Ik heb sinds vandaag denk ik een serieus probleem met mijn motorblok.
Misschien kan iemand plaatsen wat er mogelijk aan de hand is als ik uitleg wat de situatie is, staat van de motor enz.
Het gaat om een 2 liter nord blok van een 2000 veloce ex usa.
De spica is vervangen door carbs en het oliegaatje voor de pomp is dichtgemaakt. (100%)
Verder zijn er carburateurs geplaatst van een ander 2 liter blok (alleen al weer een tijdje geleden).
Vorige maand is de spider door de apk gekomen zonder aantekening en ook met goed lopende motor. Motor heeft bijna geen olieverbruik en wordt netjes warmgereden voordat er wat sportiever mee gereden wordt.
Nu heb ik vandaag 1,5 uur gereden in de spider, afwisselend 80km en snelweg (op de snelweg een stukje doorgetrokken tot over de 130) Geen enkel probleem, motor pakt steeds goed op en ook geen inhouden bij en na schakelen.
Het enige wat ik eventueel kan melden is dat bij gas los de uitlaat blobt, dat heb ik eigenlijk altijd gehad.
2500km geleden is de kop van deze motor gereviseerd. Hierna is de distributieketting weer gespannen en heb ik zeker 5 maanden geen problemen gehad.
Nu begon na een stukje 80km weg bij het wegrijden ineens de motor te ratelen. Je kunt het vergelijken met het slaan van de ketting tegen het kleppendeksel bij bepaalde toeren als de ketting niet goed gespannen is. Alleen is het geluid veel harder en metaliger. Het lijkt uit vanuit het midden van de motor te komen.
Het geluid komt uit de bovenste helft van de motor en dan uit het midden, dus rond de middelste 2 bougies. (zo klinkt het in elk geval)
Na de ratel kwam ik erachter dat boven de 1500 toeren hij dit geluid maakt en ben ik heel rustig met niet meer dan 1500 toeren naar huis gereden.
Olie zit er voldoende in, hij lekt niets (kartonproef) en volgens mij verbruikt hij ook weinig.
Volgens mij heb ik alles al genoemd en gemeld, mocht iemand enig idee hebben waar ik kan beginnen met zoeken dan heel graag!!