Pagina 1 van 2

Relais/Diode als start onderbreker.

Geplaatst: ma okt 19, 2009 18:06
door NoFear Creations
Ik vraag me af of het mogelijk is om een zelf een soort van start onderbreker te maken.
Ik heb in een van m'n vorige auto zo'n paneeltje gehad:
Afbeelding
Alleen ik had het in combi met een alarm met startonderbreking. Nu wil ik in de 155 zelf zoiets gaan maken.

Is er een soort relais, wat ik bijvoorbeeld op de een signaal van de portier vergrendeling zou kunnen zetten, zodat wanneer de deur op slot is, het +12v signaal van het contact verbroken word?

Ik heb wel fabrieks af startblokkering met codesleutel, maar vanwege mijn akkefietje met de gebroken sleutel, zit nu de transponder, bij de ontvanger gebonden.

Daarom wil ik een ander soort start blokkering maken, die gelijk werkt met mijn CPV op afstand.
Ik heb een los signaal op de CPV zitten, die ik nu voor trunk release gebruik, zou ik daar iets op kunnen maken?

RE: Relais/Diode als start onderbreker.

Geplaatst: ma okt 19, 2009 18:21
door brolli21
Alles is te maken,gewoon goed nadenken en met een multimeter gaan kijken of je zoiets kan maken.

Re: RE: Relais/Diode als start onderbreker.

Geplaatst: ma okt 19, 2009 19:45
door MartijnGTA
Alles is te maken,gewoon goed nadenken en met een multimeter gaan kijken of je zoiets kan maken.
Als je goed nadenkt zet je zo'n ding NIET in je auto!! :lol:


maar dat is mijn bescheiden mening.

RE: Relais/Diode als start onderbreker.

Geplaatst: ma okt 19, 2009 19:48
door Performa
In mijn gtv6 zit een knopje dat wanneer ik het op zet mijn claxon permanent afgaat zodra iemand het contact opzet. Dit had ik ook maar een paar maanden na aankoop ontdekt.

Re: Relais/Diode als start onderbreker.

Geplaatst: ma okt 19, 2009 20:14
door Andretti Molletti
maar vanwege mijn akkefietje met de gebroken sleutel, zit nu de transponder, bij de ontvanger gebonden.
Zo dat weet nu ook iedereen! :shock:
Ruitje in en weg wezen met die bak!! :twisted:
Ik zou die info hier niet plaatsen maar wie ben ik... :roll:

:wink:

RE: Relais/Diode als start onderbreker.

Geplaatst: ma okt 19, 2009 21:29
door NoFear Creations
ehhhh,....stuurslot? En staat in de garage...
Maar daarom wil ik ook een soort van start onderbreker, zoals ik vraag in de start topic, en niet het onzinnge commentaar wat er altijd in ieder topic hier komt...

Re: RE: Relais/Diode als start onderbreker.

Geplaatst: ma okt 19, 2009 22:45
door Andretti Molletti
ehhhh,....stuurslot? En staat in de garage...
Maar daarom wil ik ook een soort van start onderbreker, zoals ik vraag in de start topic, en niet het onzinnge commentaar wat er altijd in ieder topic hier komt...
Is er een soort relais, wat ik bijvoorbeeld op de een signaal van de portier vergrendeling zou kunnen zetten, zodat wanneer de deur op slot is, het +12v signaal van het contact verbroken word?
Laat ik het eens omdraaien dan:
Jij vraagt een elektronisch hoogstandje dat de + van je contactslot haalt als je deuren opslot zijn?????

Laat jij je sleutel in het contact zitten dan?? ELKE auto schakelt de plus van het contact als de sleutel eruit is... :roll:

Ik en vele met mij kunnen binnen enkele tellen uwen startmotor laten draaien en contact maken zonder sleutel door domweg + op de bobine oid te zetten... en weg is je auto...met wat voor startonderbreking dan ook (Zelfs Meta!! de kenners weten wat ik bedoel hiermee)
Het enige wat een auto tegenwoordig goed beveiligd is een transpondersysteem en ook al heb je dat uitgeschakeld dan zou ik dat niet op internet zetten..

