do mar 25, 2010 16:51
Een Sprint heeft kortere veerpoten aan de voorzijde, dit waarschijnlijk vanwege de lagere motorkap. Ik heb momenteel sprint poten in mijn Sud omdat deze meer veerweg geven een voordeel als de auto verlaagd is. Ook zijn er 2 verschillende onderste veerschotels in omloop die een rijhoogte verschil van 2 cm geven, diepe en ondiepe schotels. Ik heb beide liggen maar helaas weet ik niet meer welk type origineel welke veerschotel heeft. En wat er nu gebeurd met de rijhoogte als je sprint veren onder een Sud monteerd kan ik ook niet voorspellen, ik kan maandag wel de verschillen opmeten tussen Sud poot en Sprint poot, afstand naaf-ondersten veerschotel-top van schokdemper.
Overigens heb ik 2 setjes zelf ingekorte veren, de set die er eerst op zat was te laag toen ik de 16 inch velgen monteerde en toen heb ik een nieuwe set gemaakt door sprint veren 1 winding in te korten maar toen was hij weer te hoog en heb ik de diepere veerschotel gemonteerd ipv de ondiepe. Met de 2 setjes veren en 2 setjes veerschotels die ik heb kan ik 4 rijhoogtes instellen, van extreem laag tot iets lager als origineel.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT