dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Afdichting stekker op LMM oorzaak inhouden?

do feb 18, 2010 21:26

Vanmorgen wilde mijn 155 (2.0 16V) niet echt:

Na een nachtje buitenstaan (de auto, niet ikzelf, en de auto staat normaliter in de garage) wilde ik naar m'n werk rijden & dat ging ietsje anders als normaal:

Af en toe wegvallen v/d toeren, de motor wilde bijna afslaan (deed dit alleen net niet), en het injector-lampje op het dashboard ging branden :shock: .
Na een kort verloop van tijd (zo'n 10 minuten) ging het iets beter, de motor draaide wat stabieler en ik was op tijd op m'n werk.

Acht-en-een-half uur later weer naar huis gereden: geen vuiltje aan de lucht, alles weer normaal.
We hadden hier in Nrd-Limbabwe natuurlijk ook aangename temperaturen (graadje of 9) en een aarzelend zonnetje.

Mijn eerste -leken- gedachte is dus vocht.

Kan het verschijnsel op de volgende foto bovenstaand probleem hebben veroorzaakt?

Afbeelding

(Ik bedoel dus de scheur in het rubberen kapje op de voorste stekker)
It's not easy, being green (kermit)

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Afdichting stekker op LMM oorzaak inhouden?

do feb 18, 2010 23:29

Het lijkt me wat vergezocht. Bij bijna alle 145 en 146 en 155 met die meter er op, is dat rubber gescheurd. Ik zou eerder verwachten dat er pekel op de relaisvoeten bij je accubak is gekomen. Als het goed is zitten daar zwarte dekseltjes overheen zodat je de relais niet direct ziet zitten. Helaas zit er aan de onderkant geen bescherming, dus de pekel kruipt er gewoon in. Ik heb laatst bij mijn 146je ook weer even schoongemaakt, terwijl het voor de winter toch echt netjes was daar was het nu ook zwarte derrie met witte uitslag daar....

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: Afdichting stekker op LMM oorzaak inhouden?

vr feb 19, 2010 00:48

Ga het in de gaten houden. Die relais bij de accubak heb ik vlak voor de winter nog gechecked & waren dik voor elkaar. Bovendien kan het dan toch niet beter gaan als de boel is opgewarmd?
Maar ik zal ze komend weekend nog eens nakijken.
Voorlopig is het rubbertje ingepakt met teflon wonder tape (zelf vulcaniserend en weet ik al wat niet) & komend weekend mag de 155 weer buiten slapen.

Overigens trad dit alles op na 1 (een) nachtje buiten, ben echt onaangenaam verrast.
It's not easy, being green (kermit)

Terug naar “Algemene Technische vragen”