Pinin01
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

code radio GTV 916

za jul 24, 2010 15:22

Een vriend van me is onderweg op vakantie met een 916 GTV en komt er onderweg achter dat, doordat de accu leeg is geweest, de radio om een code vraagt.

De code weet hij, maar heeft per ongeluk een verkeerde in gegeven.

Nu wil hij de code opnieuw invoeren, maar de radio geeft in het display - - - - aan, en hij kan verder niets.

De accukabels zijn los van de polen genomen, maar het display blijft - - - - aangeven.

Heeft iemand een trucje om dit op te lossen?
Saluti Erik
Spider 3.0-2000
Spider 2000 Veloce-1973
Bertone 2000 GTV-1973
Ducati 900SS

Gtv4
Advanced Member
Advanced Member

RE: code radio GTV 916

za jul 24, 2010 15:38

Ik ken de radio van een spider niet, is het een radio op basis van blaupunkt? (philips, grundig en misschien nog wat merken werken op dezelfde wijze)

In dat geval kun je 3x de verkeerde code intoetsen en daarna moet je wachten.................... voor je het opnieuw kan proberen.
Bij elke fout vermenigvuldigd de radio de wachttijd. (dit loopt al heel snel op naar 24h of langer)
De wachttijd gaat elke keer opnieuw in als je het contact uitzet, dus wss gewoon een aantal uur de radio aan laten staan.

Dus als hij het al een aantal x geprobeerd heeft dan heeft ie wss de verkeerde code.
In dat geval even langs de dealer die kan met een programma aan de hand van het serie nummer een "master"code opvragen.
Of even zoeken via google, dit programma is ook te downloaden zodat je het zelf kan.(in geval van een blaupunkt)
Op die manier heb ik ook al 2x een originele alfa (en peugeot) radio gedeblokkeerd.
Transaxle loos!

Pinin01
Advanced Member
Advanced Member

za jul 24, 2010 16:03

Bedankt voor de snelle reaktie.

Het is volgens mij een Blaupunkt.

Als ik hem goed heb begrepen heeft hij één keer de verkeerde code ingegeven.
Het is dus een kwestie van wachten totdat de radio het ingeven van een code vrijgeeft.
Saluti Erik
Spider 3.0-2000
Spider 2000 Veloce-1973
Bertone 2000 GTV-1973
Ducati 900SS

Gtv4
Advanced Member
Advanced Member

za jul 24, 2010 16:20

Hmm 1x is wel erg snel om lang te moeten wachten.

Ik ken de display schermpjes niet meer uit mijn hoofd maar ik meen dat als je - - - - in beeld hebt dat je juist de code kan invoeren, elk streepje staat voor 1 cijfer wat je moet invoeren
Als je in de wachttijd zit staat er dacht ik "code" in het schermpje.
Met welke knopjes je precies weer de goede cijfers krijgt weet ik ook niet meer precies. (dan zou ik het boekje erbij moeten zoeken)
Het is in ieder geval niet voorkeur zender knop 1 is een 1 want dan zou je geen code kunnen hebben met een hoger cijfer dan 6.

Je moet met 1 knopje de hoeveelheid van elk cijfer in toetsen, dus voor een 7 druk je 7x op een knop.
(nu even uit mijn geheugen, maar durf het niet meer zeker te zeggen)
Voor het 1e code cijfer druk je dat aantal x op knopje 1.
Voor het 2e code cijfer druk je dus dat aantal x op knopje 2 als het code cijfer is.
etc etc.................

stel je hebt code 4321
dan druk je 4x op knopje 1, 3x op knopje 2, 2x op knopje 3 en 1x op knopje 4.

Misschien kun je beter even zoeken op google naar de exacte gebruikershandleiding.
:wink:
Transaxle loos!

Hylke
Moderator
Moderator

zo jul 25, 2010 12:48

Volgens klopt er niet zoveel van jouw tip om de code in te voeren.
Bij ons is de accu er meerdere keren af geweest en was het een kwestie van de voorkeuze-knopjes (1-6) te gebruiken.

Je krijgt het cijfer dat je invoert ook gewoon te zien op je beeldscherm.
De wachttijd heb ik ook niet echt last van gehad, ondanks twee keer onjuist (uit mijn hoofd) invoeren.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
R Nine T '21

Gtv4
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: code radio GTV 916

zo jul 25, 2010 12:56

Volgens klopt er niet zoveel van jouw tip om de code in te voeren.
Bij ons is de accu er meerdere keren af geweest en was het een kwestie van de voorkeuze-knopjes (1-6) te gebruiken.

Je krijgt het cijfer dat je invoert ook gewoon te zien op je beeldscherm.
De wachttijd heb ik ook niet echt last van gehad, ondanks twee keer onjuist (uit mijn hoofd) invoeren.
Daarom staat er al dat ik het niet zeker weet, philips en grundig hebben ook zo'n soort systeem en ik weet niet uit mijn hoofd wat bij wie hoort.

De code kun je 3 x invoeren voor de wachttijd ingaat, zoals ik al schreef.
Transaxle loos!

Terug naar “Algemene Technische vragen”