Wat is de te verwachten levensduur van een 155 16V-waterpomp met kunststof schoepen?
En: wat is de te verwachten levensduur van een 155 16V-waterpomp met metalen schoepen?
Mij wordt meestal geadviseerd om deze bij de distributie wissel mee te nemen, of in elk geval om de andere wissel (60 of 120k dus).Wat is de te verwachten levensduur van een 155 16V-waterpomp met kunststof schoepen?
En: wat is de te verwachten levensduur van een 155 16V-waterpomp met metalen schoepen?
Dat is duidelijk... Ik laat hem woensdag a.s. ook vervangen, maar vraag me af waarom geadviseerd wordt, een onderdeel elke 60k te vervangen... Mijn waterpomp zit al zeker 130k op z'n plek.Mij wordt meestal geadviseerd om deze bij de distributie wissel mee te nemen, of in elk geval om de andere wissel (60 of 120k dus).Wat is de te verwachten levensduur van een 155 16V-waterpomp met kunststof schoepen?
De lagers van de pompen met metalen schoepen zijn ook ooit versleten hoor. Zeker bij mensen die niet regelmatig hun koelvloeistof verversen gaan die pompen niet net zo lang mee als de rest van de motor. Bij kunststof schoepenwielen loop je alleen een risico meer dan bij metalen.Een waterpomp van een Alfa GTV 3.0 V6 24V heeft metalen schoepen en gaat in principe nooit stuk.
Een 156 2.5 V6 24V heeft een waterpomp met plastic schoepen waar vaak na 100.000 km. al scheurtjes inzitten.
Lijkt mij dus dat metalen schoepen zwaar de voorkeur hebben.
Ja dat kan.... voelen en luisteren.... het lastige is wel, dat een minimale speling voelbaar op de poelie een grote speling in de pomp kán zijn.... de 'ervaren monteur' moet daar toch een inschatting maken... garanties geven kan ie echter niet... maar goed, alle onderdelen zijn te beoordelen en goede onderdelen hoeven niet vernieuwd te worden natuurlijk.Is zo'n ding te beoordelen door een technisch iemand trouwens? Ik bedoel: als het nou een metalen is die geen lagerspeling vertoont & nog jaren mee kan, kan ik deze maand ook nog tanken
Kijk, daar heb ik wat aan! If plastiek then deruit! THNX!Die pomp had +- 114000 km gedraaid Dibro,of het de eerste is weet ik niet.
Na ?? km, of is dat niet bekend?Pompen met metalen schoepen heb ik ook al vervangen,dan is er voelbaar speling op de lager van de as,tot wel soms 0.5 cm.
Dat risico kun je wel nemen met een Nord, is een stuk minder werk om te vervangen.Ja dat kan.... voelen en luisteren.... het lastige is wel, dat een minimale speling voelbaar op de poelie een grote speling in de pomp kán zijn.... de 'ervaren monteur' moet daar toch een inschatting maken... garanties geven kan ie echter niet... maar goed, alle onderdelen zijn te beoordelen en goede onderdelen hoeven niet vernieuwd te worden natuurlijk.Is zo'n ding te beoordelen door een technisch iemand trouwens? Ik bedoel: als het nou een metalen is die geen lagerspeling vertoont & nog jaren mee kan, kan ik deze maand ook nog tanken
Kan 150 000 zijn,kan er geen vaste kilometrage opplakken ,wanneer er minimale speling is en het word niet vervangen gaat de slijtage snel natuurlijk.Kijk, daar heb ik wat aan! If plastiek then deruit! THNX!Die pomp had +- 114000 km gedraaid Dibro,of het de eerste is weet ik niet.
Na ?? km, of is dat niet bekend?Pompen met metalen schoepen heb ik ook al vervangen,dan is er voelbaar speling op de lager van de as,tot wel soms 0.5 cm.