd voor de snelheidsmeter.

Dan aan de rechterzijde van de motor:
Afbeelding

Het elektrisch schema zegt het volgende:
ventilator radiateur: Bruin en zwarte draad
thermocontact: wit/zwart en bruine draad (ik heb alleen wit/zwart en zwarte draad)

Waarvoor zijn de andere draden, ik houd over:
2 draden -> zwart/witte met zwarte draad en vreemde connector (bovenste)
2 draden in hoesje -> rose draad en nog wat onder mijn duim (deze kan ook helemaal verkeerd liggen, maar ik had gegokt dat deze voor het thermocontact zou zijn)
2 draden -> blauw wit en zwart met connector -> mistlamp??
De vreemde connector is denk ik voor een hoge drukpomp voor koplampsproeiers. Rose zou voor het thermocontact kunnen zijn maar dat weet ik niet zeker. Maar het thermocontact zit links in de radiator dus heb je die niet aan de verkeerde kant liggen? Blauw wit voor de mistlamp lijkt me aannemelijk en is eenvoudig na te meten.
En tot slotte de linkerzijde van de motor:
Afbeelding

Het elektrisch schema zegt het volgende:
bobine: groen/zwarte draad
bobine: wit
massa: 2 zwarte draden met oog

Ik houd over:
zwart/witte draad
bruine draad
zwarte draad met connector

Welke is bijvoorbeeld voor de mistlamp aan de linkerzijde??

Op elke mistlamp zit bij mij een blauwe en een zwarte draad.
Bruin en zwart/wit: heb je alles op het motorblok al aangesloten? De temperatuursensor voor het dashboard kan aan de linkerkant in het inlaatspruitstuk zitten, daar gaat een enkelvoudig stekkertje op. Andere enkelvoudige stekkers zijn voor de aansturing van de startmotor (+50) en voor het temperatuurlampje, die komt op dat rare blokje achterop de cilinderkop.

Is dit de originele kabelboom voor je type 2 QV? Met een multimeter en een accu erin kun je al een eind komen, stekkers voor verlichting heb je er dan zo uitgefilterd. De meeste draden die op sensoren moeten kun je testen door ze aan massa te leggen, dan gaat het lampje op het dashboard branden. Wel eerst even meten of er niet per ongeluk 12v op staat want dan kost het je een zekering.

Het valt me tegen van mezelf, heb me nu een jaar of 4 niet meer echt actief met 33's bezig gehouden en het zakt toch een beetje weg... :-k 5 jaar terug had ik je alles zo kunnen vertellen

Re: RE: Elektro en draadkleuren 33 type 2

Geplaatst: do aug 12, 2010 11:54
door Geert-Jan
ja hoor, want ik ga morgen 2 en een halve week op vakantie :wink:
Is morgen dan nog op tijd?? Kan ook vanavond eventueel!

RE: Elektro en draadkleuren 33 type 2

Geplaatst: vr okt 08, 2010 22:13
door Rens 1.7QV
Ondertussen werken alle elektrische functies van de 33.

Dan aan de rechterzijde van de motor:
Afbeelding

2 draden -> grijs/witte met zwarte draad en vreemde connector (bovenste) -> koplampsproeiers
2 draden in hoesje -> rose draad en nog wat onder mijn duim (deze kan ook helemaal verkeerd liggen, maar ik had gegokt dat deze voor het thermocontact zou zijn) ligt idd verkeerd -> ingeschakelde achteruitversnelling signaal van v-bak
2 draden -> blauw wit en zwart met connector -> mistlamp
2 draden -> bruin en zwart -> koelventilator
2 draden -> zwart/wit en zwart -> ruitensproeiers


En tot slotte de linkerzijde van de motor:
Afbeelding


bobine: groen/zwarte draad
bobine: wit
massa: 2 zwarte draden met oog


zwart/witte draad volgens mij thermocontact
bruine draad volgens mij thermocontact

zwarte draad met connector -> blauw witte draad hing nog los en deze hoort in de connector voor de mistlamp.

Hier zit dan ook nog de paarse draad voor de claxon