Pagina 1 van 2

GTV6

Geplaatst: wo feb 24, 2010 23:05
door gtv6 jorn
waar zit bij een gtv6 de toernen begrenzer gr jorn

RE: GTV6

Geplaatst: wo feb 24, 2010 23:10
door ravado
in de ecu van de le-jetronic.

RE: GTV6

Geplaatst: do feb 25, 2010 17:47
door gtv6 jorn
zit de ecu onder het dashbord bij de bijrijders kant kun je daar zelf wat mee deon of moet je de ecu vervangen

RE: GTV6

Geplaatst: do feb 25, 2010 20:33
door roberto
De ECU bij een GTV6 zit onder het dashboard, op het stukkie plaatwerk voor de rechterdeur. Er zit daar zo'n rare uitstulping in de kunststof bekleding.

Het antwoord op de andere vraag moet ik je schuldig blijven. Ik dacht trouwens altijd dat de toerenbegrenzer in de rotor van de stroomverdeler zit.

Re: RE: GTV6

Geplaatst: do feb 25, 2010 21:08
door joy
De ECU bij een GTV6 zit onder het dashboard, op het stukkie plaatwerk voor de rechterdeur. Er zit daar zo'n rare uitstulping in de kunststof bekleding.



Het antwoord op de andere vraag moet ik je schuldig blijven. Ik dacht trouwens altijd dat de toerenbegrenzer in de rotor van de stroomverdeler zit.
Is een L-jetronic en de toerenbegrenzer zit inderdaad in de rotor.

Re: RE: GTV6

Geplaatst: do feb 25, 2010 21:50
door giuliettaevo
zit de ecu onder het dashbord bij de bijrijders kant kun je daar zelf wat mee deon of moet je de ecu vervangen
Wat wil je er mee doen? :? zomaar de toerenbegrenzer gaan verleggen is niet echt een goed idee namelijk... :(

Met een duidelijkere vraag en beschrijving krijg je waarschijnlijk ook betere antwoorden. :idea:

RE: GTV6

Geplaatst: do feb 25, 2010 23:18
door gtv6 jorn
bij de garage dachten ze dat de toeren begrenzer stuk is en daarom niet hoog in de toeren wil lopen

RE: GTV6

Geplaatst: vr feb 26, 2010 00:03
door Performa
De toerenbegrenzer zit in de printplaat(misschien in de verdeler ook zie je makkelijk of er een veertje op de rotor zit) de toerenbegrenzer in de computer lijkt me niet kapot te gaan ik zou eerst alle andere mogelijkheden afgaan(zijn er helaas te veel om op te noemen).
Als je dan alsnog iets aan de computer wilt wijzigen.
http://www.demo.cs.brandeis.edu/postscr ... /mods.html

Re: RE: GTV6

Geplaatst: vr feb 26, 2010 09:12
door ravado
De ECU bij een GTV6 zit onder het dashboard, op het stukkie plaatwerk voor de rechterdeur. Er zit daar zo'n rare uitstulping in de kunststof bekleding.



Het antwoord op de andere vraag moet ik je schuldig blijven. Ik dacht trouwens altijd dat de toerenbegrenzer in de rotor van de stroomverdeler zit.
Is een L-jetronic en de toerenbegrenzer zit inderdaad in de rotor.
niet alleen, zie de post van performa hierboven!

RE: GTV6

Geplaatst: vr feb 26, 2010 13:45
door joy
Dat zullen dan vrij speciale zijn want van de +/- 50 die ik door handen heb gehad was er geen enkele met le jetronic.

Re: RE: GTV6

Geplaatst: vr feb 26, 2010 20:35
door ravado
Dat zullen dan vrij speciale zijn want van de +/- 50 die ik door handen heb gehad was er geen enkele met le jetronic.
dan zal jij wel gelijk hebben en die pagina waar naar wordt verwezen, het helemaal fout hebben. dat kan...

Re: RE: GTV6

Geplaatst: vr feb 26, 2010 20:41
door giuliettaevo
bij de garage dachten ze dat de toeren begrenzer stuk is en daarom niet hoog in de toeren wil lopen
fijne garage... :? Zou maar eens naar een expert gaan, deze heeft er volgens mij niet zo'n verstand van. :(

Wat doet de auto precies en bij hoeveel toeren?

Re: RE: GTV6

Geplaatst: vr feb 26, 2010 22:26
door Performa
Dat zullen dan vrij speciale zijn want van de +/- 50 die ik door handen heb gehad was er geen enkele met le jetronic.
Gewone L-jetronic heeft ook een printplaat die de injectie regelt hoor of dat je dat als een ECU kan classificeren is iets anders.

Alle GTV6'en heb L jetronic alleen in Amerika is het met lambda sonde geregeld en daardoor LU zeker. In Z afrika die 3.0 GTV6 is met carbs dacht ik.
De E in LE staat voor europese markt.

U vergist zich met K en KE-jetronic volgens mij waar de een volledig mechanisch is is de ander gedeeltelijk elektronisch geregeld.

RE: GTV6

Geplaatst: za feb 27, 2010 01:43
door giuliettaevo
ecu staat voor electronic control unit... staat niet bij dat er een chip inzit, klopt dan dus wel. om het een computer te noemen gaat wel te ver, het is in feite alleen maar een bak met weerstanden. :oops:

Welke Jetronic het ook is, het is helemaal niks vergeleken met zelfs de eerste Motronics. Betere koude start, mooier stationair, krachtiger, zuiniger en schoner. :)

RE: GTV6

Geplaatst: za feb 27, 2010 10:14
door joy
Hoe je (u) het ding ook noemt de toerentalbegrenzer zit in de rotor. Een goede gtv6 met de juiste wielmaat is in staat om in 5e versnelling bij zo'n 6200 min-1 in de toerenbegrenzer te lopen.