De latere versie heeft volgens mij een turbo met verstelbare vinnen, die willen wel eens vast gaan zitten en daar wordt de auto behoorlijk sloom van.
Als de schoepverstelling vast zit dan krijg je een turbo overdruk, dus een motormanagment melding.
Een vervuilde EGR kan een LMM fout laten zien (word daarom ook vaak onterecht vervangen) maar ook een lagere turbodruk.
Daarom beginnen met de EGR schoonmaken/afdichten.

Als de schoepenradverstelling vast zit met open vinnen, krijg je juist te weinig druk. Toegegeven, hij zit bijna altijd vast in de "dichte" stand, maar het kan goed zijn dat dit toch de oorzaak is.
Als je dan zo graag gelijk wil hebben, idd
ALS ze vast zitten in die stand dan heb je te weinig turbodruk. (het zou de eerste turbo zijn die ik ken)
Meetal gaan ze klemmen en niet vast zitten dus een trage werking, dus overdruk!
Maar als het vacuüm slangetje van de actuator gescheurd is dan heb je ook weinig turbo druk.
Maar ook als de electrische vacuüm regelklep defect is zal je weinig turbo druk hebben.
Deze 2 optie's zijn nog meer waarschijnlijk als een schoepverstelling die helemaal vast zit in de open stand.
Het kan natuurlijk ook iets met de brandstof of injector's zijn, misschien wel een kabelbreuk of een slecht relais ergens?
EGR klep vervuiling is oorzaak nummer 1 bij een Jtd, daarna ga je verder zoeken.