Pagina 1 van 1

1.6 koppeling versus TS

Geplaatst: zo feb 07, 2010 22:57
door stephen
ben een TS bak aan het klaarmaken voor de Alfetta, maar er staat me bij dat je hier ook de koppeling van de 1.6 aan kunt hangen en dit een gewichtsbesparing geeft.

kan alleen het topic niet meer vinden :oops:
vlg. mij werd dan wel de koppelingsplaat met wat anders bekleed??maar weet niet of het cpl. huis overgezet werd of alleen vliegwiel/drukgroep

RE: 1.6 koppeling versus TS

Geplaatst: ma feb 08, 2010 01:07
door giulia-tom
Kies je dan ook voor een drukgroep met minder capaciteit?
Effectieve gewichtsbesparing?? Niet echt lijkt mij...

Begin dan met besparing hogerop...(lexaan ruiten, enz enz enz enz enz)

RE: 1.6 koppeling versus TS

Geplaatst: ma feb 08, 2010 07:49
door Maurizio
1.6 koppeling heeft een kleinere diameter = lagere massatraagheid.
Dus dat vliegwiel hoeft niet meer afgedraaid te worden :wink:
Via rem service Utrecht beter frictie materiaal laten aanbrengen en dan kan deze koppling ook een ts aan.

RE: 1.6 koppeling versus TS

Geplaatst: ma feb 08, 2010 07:57
door WhizzMan
En zwaardere veren op je drukgroep? Anders blijft die koppeling slippen natuurlijk....

Elke kilo, maakt niet uit waar, heeft z'n effect, maar een 1.6 koppeling (standaard) plaatsen voor gewichtsvermindering op een TS lijkt me geen handige actie. Je gaat dat doen omdat je hard wilt gaan met die auto, dan heb je geen behoefte aan een koppeling die er meer moeite mee gaat hebben dan de standaard lijkt me?

RE: 1.6 koppeling versus TS

Geplaatst: ma feb 08, 2010 11:21
door stephen
gaat me natuurlijk om de lagere massatraagheid, en niet om de gewichtsbesparing v/d complete auto, zoals Maurizio ook al aangaf

rijd nu met 1.6 bak en 2.0TS motor in de Alfetta , en heb geen koppelingsproblemen, als is het verzet van de 1.6 bak natuurlijk wel wat lager :wink:

maar vraag is mede, kan ik het cpl. huis overzetten, of alleen de inwendige delen :?:

kan nu wel koppelingsplaat van TS bak vernieuwen/laten bekleden, maar ws. interessanter om dit bij die v/d 1.6 te doen , alleen kan ik dan niet cpl. 5x98 achteras klaarmaken voor de ombouw zolang de 1.6 nog onder de auto hangt.

ophangrubber bak wil ik ook vernieuwen, beter std. stuggermaken(door de ruimtes op te vullen), of iets anders scoren?