Pagina 1 van 2

Vragen MBT Inbouwen 2,0 Carbs

Geplaatst: zo jan 31, 2010 22:09
door brolli21
Het is wat vroeg misschien,aangezien ik mn nieuwe motor nog moet reviceren,maar toch heb ik al wat vragen.
Ik ga een V6 tank inbouwen,daarvoor zal ik een stuk leiding/slang moeten verlengen.
Aangezien mijn auto orgineel een 1,8 injectie is,zit er een retourleding op de auto,en op mn tank zit ook een retourleiding.
-Moet ik de retourleiding verwijderen,en bij de tank afdoppen?
Dan de Brandstofpomp,momenteen hangt er 1 onder de auto,op de nieuwe motor zit een mechanische pomp.
-De electrische brandstofpomp,laten zitten of verwijderen?

-Het koelsysteem,iemand een plaatje van welke slang waarheengaat bij een carbs motor?

Dan nog even over het inbouwen van de V6 tank opzich,dr zitten 2 nippels bovenop,welke op ontluchting lijken.
-Klopt het dat 1 daarvan naar de tankhals loopt,en de andere naar de dampafzuiging die voorop zit(zit bij een 4c RV Achter de bumper)?

Zo ja,die dampafzuiging is er al afgesloopt,kan ik dan beide nippels verbinden met de tankhals???

Dit zijn de vragen die ik nu in mn hoofd heb,als er meer boven komen,zal ik ze hier neerzetten ;)

RE: Vragen MBT Inbouwen 2,0 Carbs

Geplaatst: zo jan 31, 2010 22:21
door ravado
heb je dat niet geleerd bij de apk-keurmeesters-cursus? :wink: :D

- retour moet dicht, waar maakt niet zoveel uit, op de tank is het handigst.
- elektrische benzinepomp levert teveel druk dus die moet er tussenuit, op je blok zit een opvoerpomp maar tussen de tank en de opvoerpomp moet nog een filter en een drukregelaar. makkelijkst is de drukregelaar van een 105 (met ingebouwd benzinefilter) te monteren, dan weet je zeker dat de druk goed is.
- koelsysteem, wijst zichzelf toch, alleen ff een t-stuk monteren en een slang aansluiten op het inlaatspruitstuk zodat de boel niet bevriest.
- v6 tank kan ik je niet mee helpen maar daar zijn anderen vast wel van op de hoogte,
- en voor de volledigheid: reviceren is met een s :-#

RE: Vragen MBT Inbouwen 2,0 Carbs

Geplaatst: zo jan 31, 2010 22:38
door jan1300
Kom maar eens praten en kijken bij een 105/116 specialist!

gr Jan

RE: Vragen MBT Inbouwen 2,0 Carbs

Geplaatst: di feb 02, 2010 16:24
door brolli21
Ik was gisteren even bij mn ouders,en toen bleek dat achterin mn vader zn auto nog een tasje van mij stond.
Daarin zat o.a. de bobine die bij de nieuwe motor hoort.

Nou zit er op de montagesteun van de bobine 1 of andere stekkeraansluiting.
Kan iemand me vertellen waar die voor is???(zie de foto)

Afbeelding
Op het dingetje staat het volgende (bosch)onderdeelnummer: 0227100111

En dan nog een vraag over de bobine.
Ook bij deze weer een foto.
Afbeelding

De linker aansluiting staat het getal 15 bij,de rechter 1.
Wat moet waarop?

RE: Vragen MBT Inbouwen 2,0 Carbs

Geplaatst: di feb 02, 2010 16:28
door ravado
dat zwarte stekker doosje moet met een groene kabel aan je verdeler vastgemaakt worden. Dat is namelijk een soort van ecu (ff simpel gezegd)

de +15 is voor via het kontakt geschakelde plus
de 1 is massa

RE: Vragen MBT Inbouwen 2,0 Carbs

Geplaatst: di feb 02, 2010 16:33
door Andretti Molletti
Er staat -1 en dat is de standaard Boschcodering voor de massaschakelende kant van de bobine. Doe je die aan massa dan fikt je bobine uit ;)
De -1 komt dus via kabeltjes op de module (ik dacht pootje 3)
De module op de bobinevoet (want zo heet dat zwarte ding met stekker) is een blokje elektronica wat de dwell regelt en dan heb je nog een verdeler waarin een inductieve gever zit en die geeft het signaal van wanneer te vonken.
Gefeliciteerd met je diploma, maar heb je geen 1ste monteur of autotechnicus nodig voor je APK diploma?

