Pagina 1 van 1

verschilllende v.bakken + koppelingen 75??

Geplaatst: ma aug 01, 2005 15:54
door ErwinV6
Er zijn nogal wat verschillende versnellingsbakken en 2 type koppelingen voor de 75.
Nu weet ik niet in hoeverre deze onderling te verwisselen zijn. :roll:
Wat betreft de koppeling die zijn er enkel en dubbel..
Wat betreft de bakken zijn er verschillende overbrengingsverhoudingen zoals iedereen wel weet.
Zitten er haken en ogen aan als ik mijn V6 bak wil vervangen voor een ts bak of is dit geen probleem en past het allemaal???
Heb welleens gehoord dat er duw en trek bedieningen zijn voor de koppeling..
Hetzelfde geldt voor de koppelingen?Passen die in iedere bak?

Verder klopt er in mijn 3.5 nix van de kilometerteller dwz. als ik 120 op de teller rijdt is dit 140 bij de 75 ts van een maatje van mij.
Zou er een ts teller in zitten of???? :? Iemand een idee :idea:
Groet Erwin

RE: verschilllende v.bakken + koppelingen 75??

Geplaatst: ma aug 01, 2005 16:07
door Alessandro
75 TS: duwende koppeling, één schijf
75 V6: trekkende koppeling, één schijf
GTV6: twee schijven, ik dacht getrokken, maar weet niet zeker.

Volgens mij is alles uit te wisselen. :roll:

RE: verschilllende v.bakken + koppelingen 75??

Geplaatst: ma aug 01, 2005 17:27
door ErwinV6
Ik heb nl. welleens gehoord dat er in 75 V6-en zowel enkele als dubbele koppelingen voorkomen :roll:
Misschien tot bepaalde bouwjaren ofzo?
Who knowes :?:

RE: verschilllende v.bakken + koppelingen 75??

Geplaatst: ma aug 01, 2005 18:27
door ravado
de 75 2.5 v6 is met een dubbelplaats koppeling geleverd maar als je een Ts-bak wilt gebruiken voor je V6 dan zou ik de koppeling van een v6 op de ts bak zetten. Je moet dan alleen het busje met de 3 boutjes overzetten en de bevestiging voor je hulp.kop.cil.
Oh ja en je steekassen van je V6 overzetten........

azlthans zo heb ik het gedaan......

RE: verschilllende v.bakken + koppelingen 75??

Geplaatst: ma aug 01, 2005 21:27
door RiniV6
Vergeet niet de kogel waar de "koppelingshevel" langs scharniert over te zetten van de V6 .

RE: verschilllende v.bakken + koppelingen 75??

Geplaatst: ma aug 01, 2005 22:21
door MiaGiulia
Dag Erwin,

Zo te lezen ben je nog aan het dubben over de door mij aangeboden TURBO bak met nieuwe koppeling.
Als aanvullende info of e.e.a. past hierbij nog wat info over mijn bak.
Deze is TUTTO COMPLETO, dus zelfs incl. hulpkoppelings cylinder, alleen de flex.slang vervangen want de Italiaanse sloper knipt liever dan de slang door dan dat hij het demonteert!!!

RE: verschilllende v.bakken + koppelingen 75??

Geplaatst: di aug 02, 2005 16:00
door frankalfa
Om de verwarring wat groter te maken; ik heb destijds op de bak van mijn 90 v6 2.5 (met standaard zo'n getrokken dubbelplaats koppeling) een compleet huis van een 2.0 carbs bak geplakt.
Dus alles wat met koppeling te maken heeft gewoon uit de 2.0 bak hups op de 2.5. Zover ik me kan herinneren (want 1999) heb ik alleen de flens voor de cardan over moeten zetten + de 'scharnierkogel' en de koppelingcilinder moeten omwisselen voor de geduwde versie...
En je trekt er zonder problemen karren puin mee van z'n plek dus waarom er destijds voor een dubbele plaat is gekozen , wie t weet mag het zeggen...
Grtz, fRank

RE: verschilllende v.bakken + koppelingen 75??

Geplaatst: wo aug 03, 2005 15:08
door ErwinV6
oke al wat info, nog iemand meer tips?
Ook enig idee wat betreft de snelheidsmeter? :roll:

Re: RE: verschilllende v.bakken + koppelingen 75??

Geplaatst: wo aug 03, 2005 17:23
door RiniV6
oke al wat info, nog iemand meer tips?
Ook enig idee wat betreft de snelheidsmeter? :roll:
Ik gebruik de baksensor van de TS (in de TS bak..) anders gebeurt er niks op je snelheidsmeter.. nadeel: Hij geeft ongeveer 15km/u te veel aan.

RE: verschilllende v.bakken + koppelingen 75??

Geplaatst: do aug 04, 2005 11:24
door Alessandro
Kun je dat niet instellen/ regelen/ ijken dan??? :? 8-[
(De toerenteller kun je in ieder geval wel 'ijken'. :D

Re: RE: verschilllende v.bakken + koppelingen 75??

Geplaatst: do aug 04, 2005 11:36
door ravado
oke al wat info, nog iemand meer tips?
Ook enig idee wat betreft de snelheidsmeter? :roll:
Ik gebruik de baksensor van de TS (in de TS bak..) anders gebeurt er niks op je snelheidsmeter.. nadeel: Hij geeft ongeveer 15km/u te veel aan.
als je de klok van een TS gebruikt gaat het wel goed.
Als je de snelheidsmeter, van een ts en een V6, aan de achterzijde bekijkt dan zul je zien dat er een verschil in de waardes zitten.... er staat een klein stickertje op met daarop iets in de geest van: y=53,987 b.v.
dus om een juiste stand van je snelheidsmeter te hebben dien je dus de baksensor en snelheidsmeter van hetzelfde type te nemen......

RE: verschilllende v.bakken + koppelingen 75??

Geplaatst: do aug 04, 2005 18:06
door LucianoQV
Maarreh ..........
Zit het verschil in component waarden of is het circuit van de teller en/of bak sensor anders.

Mij lijkt dat je een en ander toch moet kunnen aanpassen zodat een V6 teller met TS baksensor correcte snelheid weergeeft.

Iemand een schema van de teller unit???

RE: verschilllende v.bakken + koppelingen 75??

Geplaatst: do aug 04, 2005 22:38
door ravado
verschil in component waarde...

RE: verschilllende v.bakken + koppelingen 75??

Geplaatst: vr aug 05, 2005 18:32
door LucianoQV
En waarin verschilt het signaal van de baksensor dan???

Amplitude, frequency, pulsewidth?

Ik ga ervan uit dat de baksensor een puls geeft bij omwenteling van een as. Maar welke as? Blijkbaar niet van de eindoverbrenging anders was er geen verschil tussen TS en V6.

Misschien dat je dit signaal zou kunnen bewerken zodat je van de teller kunt afblijven.

RE: verschilllende v.bakken + koppelingen 75??

Geplaatst: vr aug 05, 2005 22:55
door ravado
geen verschil tussen ts en v6 baksensor echter de ts heeft er een omvormer achter zitten de V6 niet en icm de andere teller heb je het verschil.....