Electrisch raam 33
Geplaatst: zo jul 10, 2005 19:46
Hey mede Alfisti,
ik zag hieronder al een topic over een 33 electrisch raam, nou ik heb ook een vraagje. Het raam van mijn 33 gaat aan de passagiers kant zo allejezus langzaam open en dicht dat ik dacht goh ik ga er wat aan doen.
Ik meen dat het slome op en neer gaan komt door een slechte massa, dus ik een nieuwe massa draad gelegd. Daarna begon ik te blunderen en schakelde deze massa over de plusdraad van het raam. Een zekering armer (precies de zekering pal onder de veerpootbrug natuurlijk...
). Toen de kabeltjes omgewisseld in de stekker, maar dat resulteerde in een wel weer snel raam maar de schakelfuncties waren ook omgewisseld (omhoog was omlaag en vice versa). Al met al begon ik toen te twijfelen. Klopt het dat het raam 2 draadjes heeft, 1 blauwe en 1 witte? Zo ja klopt het dat de witte de massa is en kan ik hier ongestraft (wil niet nog meer zekeringen onder die veerpootbrug kreukelen) een nieuwe massa draad aanvast leggen?
Ik wacht jullie tips even af, tot die tijd zit ik met een allejezus langzaam rechtervoorruit.
Ciao
Jorik
ik zag hieronder al een topic over een 33 electrisch raam, nou ik heb ook een vraagje. Het raam van mijn 33 gaat aan de passagiers kant zo allejezus langzaam open en dicht dat ik dacht goh ik ga er wat aan doen.
Ik meen dat het slome op en neer gaan komt door een slechte massa, dus ik een nieuwe massa draad gelegd. Daarna begon ik te blunderen en schakelde deze massa over de plusdraad van het raam. Een zekering armer (precies de zekering pal onder de veerpootbrug natuurlijk...

Ik wacht jullie tips even af, tot die tijd zit ik met een allejezus langzaam rechtervoorruit.
Ciao
Jorik