Harmjan/Yvonne

Welk was/poets middel?

za aug 07, 2010 17:13

Hoi allen,

op onze (zwarte) 156 zitten er plekken op de motorkap en kofferdeksel die niet meer weg te wassen zijn. Om kort te zijn: Het lijkt allemaal wat valer te worden ofzo.
Wat gebruiken jullie voor spul om de kleur weer op te halen en kunnen die lelijke doffe/vale plekken weg??? Zelf zat ik te denken aan een was/poetsmiddel speciaal voor zwarte lak. (geen metallic)
Ik weet dat er allerlei middeltjes zijn, maar wil gewoon wat gebruikerservaringen lezen.
P.s. Heb al gezocht naar een topic als dit. maar kon niet echt wat vinden.. (of ik moet een bril opzetten)

Bedankt alvast! :wink:

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: Welk was/poets middel?

za aug 07, 2010 17:16

Meguiars of 3M heeft altijd mijn voorkeur.

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

RE: Welk was/poets middel?

za aug 07, 2010 18:07

Ik gebruik zelf altijd Autoglym, maar Meguiars is ook goed. Goedkope rommel van de bouwmartk kan je maar beter mijden werkt vaak maar matig en glans is van korte duur.

Harmjan/Yvonne

RE: Welk was/poets middel?

za aug 07, 2010 18:42

En gebruiken jullie dan spul speciaal voor de kleur van je auto (in mijn geval dus zwart) of iets voor alle kleuren. Zit daar verschil in??????
Dat Meguiars spul heb ik al veel over gehoord. Stond vanmiddag in een shop en daar stond iets van ColorX van dat merk. Leek me prima voor mijn probleem, maar weet dus niet of anderen spreken over goede ervaringen.
Laatst gewijzigd door Harmjan/Yvonne op za aug 07, 2010 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.

J..
Junior Member
Junior Member
Berichten: 89
Lid geworden op: vr mei 07, 2010 17:07
Locatie: Haarlemmermeer

RE: Welk was/poets middel?

za aug 07, 2010 18:53

ik heb nooit echt verschil gemerkt met kleur toevoegingen, en ben nu redelijke fan van Turtle.
Ik heb laatst het effect mogen zien van een knappe poetsmachine en DAT maakt een verschil!
suc7
It's crap that bores the crap out of crap

Harmjan/Yvonne

RE: Welk was/poets middel?

za aug 07, 2010 19:17

Thnx voor de antwoorden alvast!
Denk dat ik deze week eerst maar's langs verschillende zaken ga MET de auto en dan vragen. (Had vandaag de auto NIET tot m'n beschikking) :wink:

Tymen QV
Full Member
Full Member
Berichten: 425
Lid geworden op: za jan 01, 2005 21:31
Locatie: Zuid-Holland

RE: Welk was/poets middel?

za aug 07, 2010 21:20

3m heeft mijn voorkeur dan polijsten met luchttol met gele polijst schijf, aan de hand van de lakbeschadiging bepalen of je met grof middel of fijn begint te polijsten, na het polijsten
in waxen met autopoets van autoglym super spul.

Succes

Tymen QV 8)

Ps Weet natuurlijk niet of je in het bezit bent van een luchttol :wink:
----------------

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6691
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Welk was/poets middel?

zo aug 08, 2010 12:24

Zowel met Autoglym als Meguiars goede ervaringen.
Daarnaast gebruik ik Poorboys SSC (1.0 / 2.0) om poetskrassen/swirls te verwijderen.

Belangrijk is om voor het echte poetsen, de lak goed schoon te maken.
Dus niet alleen wassen, maar ook reinigen met klei, je zult verbaasd zijn wat er nog allemaal af komt.

De lak is daarna veel beter te behandelen met poetsmiddelen en zal zo glad voelen als glas.

Succes en kijk ook eens op sites als carclean.nl waar eea uitgebreid besproken wordt.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
Sud.
Full Member
Full Member
Berichten: 251
Lid geworden op: zo apr 13, 2008 15:31
Locatie: Ohe en Laak

RE: Welk was/poets middel?

zo aug 08, 2010 14:06

Kijk eens op carclean.nl, daar staat alle info die je zoekt en kun je ook de produkten bestellen.
Heb er goede ervaring mee!
Alfasud 1.2L
Alfasud Sprint 1.3
Alfasud Nuova 1.3
33 QO 1.5
156 Selespeed 2.0 TS
156 Edizione Limitata 1.8 TS
916 Spider 2.0 TS
156 SW 2.0 TS
Spider III 2.0
GT 1300 Junior
Alfettta GTV 2.0 TS
156 SW 1.8 TS (heden)
Alfasud Sprint 1.3 I.E. (heden)

Terug naar “Algemene Technische vragen”