Pagina 1 van 1

diesellek....

Geplaatst: ma feb 15, 2010 18:18
door eric ex-artc232
hoi,

al enige tijd lekt mijn 156 jtd diesel ergens bij het blok..... :cry:

niet aan de commonrail of de retourleidingen.... :wink:

Bij de injectoren staat het iedere keer weer helemaal vol...

heb het al enkelen malen schoon en droog gemaakt, gaan rijden en dan niets..... :cry:

Ook als er stationair wordt gekeken en gas wordt gegeven lekt er niets!!!
het is alleen bij vollast, dus bijv 5e versnelling 2500 tpm en dan het gaspedaal onderin.

iemand die een tipje kan geven? want als het heeft gelekt is het niet meer te achterhalen waar het heeft gelekt.....

RE: diesellek....

Geplaatst: ma feb 15, 2010 20:28
door Performa
De afdichting van de injector op de kop kan ook lekken een beetje losgetrild? Op het juiste moment nog eens vast zetten misschien?

RE: diesellek....

Geplaatst: di feb 16, 2010 06:47
door eric ex-artc232
euh.... je bedoeld de afdichting waar de injector vast IN het blok?

die zitten toch geklemd? zonder schroefdraad toch? of bedoel je wat anders?

de leidingen lekken in ieder geval niet, ook niet op de koppelingen.

jtd heeft in middels wel al 360.000 km gemaakt.

RE: diesellek....

Geplaatst: di feb 16, 2010 09:58
door WhizzMan
Je zou de hele rail er uit kunnen trekken en de rubber seals tussen de injectors en het blok kunnen wisselen. Sowieso kan je rail wat los zijn gaan zitten, dan krijg je ook lekkages. Ik heb zelf erg weinig JTDervaring, maar ik hoor van anderen dat injectoren zelf ook kunnen barsten en dan bijvboorbeeld bij hoge druk wat diesel gaan zweten. Die hoge druk krijg je inderdaad alleen bij belasting van de motor, dus stationair laten lopen gaat de oorzaak niet laten zien in dat geval.

RE: diesellek....

Geplaatst: wo feb 17, 2010 21:19
door dijkje
Ik heb ook ooit zo'n diesel lekkage bij een 156 jtd van een klant gehad deze zat toen in commenrail.
Wij hebben de auto toen op een vermogensbank gezet om de werkelijk omstandigheden na te kunnen
doen en zat er een heel klein gaatje in de rail en deze spoot dan over de verstuivers heen.
Als ik jou verhaal zo lees moet het ook bij jou ergens in het hogedruk gedeelte zitten en gaat deze pas
bij de hogere drukken lekken.