pe1ryx
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 709
Lid geworden op: zo okt 09, 2005 14:08
Locatie: cuijk

inlaatspruitstuk 3.0v6 24v aanpassen voor transaxle

do nov 12, 2009 19:22

heb al flink gezocht maar vind weinig tot niks...zijn er foto's van??
is het materiaal goed te lassen?

of past het gtv6 spruitstuk er zo op?
zag dat Lenz dat zo had zitten...of vereist dat ook het een en ander?

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: inlaatspruitstuk 3.0v6 24v aanpassen voor transaxle

do nov 12, 2009 22:41

Afbeelding
Afbeelding

de tweede is van mij :wink: ... is gewoon goed te lassen als je het goed schoon maakt. Het is een origineel 24v spruitstuk met een stuk van een GTV6 spruitstuk eraan. Ken wel iemand die het voor je kan lassen, woont bij jou in de wijk en kan het thuis... :)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: inlaatspruitstuk 3.0v6 24v aanpassen voor transaxle

do nov 12, 2009 22:45

van een gtv6 is eigenlijk niet zo'n mooie oplossing ( wel voor het oog maar technisch niet :wink: ). Je wilt eigenlijk meer inhoud hebben in de verzamelkamer als dat de GTV6 heeft.

Je moet in ieder geval de buizen van de koppen naar het inlaathuis zelf maken. En ook de ringen die op het GTV6 spruitstuk zitten moeten eigenlijk vervangen worden door grotere ivm de grotere doorlaat van de 24v inlaatkanalen.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

pe1ryx
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 709
Lid geworden op: zo okt 09, 2005 14:08
Locatie: cuijk

RE: inlaatspruitstuk 3.0v6 24v aanpassen voor transaxle

vr nov 13, 2009 19:32

Remco ik wil je niet ziek maken maar je hebt dat stuk inlaathuis van de 75/gtv6/90 verkeerd om tegen dat van die 24v zitten :-k of heeft dat een reden?
heb je bij die motor die je verkoopt dathuis erop zitten?mischien neem ik hem toch wel over...morgen eerst de 24v ophalen...
waarom moet je eigenlijk de carterpan ruilen en de oliepomp?past het carter soms niet in de transaxle ofzo?
wat kost dat laswerk trouwens?

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: inlaatspruitstuk 3.0v6 24v aanpassen voor transaxle

vr nov 13, 2009 20:06

:lol:

zo zit de gasklep naar voren toe en het kwam het beste uit. :wink:

Carterpan van een 164 heeft de 'bult' te ver naar achteren zitten en raakt dan de balk waar het stuurhuis achter zit, vandaar de GTV6/75 v6 pan.

Oliepompaanzuigbuis van een 164 heeft hetzelfde euvel, komt te ver naar achteren te zitten en past dan niet. Maar is gelukkig redelijk makkelijk aan te passen ( afzagen, inkorten en weer vastlassen..). Oliepomp kun je dan gewoon van de 24v houden. bij een 12v past de stroomverdeler er niet op dan is het makkelijker om de hele oliepomp van een GTV6/ 75 v6 te gebruiken.

Laswerk is niet duur, hangt er natuurlijk vanaf hoeveel de lasser moet doen... zal tientjeswerk zijn. Hij maakt overigens ook hele mooie rvs spullen... :wink:

Had je de rest van de onderdelen al gevonden?

De motor die ik wel weg wil doen is een 12v en daar heb ik een 75 inlaat bij, geen aangepaste helaas. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

pe1ryx
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 709
Lid geworden op: zo okt 09, 2005 14:08
Locatie: cuijk

RE: inlaatspruitstuk 3.0v6 24v aanpassen voor transaxle

vr nov 13, 2009 20:15

laat het je nog weten Remco wbt jouw v6 12v ,eerst ff de 24v veilig de schuur in...onderdelen heb ik nog niet echt naar gezocht hoor...en of ik de 24v inbouw weet ik ook nog niet...gewoon leuk project en tevens reservemotor...
welke draadboom zou je moeten hebben?164??

