Pagina 1 van 2
inlaatspruitstuk 3.0v6 24v aanpassen voor transaxle
Geplaatst: do nov 12, 2009 19:22
door pe1ryx
heb al flink gezocht maar vind weinig tot niks...zijn er foto's van??
is het materiaal goed te lassen?
of past het gtv6 spruitstuk er zo op?
zag dat Lenz dat zo had zitten...of vereist dat ook het een en ander?
RE: inlaatspruitstuk 3.0v6 24v aanpassen voor transaxle
Geplaatst: do nov 12, 2009 22:41
door giuliettaevo
RE: inlaatspruitstuk 3.0v6 24v aanpassen voor transaxle
Geplaatst: do nov 12, 2009 22:45
door giuliettaevo
van een gtv6 is eigenlijk niet zo'n mooie oplossing ( wel voor het oog maar technisch niet

). Je wilt eigenlijk meer inhoud hebben in de verzamelkamer als dat de GTV6 heeft.
Je moet in ieder geval de buizen van de koppen naar het inlaathuis zelf maken. En ook de ringen die op het GTV6 spruitstuk zitten moeten eigenlijk vervangen worden door grotere ivm de grotere doorlaat van de 24v inlaatkanalen.
RE: inlaatspruitstuk 3.0v6 24v aanpassen voor transaxle
Geplaatst: vr nov 13, 2009 19:32
door pe1ryx
Remco ik wil je niet ziek maken maar je hebt dat stuk inlaathuis van de 75/gtv6/90 verkeerd om tegen dat van die 24v zitten

of heeft dat een reden?
heb je bij die motor die je verkoopt dathuis erop zitten?mischien neem ik hem toch wel over...morgen eerst de 24v ophalen...
waarom moet je eigenlijk de carterpan ruilen en de oliepomp?past het carter soms niet in de transaxle ofzo?
wat kost dat laswerk trouwens?
RE: inlaatspruitstuk 3.0v6 24v aanpassen voor transaxle
Geplaatst: vr nov 13, 2009 20:06
door giuliettaevo
zo zit de gasklep naar voren toe en het kwam het beste uit.
Carterpan van een 164 heeft de 'bult' te ver naar achteren zitten en raakt dan de balk waar het stuurhuis achter zit, vandaar de GTV6/75 v6 pan.
Oliepompaanzuigbuis van een 164 heeft hetzelfde euvel, komt te ver naar achteren te zitten en past dan niet. Maar is gelukkig redelijk makkelijk aan te passen ( afzagen, inkorten en weer vastlassen..). Oliepomp kun je dan gewoon van de 24v houden. bij een 12v past de stroomverdeler er niet op dan is het makkelijker om de hele oliepomp van een GTV6/ 75 v6 te gebruiken.
Laswerk is niet duur, hangt er natuurlijk vanaf hoeveel de lasser moet doen... zal tientjeswerk zijn. Hij maakt overigens ook hele mooie rvs spullen...
Had je de rest van de onderdelen al gevonden?
De motor die ik wel weg wil doen is een 12v en daar heb ik een 75 inlaat bij, geen aangepaste helaas.

RE: inlaatspruitstuk 3.0v6 24v aanpassen voor transaxle
Geplaatst: vr nov 13, 2009 20:15
door pe1ryx
laat het je nog weten Remco wbt jouw v6 12v ,eerst ff de 24v veilig de schuur in...onderdelen heb ik nog niet echt naar gezocht hoor...en of ik de 24v inbouw weet ik ook nog niet...gewoon leuk project en tevens reservemotor...
welke draadboom zou je moeten hebben?164??
RE: inlaatspruitstuk 3.0v6 24v aanpassen voor transaxle
Geplaatst: vr nov 13, 2009 20:47
door giuliettaevo
164 24v kabelboom... iets van een oude 12v krijg je niet werkend omdat je geen stroomverdeler hebt.
Zal eens inventariseren wat ik nou precies met mijn eigen 24v ga doen. Misschien hou ik wel het een en ander over...

RE: inlaatspruitstuk 3.0v6 24v aanpassen voor transaxle
Geplaatst: vr nov 13, 2009 23:12
door Tonio
Inlaatspruitstuk van een V6 24V kan aangepast worden voor een transaxle door er een bocht van een 75. T.Spark aan vast te lassen:
.
RE: inlaatspruitstuk 3.0v6 24v aanpassen voor transaxle
Geplaatst: za nov 14, 2009 09:16
door giuliettaevo
ook van mij...

maar wel van een 12v.

RE: inlaatspruitstuk 3.0v6 24v aanpassen voor transaxle
Geplaatst: za nov 14, 2009 12:04
door recaro24v
OK, eentje van mijn 75 met 24v met TS bocht....
gr.
Rinze
RE: inlaatspruitstuk 3.0v6 24v aanpassen voor transaxle
Geplaatst: za nov 14, 2009 17:59
door pe1ryx
kijk daar heb je mooie foto's ,iedereen bedankt...
ga denk ik voor de oplossing van Remco...komt het dichst in de buurt van de huidige situatie...
hoe gaat de motor op lpg?
nu eerst alles schoonmaken en inventariseren...
Re: RE: inlaatspruitstuk 3.0v6 24v aanpassen voor transaxle
Geplaatst: za nov 14, 2009 19:43
door pe1ryx
OK, eentje van mijn 75 met 24v met TS bocht....
gr.
Rinze
Rinze heb je ook een foto vanaf de andere zijkant ?
RE: inlaatspruitstuk 3.0v6 24v aanpassen voor transaxle
Geplaatst: za nov 14, 2009 23:22
door giuliettaevo
olievuldop verplaatsen helpt trouwens ook met het makkelijker bijvullen van olie...

Op de originele plaats kom je (zoals op bovenstaande foto goed te zien is ) een beetje in de knoop met de rembekrachtiger..

RE: inlaatspruitstuk 3.0v6 24v aanpassen voor transaxle
Geplaatst: zo nov 15, 2009 12:17
door Lunatic
ik zal ook nog foto plaatsen
die van mij is heel anders weer..
komt ong. in de buurt van die van remco
en de olievuldop zit helemaal niet in de weg

RE: inlaatspruitstuk 3.0v6 24v aanpassen voor transaxle
Geplaatst: zo nov 15, 2009 12:27
door giulia-tom
Qua flow is deze het mooist Remco!
Ik heb op een speedboten site (ja!) wel eens deze gezien met een nog bredere mond op het aansluitstuk...