Pagina 1 van 1

ar 33

Geplaatst: di dec 15, 2009 10:50
door balfa
mede Alfisten,

Ik ben een 33 aan het overwegen maar kan maar weinig knelpunten vinden waar op te letten bij de aanschaf van een dergelijke auto. Je zou bijna gaan denken: een probleemloze auto dus :D . De latere versies zijn gegalvaniseerd dus dat zal wel snel goed zitten. Verder zijn ze nooit bedoeld voor oude omaatjes en zo zijn ze dus ook niet gereden. Het is hierbij zoals altijd raadzaam de vorige eigenaar te kennen..

Wat zijn jullie ervaringen met de 33, misschien wat specifieke dingen die de koop wat beter onderbouwen. Ik zou wel voor de 1.7 16v gaan.

RE: ar 33

Geplaatst: di dec 15, 2009 11:34
door Hans33sw

RE: ar 33

Geplaatst: di dec 15, 2009 12:02
door balfa
hier heb ik wat aan. bedankt voor het leesvoer! :)

RE: ar 33

Geplaatst: di dec 15, 2009 12:13
door balfa
Zijn er ook ":truucs" om er snel achter te komen of de cilinders lekken of kamers uitgesleten zijn zonder kleppendeksel te moeten verwijderen? compressiemeting misschien?

RE: ar 33

Geplaatst: di dec 15, 2009 12:16
door Bartman
De motoren zijn het minste probleem (zeker de 8v). Roest, stuurhuizen (en hoezen), koppeling- en versnellingsbak(clipjes) geven meer problemen.

RE: ar 33

Geplaatst: di dec 15, 2009 12:17
door alfaqv75
misschien iemand meenemen die er wel iets meer verstand van heeft (weet niet waar je wilt gaan kijken voor een 33 16V?)

en ik ga niet het hele topic doorlezen, maar check op de draagbalk onder de radiator of deze vet is.. Ja-> zwetende nokkenaskeringen (opzich weer geen probleem, zweten mag maar lekken niet)
maar op dit moment denk ik dat roest het grootste punt is om naar te kijken

RE: ar 33

Geplaatst: di dec 15, 2009 21:58
door Hans33sw
oja, als je een goede 33 vindt ga je er echt geen spijt van krijgen. rijdt heerlijk. mijn 8v kan ik ook nog redelijk zuinig rijden.
oja en thermostaat is ook een probleemgeval

RE: ar 33

Geplaatst: wo dec 16, 2009 09:39
door balfa
We hadden vroeger wel eens een imola als leenauto en daar reed ik heel graag in, dat geluid, dat gevoel... emotie!!


dat wil ik weer :)

RE: ar 33

Geplaatst: wo dec 16, 2009 09:52
door alfaqv75
compressie meting is niet te doen bij een 16V (te weinig ruimte)

maar waar wil je gaan kijken, kan eventueel wel mee voor wat advies (mits in de buurt)

Re: ar 33

Geplaatst: wo dec 16, 2009 19:21
door giulia-tom
De latere versies zijn gegalvaniseerd
Leg eens uit? Want nu vertel je wat nieuws...

RE: ar 33

Geplaatst: wo dec 16, 2009 20:38
door Graffiaturo
idd, ik heb rottere 33's uit de laatste jaren gezien dan oudere

RE: ar 33

Geplaatst: wo dec 16, 2009 22:12
door dibro
Toch moeten ze wel ìets gedaan hebben in de fabriek... Ik heb een S3 1.7 8V gehad en die roestte gewoon nergens, zelfs niet bij de tankdop. Mijn eerdere 2 (een S1 1.5tiqv en een S2 1.5) waren wat dat betreft toch...... anders.

RE: ar 33

Geplaatst: wo dec 16, 2009 22:32
door alfaqv75
type 3 roest ook:

afwatering deuren, spatborden voor onderzijde, achterlichten, rondom achterklep, rond tankdop, achterkant skirt, ophanging reactiestangen achter, kriksteunen, benzineleiding ophanging, benzinetank en ophanging daarvan.... En zo kan je doorgaan naar voren :?

RE: ar 33

Geplaatst: do dec 17, 2009 10:23
door Hans33sw
schijnt dat een sw minder roest. nu mag ik neit klagen met de mijne maar roesten doet 'ie wel.