Deze twee:

De ene slang komt uit voor je gasklephuis, de andere gaat aan de bovenkant van je gasklephuis erin en komt er aan de achterkant weer uit (in principe dus direct aangesloten op je inlaatspruistuk).
De slang die voor je gasklephuis uit komt, zal met de oliedampen je gasklep 'smeren', denk ik.
Waarom die andere er nog bij zit, kan ik niet bedenken, dus als je het weet hoor ik het graag.
Wat ik wil doen is een oil catch tank plaatsen om de olie op te vangen en de lucht wat af te laten koelen voor het de motor weer in gaat. Lijkt me beter dan dat het nu is.
Nu kan ik het volgende doen: twee oil catch tankjes plaatsen, maar dat doe ik liever niet. Wordt een beetje rommelig en kost twee keer zo veel als 1 tankje.
Of ik kan 1 tankje plaatsen en de andere slang afdoppen, dat heeft mijn voorkeur.
Nu is voor mij de vraag, wat is het nut van beide slangen, 1 lijkt mij voldoende?
En welke van de twee kan ik het beste af doppen?