Pagina 1 van 3

Pfff...ik geef het bijna op..

Geplaatst: ma apr 12, 2010 16:54
door J.Derks
Hallo mensen,

ik heb het volgende probleem....

stationair schommelt het gas llm is vervangen nieuw boch orgineel...235,00 incl

verder gasklephuis schoon gemaakt...geen verschil

uitgelezen volgende zaken aangegeven: llm defect (kan niet is nieuw)

sensor op het blok voor de olie toevoer nokkenas versteller defect en blijft staan na wissen

bijde trouwens..

al gemaakt: start relai en ook maar een andere zekeringen kast aangeschaft.

goed het injectoren lampje blijft branden gaat na starten nog geen sec uit en staat er dan weer


auto loopt op benzine en lpg..

wie heeft de oplossing ben benieuwd wie het kan oplossen...kratje bier voor de juiste oplossing gratis ophalen.


greetz J.Derks

nieuwe motor is geplaatst en voldoet redelijk aan mijn verwachtingen buiten deze problemen.

RE: Pfff...ik geef het bijna op..

Geplaatst: ma apr 12, 2010 17:01
door Marley164
gaat om een 156 :?:

LMM zal niet de eerste nieuwe zijn die het niet goed doet hoor...

Even omwissellen met iemand anders waarvan je weet dat die goed is , ben je daar zo achter...

Anders misschien de lambdasonde :idea:

Ik ben zelf niet techtnisch genoeg om verdere uitspraken te doen , maar er zitten hier genoeg techneuten die dat wel zijn ;)

RE: Pfff...ik geef het bijna op..

Geplaatst: ma apr 12, 2010 17:38
door indy
Is een 145 1.4 TS toch?

Als ik me niet vergis moet je gasklep opnieuw inleren. Maar hier zijn vast anderen meer bekend mee. En je hebt een motorwissel gedaan dus het kan geen kwaad om de stekkerverbindingen even extra te controleren.

RE: Pfff...ik geef het bijna op..

Geplaatst: ma apr 12, 2010 18:07
door J.Derks
heb de wissel gedaan niets aann de hand toen 3 dgn later dit opeens..

geeft een defecte lambda dan ook een injectoren lampje weer als hij defect is???

RE: Pfff...ik geef het bijna op..

Geplaatst: ma apr 12, 2010 18:21
door Patrick
Lambdasondesensor vervangen, opgelost. :wink:

Patrick.

Re: RE: Pfff...ik geef het bijna op..

Geplaatst: ma apr 12, 2010 18:24
door Marley164
heb de wissel gedaan niets aann de hand toen 3 dgn later dit opeens..

geeft een defecte lambda dan ook een injectoren lampje weer als hij defect is???

Yep , toen ik met mijn oude 164 TS een hele tijd 200+ had gereden ging ook dat lampje aan , is het lampje van het motormanagement.. ;)


indien het de Lamdasonde is , wissel dat kratje bier maar om voor een 6 pack coca cola... ;) :lol:

RE: Pfff...ik geef het bijna op..

Geplaatst: di apr 13, 2010 18:40
door J.Derks
lambda is het helaas niet mensen ..

kan het de klop sensor zijn (.......)

injectoren sensor was vandaag ff weg tijdens het rijden,,,ik happy toch weer niet..

goed we gaan voor het kratje bier of cola dus denk a u b ff mee..


greetzzz j.derks

RE: Pfff...ik geef het bijna op..

Geplaatst: di apr 13, 2010 20:14
door David 156
Hey,
Misschien is iets meer info gewenst :)
Heb je deze storing op zowel gas en benzine?
Model auto?
Hoe rijd hij verder, houd hij niet in tijdens normaal rijden en heb je het alleen bij stationair?

Hoe klinkt de motor als het toerental zo schommelt, als het klinkt alsof hij het heel erg zwaar heeft
dan kan zo de nokkenasversteller weleens onnodig ingeschakeld zijn ( heb ik ook een keer
gehad ) en dat op stationair toerental dan krijg je dit soort symptomen. ( nokkenas versteller sensor? )

Je vertelt ook dat je de lmm vervangen hebt maar de storing in blijft staan voor een defecte lmm,
het kan natuurlijk ook zijn dat de bedrading naar de lmm niet goed meer is (stekkerverbinding)

We horen het graag :D

RE: Pfff...ik geef het bijna op..

