spyderman1

Windscherm Spider 4

za mei 22, 2010 20:23

Zou iemand me enkele detailfoto's kunnen bezorgen van de montage van een windscherm in een Spider 4.
Zonet scherm aangekocht maar ik krijg dat absoluut niet geinstalleerd !!!

Vooral de plaats waar de steuntje moeten vastgeschroefd worden zou ik graag in detail zien want als ik het nu ga monteren gaat het dak niet meer open of toe !!!!

mvg

Tom

Gebruikersavatar
wobbut
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 626
Lid geworden op: do jan 06, 2005 22:52
Locatie: 's-Hertogenbosch

RE: Windscherm Spider 4

ma mei 24, 2010 15:50

Ben ook wel benieuwd hoe dat zit; dus als die foto's hier gepubliceerd kuinnen worden, graag :wink:
Mito 1.4 MA TCT '10

jbeekmann
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 23:41

RE: Windscherm Spider 4

ma mei 24, 2010 23:48

He jammer, ik heb dat ding er net uitgeschroefd, dus kan geen foto meer maken. Zijn ze allemaal hetzelfde?
De mijne had twee beugels per kant. De een vast gezet op de onderste van de twee goed bereikbare bouten van de kapconstructie, de ander op het plaatwerk in de 'bak' met een plaatschroef, vlakbij waar de gordel begint.

spyderman1

RE: Windscherm Spider 4

di mei 25, 2010 17:01

Het is me inmiddels gelukt.
In bijlage handleiding.
Wat de bevestiging naast de gordel betreft heb ik gegokt op de plek waar de rubber bevestigd is om de kap op zijn plaats te houden bij open rijden.

Kijk eens op de onderstaande site voor handleiding (weet niet hoe je een fot moet posten)
http://www.cabriostyling.nl/index.php?h ... =producten

Gebruikersavatar
joost
Member
Member
Berichten: 226
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 13:29
Locatie: ede city

RE: Windscherm Spider 4

do mei 27, 2010 20:12

Hey,

is het een beetje gelukt met het scherm?? is het een beetje een stevige constructie??
ziet het er een beetje goed uit, niet erg lomp??
had ook al wat sites bekeken, cabriocare en cabriostyling waar je die van jou vandaan hebt.
Ben ook op zoek naar een scherm dus vandaar.

even kijken wat de beste keus is en dan ook maar eens aanschaffen.
misschien nog meer mensen intresse, wellicht als we samen kopen wat korting bedingen....?

laat maar weten of die van jou bevalt als je wilt
thanx
33 16v s 1992 alfa Rosso
usa spider 1987 nero
156 sw 2.0 jts 2002 blu daytona
159 sw 2.2 jts 2007 alfa rosso
Scarb lidnr 04117

Gebruikersavatar
wobbut
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 626
Lid geworden op: do jan 06, 2005 22:52
Locatie: 's-Hertogenbosch

RE: Windscherm Spider 4

vr mei 28, 2010 18:02

Ook hier zit-ie erop, dankzij de fotohandleiding van hierboven. Zit stevig en ziet er - naar mijn bescheiden mening - niet lomp uit. Binnenkort es lekker stukje gaan toeren en dan kijken hoe dat bevalt. If not, is-ie er zo weer vanaf.

De tonneau cover terugplaatsen lukte met enige creativiteit trouwens ook nog :wink:
Mito 1.4 MA TCT '10

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4239
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

RE: Windscherm Spider 4

zo mei 30, 2010 13:01

Vergeet je wagen ook niet voor te stellen op ons forum met de nodige foto's hé ;-)

Best hier
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Meinders
Junior Member
Junior Member
Berichten: 72
Lid geworden op: ma sep 05, 2005 14:02

Re: Windscherm Spider 4

zo mar 15, 2015 13:11

Ik ben ook bezig met de montage van het scherm. De plek waar het scherm onderaan aan de koets wordt bevestigd, heb ik gevonden. Naast de gordelmontage waar het rubber waarmee je de kap vast kunt zetten met twee schroefjes vast zit in de carrosserie. Maar dan de vraag waar de andere beugel vast moet worden gemaakt aan de koets. Waar doe ik dat?
De hierboven gelinkte handleiding is er m.i niet meer.

Terug naar “Algemene Technische vragen”