Pagina 1 van 1
brainstormsessie overhellen 33
Geplaatst: do jun 17, 2010 11:14
door Hans33sw
wat doen jullie aan je 33 om overhellen tegen te gaan (minimaliseren)?
of wat wordt er in de racerij aan gedaan?
de meesten gaan ten eerste voor gele koni's en PU's dacht ik zo.
maar is er ook meer uit de kan te halen?
is er een dikkere voorstabi te krijgen?
wat kun je achter doen?
de "bak" tussen de veerpoten doorlassen?
verschil stabi 8v&16v?
om even uit te zetten wat ik nu heb:
voor:
nwe schokdempers (monroe), std stabi (1.7ie).
achter :
koni rood, 3 standjes dicht. PU's in de panhartstang.
RE: brainstormsessie overhellen 33
Geplaatst: do jun 17, 2010 12:29
door alfaqv75
1ste stap is gele koni's (halve slag meer open aan d achterzijde tov voorzijde)
stabi un de PU (de rest niet, anders scheurt alles af)
er bestaat een dikkere stabi (1x gezien), maar wordt sterk afgeraden
ik zou het niet te extreem gaan maken, anders valt erop de weg niet mee te rijden!
RE: brainstormsessie overhellen 33
Geplaatst: do jun 17, 2010 12:31
door alfaqv75
bij de bak tussen de poten doorlassen; je bedoelt een brug ertussen maken (zou ik wel doen als je wat extremer gaat met je onderstel, bij mij zaten ook juist daar erg grote scheuren)!
maar ook zoals in het andere topic al aangegeven, denk nou eens aan het bovenste rubber waar je veerpoot inzit, dat is het grootste zwakke punt van de 33... ik noem het niet voor niets het flubber rubber

RE: brainstormsessie overhellen 33
Geplaatst: do jun 17, 2010 13:05
door Hans33sw
Met een schroefset van intrax heb je daar geen last meer van. Maar dat kost dan ook wat.
Ik zal eens zo'n flubber rubber van de plank pakken. Misschien is er wat met een unibal te verzinnen..
Een goed plan de campagne zou dus zijn
-koni's (e450)(of intrax e2500)
-PU (e350)
-VPB en/ of doorlassen (e100)
Re: RE: brainstormsessie overhellen 33
Geplaatst: do jun 17, 2010 13:26
door alfaqv75
Met een schroefset van intrax heb je daar geen last meer van. Maar dat kost dan ook wat.
Ik zal eens zo'n flubber rubber van de plank pakken. Misschien is er wat met een unibal te verzinnen..
Een goed plan de campagne zou dus zijn
-koni's (e450)(of intrax e2500)
-PU (e350)
-VPB en/ of doorlassen (e100)
voordat je dit gaat doen, las dan je 33 maar helemaal door... (en bij voorkeur ook nog een kooi erin)
een 33 is veel te slap voor een serieus onderstel
ik weet misschien nog wel iemand die wat leuks heeft ipv die flubber rubbers, ik zal even voor je zoeken
Re: RE: brainstormsessie overhellen 33
Geplaatst: do jun 17, 2010 13:33
door Hans33sw
een 33 is veel te slap voor een serieus onderstel
mmhhh.. had ik nog geen rekening mee gehouden. dan houden we het bij gele koni's
ik weet misschien nog wel iemand die wat leuks heeft ipv die flubber rubbers, ik zal even voor je zoeken
ik houdt me aanbevolen!
RE: brainstormsessie overhellen 33
Geplaatst: do jun 17, 2010 13:37
door alfaqv75
sjek je peebee
(dan eerste is echt een zeer serieus punt, mijn 33 is denk ik wel de meest verbouwde straat 33 van NL geweest en bij mij was het een groot probleem geworden omdat ik er nog dagelijks mee over straat reed)
RE: brainstormsessie overhellen 33
Geplaatst: do jun 17, 2010 13:53
door Hans33sw
grazi!
ik zla eens nadenken over hoever ik wil gaan...

RE: brainstormsessie overhellen 33
Geplaatst: vr jun 18, 2010 08:11
door swdriver
Mij is met mn tuype 1 en 2 zelfs afgeraden om PU rubbers te nemen in verband met scheuren van de carroserie, tot zelfs de bodemplaat, die niet de sterkste in de klasse schijnt te zijn...
Gert
RE: brainstormsessie overhellen 33
Geplaatst: vr jun 18, 2010 08:32
door Dottore M
Zou je niet eerst moeten zorgen dat de SW gewoon voor elkaar is voor je (nog meer) tunerij uit gaat halen? Niet lullig bedoeld.
RE: brainstormsessie overhellen 33
Geplaatst: vr jun 18, 2010 11:20
door Hans33sw
vandaar ook "brainstormsessie".
het is verstandiger na te denken over mogelijkheden dan domweg wat doen.
en in dit geval blijkt het dus niet verstandig te zijn om te ver te gaan met mijn daily 33.
om verder antwoord te egven op je vraag:
de 33 moet eerst technisch helemaal ok zijn voordat ik "leuke" dingen ga toepassen.
en technisch is hij al aardig fijntjes aan het worden

RE: brainstormsessie overhellen 33
Geplaatst: vr jun 18, 2010 13:33
door _Pieter_
Je moet je veren stijver maken, van PU bussen of schokdempers gaat je auto niet minder leunen.
Met stabi's kan je ook wat bereiken, maar tot een zekere grens voordat er neveneffecten optreden.
Ik weet een 33 racer (Remco S) die gewoon std veerpoten heeft toegepast icm hardere veren die hij heeft laten draaien.
Achterveren schijnen van Opel passende versies te koop met een heel hardere veerconstante (voor een veel zwaardere auto ws)
Dan vervolgens zorgen dat je schokdempers het nog netjes uitgedempt krijgen, anders laten re-valven en ws ook laten inkorten aan de voorzijde voor de APK.
Echter welke settings je moet kiezen weet ik niet, want ik weet niks van "wrong-wheel drive".
Succes!
Groet, Pieter
RE: brainstormsessie overhellen 33
Geplaatst: vr jun 18, 2010 18:16
door giuliettaevo
De voorpoten ombouwen naar schroefset met van die losse raceveren, dan kun je makkelijk experimenteren met veersterktes.
Kijk
hier maar eens.

RE: brainstormsessie overhellen 33
Geplaatst: ma jun 21, 2010 23:24
door Hans33sw
achter zit vooral het probleem.
woensdag record veertjes scoren en eronder vrotten