RE: Vragen MBT Inbouwen 2,0 Carbs

Geplaatst: di feb 02, 2010 16:36
door brolli21
Enne,dat kleine stekker aansluitinkje wat erop zit,is dat voor de toerenteller ofzo???

RE: Vragen MBT Inbouwen 2,0 Carbs

Geplaatst: di feb 02, 2010 16:38
door brolli21
Klopt dre,maar bij eat is dit niet behandeld ;)
Waarschijnlijk had ik dr best achter gekomen als ik de boel ging aansluiten,maar ik ben liever lui dan moe :lol:

RE: Vragen MBT Inbouwen 2,0 Carbs

Geplaatst: di feb 02, 2010 16:44
door brolli21
Net even naar beneden gewandeld,en op mn verdeler zit een aansluiting voor een 3 polige stekker,maar daar zit dus verder niets in...
Iemand toevallig een carbs gesloopt en dat stukje kabelboom over??? :lol:

Re: RE: Vragen MBT Inbouwen 2,0 Carbs

Geplaatst: di feb 02, 2010 17:03
door ravado
Net even naar beneden gewandeld,en op mn verdeler zit een aansluiting voor een 3 polige stekker,maar daar zit dus verder niets in...
Iemand toevallig een carbs gesloopt en dat stukje kabelboom over??? :lol:
ook te vinden op ouder types bmw....... goed zoeken op de sloop....
sorry van de verkeerde opmerking over de -1 van de bobine :oops: . Eigenlijk kan het ook niet misgaan want je hebt nu ook een stekker (volgens mij een witte) die op je bobine zit. Diezelfde stekker plaats je ook weer terug op je bobine.... :

RE: Vragen MBT Inbouwen 2,0 Carbs

Geplaatst: di feb 02, 2010 18:09
door jan1300
Dat kabeltje hebben ze bij Molenaar wel in één van de vele donkere hoekjes!!

Dat stukje electronica noemde wij vroeger een Moduul!

gr Jan

RE: Vragen MBT Inbouwen 2,0 Carbs

Geplaatst: di feb 02, 2010 18:16
door brolli21
Wat zit er nog meer aan dat moduul aangesloten,want daar zitten 6 pinnen op,en op de verdeler zitten er maar 3.
Mn verdeler zit trouwens een vacuumvervroeger op,hoort dat bij elkaar???

Re: RE: Vragen MBT Inbouwen 2,0 Carbs

Geplaatst: di feb 02, 2010 18:24
door Andretti Molletti
Dat stukje electronica noemde wij vroeger een Moduul!
De module op de bobinevoet (want zo heet dat zwarte ding met stekker)
HEEEE JAN WAKKER WORDEN :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:

(geintje)


de module kan voor een HALLsensor of voor een inductiegever zijn. Waar komt het module origineel vanaf?
De verdeler van vele auto's kan de juiste sensor leveren, even op de sloop sjoppen of een oudje afkeuren en opkopen natuurlijk ;)

Re: RE: Vragen MBT Inbouwen 2,0 Carbs

Geplaatst: di feb 02, 2010 18:34
door jan1300
Dat stukje electronica noemde wij vroeger een Moduul!
De module op de bobinevoet (want zo heet dat zwarte ding met stekker)
HEEEE JAN WAKKER WORDEN :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:

(geintje)


de module kan voor een HALLsensor of voor een inductiegever zijn. Waar komt het module origineel vanaf?
De verdeler van vele auto's kan de juiste sensor leveren, even op de sloop sjoppen of een oudje afkeuren en opkopen natuurlijk ;)
Jij bent in iedergeval Wakker Dre!!

gr Jan

RE: Vragen MBT Inbouwen 2,0 Carbs

Geplaatst: di feb 02, 2010 18:50
door brolli21
Mn motor(en dus ook mn bobine met module) komen uit een GTV.
Dus,nu weet ik nog niet wat er nog meer op die module aangesloten zou moeten zitten,behalve misschien de 1 aansluiting op de bobine.