Geplaatst: wo apr 14, 2010 08:16
door Roebar
Is de computer gereset na het loshalen van de llm?

Deze moet een paar uur uit .... Kennisen van me hebben zich rot gezocht (ook met een 145).
Na een tip 12 uur spanning eraf en hoppa............ :P

RE: Pfff...ik geef het bijna op..

Geplaatst: wo apr 14, 2010 08:19
door J.Derks
:D hoi,

uitleg over hoe de auto stationair loopt.

net of hij ieder moment kan uitslaan...hikkend geluid.
verder is het op benzine minder dan op lpg.

vermogen verlies heb ik ook na mijn idee...
had gisteren een stuk gereden zonder de witte stekker en mijn auto ging als een trein..

verder even een vraag heb jij de sensor gewoon vervangen?
of had je een draad breuk ergens...

het gekke is dat hij met uitlezen deze melding waar jij het over hebt ...heeft gegeven.
maar gaat niet weg met resetten.

zoals vermeld was gisteren even het injector lamje verdwenen en kwam weer terug na een aantal seconden.

ik hoop dat je voldoende info hebt zo anders kan ik het hele verhaal wel neerzetten.


fijne dag iedereen en alvast bedankt voor het mee denken..J.Derks

RE: Pfff...ik geef het bijna op..

Geplaatst: wo apr 14, 2010 08:39
door rutgerdow
waar is die witte stekker van?
Heb je de stationair regelaar als geschoond of vervangen?

Re: RE: Pfff...ik geef het bijna op..

Geplaatst: wo apr 14, 2010 09:54
door Hans33sw
:D hoi,

uitleg over hoe de auto stationair loopt.

net of hij ieder moment kan uitslaan...hikkend geluid.
verder is het op benzine minder dan op lpg.

vermogen verlies heb ik ook na mijn idee...
had gisteren een stuk gereden zonder de witte stekker en mijn auto ging als een trein..

verder even een vraag heb jij de sensor gewoon vervangen?
of had je een draad breuk ergens...

het gekke is dat hij met uitlezen deze melding waar jij het over hebt ...heeft gegeven.
maar gaat niet weg met resetten.

zoals vermeld was gisteren even het injector lamje verdwenen en kwam weer terug na een aantal seconden.

ik hoop dat je voldoende info hebt zo anders kan ik het hele verhaal wel neerzetten.


fijne dag iedereen en alvast bedankt voor het mee denken..J.Derks
allemachtig! er wordt een paar keer gevraagd welk type auto het is...
dus denk a u b ff mee..

RE: Pfff...ik geef het bijna op..

Geplaatst: wo apr 14, 2010 10:37
door WhizzMan
Even voor de zekerheid: Je hebt een aantal storingen er in staan. Wat zijn dat precies voor meldingen? Graag het nummertje er bij en niet een of andere interpretatie, want daar kan helaas al een fout in sluipen.

Defecte LMM zijn een aantal verschillende nummers die een verschillende oorzaak kunnen hebben, lang niet altijd de LMM zelf die dan stuk is. Een originele Bosch is lang niet altijd de beste keuze, maar die heb je ondertussen al gemaakt, dus nu is het gewoon hopen dat je die onder garantie kan vervangen als hij echt defect is. Ik heb eventueel nog wel een slecht werkende liggen die als het goed is geen foutmelding, maar wel vermogensverlies oplevert. Dat is om even te testen of de bekabeling en dergelijke wel goed is voldoende.

Een sensor voor de olietoevoer? Je bedoelt de solenoide voor de nokkenasvervroeging? Wat is daar stuk aan? Is dit een foutmelding, of is het iets waarvan jij denkt dat het stuk is maar je krijgt geen melding?

Wat voor computer zit er in? Zo eentje met 2 grote multistekkers op het gasklephuis als het goed is, maar je zult de eerste niet zijn waar ze wat anders in hebben gepropt.

RE: Pfff...ik geef het bijna op..

Geplaatst: wo apr 14, 2010 12:06
door J.Derks
alfa 146 1.4 ts restyle

excuus had het even moeten melden de witte stekker noemen ze ook wel de klop sensor

RE: Pfff...ik geef het bijna op..

Geplaatst: wo apr 14, 2010 16:49
door rutgerdow
En als je die witte stekker er dus af hebt loopt ie weer zonder problemen?
Sensor vervangen lijkt me.