Pagina 1 van 1
fase1 1.8 16v in een 156 fase 3
Geplaatst: do jul 08, 2010 01:01
door Rico86
dit is eerder ter discussie geweest hier maar naar een uurtje zoeken de moet toch maar opgegeven en ff een nieuw topic aangemaakt.
Mijn vraag is kan een 1.8 16v van een 155 in een 156 met een fase 3 motor. ik wil dan wel de motor mangement van de 156 gebruiken. iemand hier ervaringen mee?
sensors enzo worden wel overgezet.
maar is de slag en boring het zelfde volgens de gegevens die ik kan vinden wel.
ook vraag k me af of de nokkenassen en de verstelling het zelfde zijn.
Groeten Rico
RE: fase1 1.8 16v in een 156 fase 3
Geplaatst: do jul 08, 2010 10:59
door Rico86
een linkje naar het bewuste topic is ook goed

RE: fase1 1.8 16v in een 156 fase 3
Geplaatst: do jul 08, 2010 11:15
door Bullettooth
Dat kan.
Moet je wel alle sensoren ed van de fase 3 op de fase 1 zetten. (en met een distributie wissel niet op chassis nummer (van de 156) bestellen, maar op het chassis nummer van de 155. (althans de donor auto).
De fase 3 is namelijk minder hoog en heeft daar door een kortere distributie riem als mede kleiner poulie op de waterpomp.
(voordeel is dat de fase 1 beter is dan de fase 3, zuigers/olie verbruik).
RE: fase1 1.8 16v in een 156 fase 3
Geplaatst: do jul 08, 2010 12:13
door Rico86
oke bedankt de reactie dan gata deze jonge ff motortje ombouwen
Tevens als iemand nog tips heeft zijn allemaal welkom
Groeten Rico
RE: fase1 1.8 16v in een 156 fase 3
Geplaatst: do jul 08, 2010 22:01
door gtv-racer
volgens mij is ook het nokkenas wiel anders teminste het deel waar de sensor overheen loopt. Die moet je dus overzetten. de fase III computer kan niets met het patroon voor de sensor van het fase I wiel.
En als het blok hoger is , komt dan de uitlaat niet te dicht bij de motor? Weet niet over hoeveel mm we het hier hebben

of is dit onveranderd
Re: RE: fase1 1.8 16v in een 156 fase 3
Geplaatst: do jul 08, 2010 23:18
door Rico86
volgens mij is ook het nokkenas wiel anders teminste het deel waar de sensor overheen loopt. Die moet je dus overzetten. de fase III computer kan niets met het patroon voor de sensor van het fase I wiel.
En als het blok hoger is , komt dan de uitlaat niet te dicht bij de motor? Weet niet over hoeveel mm we het hier hebben

of is dit onveranderd
Ik ga het in ieder geval proberen over die uitlaat zit ik niet zo in.
Mijn bevindingen zal ik zeker hier vermelden de motor uit de 155 is er al bijna uit
Groeten Rico