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: inlaatspruitstuk 3.0v6 24v aanpassen voor transaxle

vr nov 13, 2009 20:47

164 24v kabelboom... iets van een oude 12v krijg je niet werkend omdat je geen stroomverdeler hebt. :wink:

Zal eens inventariseren wat ik nou precies met mijn eigen 24v ga doen. Misschien hou ik wel het een en ander over... :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1733
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

RE: inlaatspruitstuk 3.0v6 24v aanpassen voor transaxle

vr nov 13, 2009 23:12

Inlaatspruitstuk van een V6 24V kan aangepast worden voor een transaxle door er een bocht van een 75. T.Spark aan vast te lassen:

Afbeelding
Afbeelding

.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: inlaatspruitstuk 3.0v6 24v aanpassen voor transaxle

za nov 14, 2009 09:16

8)

ook van mij... :lol: maar wel van een 12v. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

recaro24v
Member
Member
Berichten: 217
Lid geworden op: za jan 07, 2006 16:03
Locatie: Amstelveen

RE: inlaatspruitstuk 3.0v6 24v aanpassen voor transaxle

za nov 14, 2009 12:04

OK, eentje van mijn 75 met 24v met TS bocht....


Afbeelding

gr.
Rinze
Alfa 75. Preparata per vincere
---------------------------------------------
Nu:
Alfaloos

Gehad:
Alfa 75 3.0 V6 24v 1990
Alfa 164 T-spark 1989
Alfa Sud Sprint 1978
Alfa Giulia 1300 ti 1969

SCARB3200

pe1ryx
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 709
Lid geworden op: zo okt 09, 2005 14:08
Locatie: cuijk

RE: inlaatspruitstuk 3.0v6 24v aanpassen voor transaxle

za nov 14, 2009 17:59

kijk daar heb je mooie foto's ,iedereen bedankt...
ga denk ik voor de oplossing van Remco...komt het dichst in de buurt van de huidige situatie...
hoe gaat de motor op lpg?

nu eerst alles schoonmaken en inventariseren...

pe1ryx
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 709
Lid geworden op: zo okt 09, 2005 14:08
Locatie: cuijk

Re: RE: inlaatspruitstuk 3.0v6 24v aanpassen voor transaxle

za nov 14, 2009 19:43

OK, eentje van mijn 75 met 24v met TS bocht....


Afbeelding

gr.
Rinze
Rinze heb je ook een foto vanaf de andere zijkant ?

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: inlaatspruitstuk 3.0v6 24v aanpassen voor transaxle

za nov 14, 2009 23:22

olievuldop verplaatsen helpt trouwens ook met het makkelijker bijvullen van olie... :wink: Op de originele plaats kom je (zoals op bovenstaande foto goed te zien is ) een beetje in de knoop met de rembekrachtiger.. :(
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Lunatic
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 731
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 22:14
Locatie: Zaamslag..Zeeuws Vlaanderen ¿

RE: inlaatspruitstuk 3.0v6 24v aanpassen voor transaxle

zo nov 15, 2009 12:17

ik zal ook nog foto plaatsen
die van mij is heel anders weer..

komt ong. in de buurt van die van remco

en de olievuldop zit helemaal niet in de weg :wink:
No Risk No Fun

159 1750 TBI TI
155 3.0 V6 24V Q2
75 3.0 V6 24V
Giulietta 2.0TS RacerT
Scarb : 4709

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: inlaatspruitstuk 3.0v6 24v aanpassen voor transaxle

zo nov 15, 2009 12:27

Qua flow is deze het mooist Remco!

Afbeelding

Ik heb op een speedboten site (ja!) wel eens deze gezien met een nog bredere mond op het aansluitstuk...
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Terug naar “Algemene Technische vragen”