Het was een goedbedoeld advies, maar laat maar weer :roll:

RE: Relais/Diode als start onderbreker.

Geplaatst: ma okt 19, 2009 22:59
door giuliettaevo
koop maar een afsluiter voor in de brandstofleiding zoals bij LPG auto's nog wel eens gebruikt wordt. :wink:

RE: Relais/Diode als start onderbreker.

Geplaatst: ma okt 19, 2009 23:08
door NoFear Creations
En misgien iets wat de brandstof pomp uit schakelt?

HET gaat mij er juist om, dat ik een start knop in de auto wil, zonder dat ik dan ook nog een keer de sleutel moet gebruiken...

RE: Relais/Diode als start onderbreker.

Geplaatst: ma okt 19, 2009 23:48
door WhizzMan
Je kan natuurlijk ook een sleutel met transponder er in laten slijpen he?

RE: Relais/Diode als start onderbreker.

Geplaatst: ma okt 19, 2009 23:49
door giuliettaevo
gebruik je de stroom van de portiervergrendeling toch om een relais aan te sturen dat vervolgens de auto 'op contact' zet.

maar is de auto niet echt moeilijker door weg te halen... brandstofpomp uitschakelen is ook zo opgelost met een lange draad met twee krokodillenbekklemmetjes. :(

Re: RE: Relais/Diode als start onderbreker.

Geplaatst: di okt 20, 2009 09:47
door WhizzMan
gebruik je de stroom van de portiervergrendeling toch om een relais aan te sturen dat vervolgens de auto 'op contact' zet.

maar is de auto niet echt moeilijker door weg te halen... brandstofpomp uitschakelen is ook zo opgelost met een lange draad met twee krokodillenbekklemmetjes. :(
Dat relais wordt maar heel eventjes aangeschakeld, die portiervergrendeling is een pulsje, geen continuestroom.

RE: Relais/Diode als start onderbreker.

Geplaatst: di okt 20, 2009 14:13
door Hans33sw
of nog leuker: als je de deur ontgrendeld dat 'ie dan start 8)

ik zou gewoon een stuurslot zetten (maar... wie jat er nu een alfa :roll: )

Re: RE: Relais/Diode als start onderbreker.

Geplaatst: di okt 20, 2009 14:54
door Furrikain
ik zou gewoon een stuurslot zetten (maar... wie jat er nu een alfa :roll: )
Dit dus. Ik hoop dat de 155-liefhebbers niet gaan steigeren als ik het zeg, maar in de ogen van de dievengilde is een 155 toch écht een volstrekt oninteressante, aftandse Fiat. Hoogstens een raampje-tik slachtoffer om de radio te jatten.

Ik heb mijn 75 Turbo eigenlijk nog nooit ergens geparkeerd met vrees voor diefstal. Hoekige eighties Italiaanse sedan, niets om celstraf voor te riskeren.

Tot zover de dagelijkse reality check. :lol:

Re: RE: Relais/Diode als start onderbreker.

Geplaatst: di okt 20, 2009 15:56
door WhizzMan
ik zou gewoon een stuurslot zetten (maar... wie jat er nu een alfa :roll: )
Dit dus. Ik hoop dat de 155-liefhebbers niet gaan steigeren als ik het zeg, maar in de ogen van de dievengilde is een 155 toch écht een volstrekt oninteressante, aftandse Fiat. Hoogstens een raampje-tik slachtoffer om de radio te jatten.

Ik heb mijn 75 Turbo eigenlijk nog nooit ergens geparkeerd met vrees voor diefstal. Hoekige eighties Italiaanse sedan, niets om celstraf voor te riskeren.

Tot zover de dagelijkse reality check. :lol:
"Verlaagt" en met racestuur is het natuurlijke de ideale joyride-bak he? Nou is de gemiddelde joyrider niet zo goed met electriciteit, dus als je er een valse startknop op zet zullen ze waarschijnlijk al wel opgeven als die niet werkt.