Motorkabelboom stekkers:
- ecu, hele grote stekker, zitten ook nog een kleinere stekker en een relaisvoet bij in de buurt, die zijn voor diagnose/lambdaregeling.
- Luchtweger, platte 5(?) polige zwarte stekker.
- BDP-sensor, 3 polige zwarte stekker, dikke stugge zwarte kabel. zgn. afgeschermde kabel. sensor zit voor bij de krukaspoelie.
- temp.sensor, 2 polige blauwe stekker. sensor zit bij het inlaatsruitstuk op de kop.
- gaskleppositieschakelaar, 3 polige zwarte stekker. Komt op de gasklep.
- stationairregelschuif, 2 polige stekker. schuif zit onder de luchtslang die van de luchtweger naar de gasklep loopt. let op, niet te verwisselen met die van de temp.sensor, zitten ongeveer op dezelfde plaats in de kabelboom namelijk.
-lambdasensor, 2 stekkers bij elkaar, een 1 polige en een 2 polige. Deze sensor is niet altijd aanwezig.
-ontstekingsmodules en bobines, stekkers tbv de modules en de bobines, 2x grot zwarte stekkers en wat kleine stekkers. op het uiterste uiteinde van de kabelboom.
- diagnose, er kan een stekker tbv diagnose in de kabelboom zitten.
- ook staat me nog een klein stekkertje bij tbv het actieve koolfilter( t.b.v. afvoer van de dampen uit de tank)
Uiteindelijk blijft er 1 stekker over waarmee de motorkabelboom aan de kabelboom van de rest van de auto vastzit. Hierin vind je draden voor de aansturing van de brandstofpomp(roze) en een geschakelde + vanaf het contact( groen-zwart?) om de auto te kunnen starten en afzetten. Ook de toerenteller krijgt een draad (wit als ik het me goed herinner).
Benzine slangen heb je er twee, een aanvoer en een retour. aanvoer komt aan de achterkant van het blok op de rail, retour komt op de drukregelaar aan de voorkant. Op de drukregelaar zit ook eeb vacuum aansluiting, daar komt een slangetje op naar het inlaatspruitstuk.
Hoop dat dit helpt...
