Gaspedaal aan en uit, kan ik rijden met de LMM-stekker los?
Geplaatst: do okt 08, 2009 22:04
Even what quotes van de 155 club, want daar heb ik het topic al wat langer lopen. Het gaat om een 155 2.0 16V.
Ik heb soms op de snelweg dat m'n auto in gaat houden bij een constante snelheid. Dan geef ik gas rustig gas en pas na 2 centimeter het pedaal intrappen reageert de auto. Dan accelereer ik en bij het constante snelheid gebeurd er weer hetzelfde verhaal. Geef zachtjes gas, eerst niks en dan ineens weer accelereren.
Het gaat ook weer vanzelf weg tijdens het rijden en dan komt het ook gewoon weer terug. Auto uit, weer gaan rijden, weer precies hetzelfde. Toen gaan tanken, daarna het probleem niet meer gehad. M'n tankdop is ook niet helemaal jofel meer, vroeger als ik de tankdop eraf haalde werd er ineens een berg lucht naar binnen gezogen, dat is nu niet meer. Kan het daar aan liggen?
Sinds gister heb ik ontzettend last van het probleem. Er is niet normaal meer te rijden.
De motor draait 700rpm stationair en de motor houdt nogal in. Pas als ik flink gas geef reageert de motor.
Vanmorgen op m'n werk op de parkeerplaats liep de motor ook vreemd, kap open en ik begon de kabel van de gasklep-positiesensor en toen was het meteen over.
Stond net nog onder de motorkap te rommelen aan kabels, maar toen had ik minder succes. Het probleem ging niet meteen over.
Het was wel zo dat als ik de stekkers van de LMM, de stationairtoerenregelaar en de gaskleppositiesensor los haal, dat de motor daar direct op reageert. Maar wat het nou precies is, ik heb echt geen probleem. Het motorblok blijft vreemd lopen.
De vorige tank heb ik er geen 1 keer last van gehad, maar sinds gisteren (getankt bij de shell, maar het begon toen ook regenen) heb ik weer problemen. Ik zit te denken aan een vochtprobleem met 1 van de stekkers, maar weet het niet zeker.
Als ik volgas geef begint de auto gewoon op te trekken, dus de brandstofpomp zal het niet zijn.
Stekker losgetrokken van de stat. toerentelregeling, toen begon het rare stationair lopen. Stekker er weer op en toen ging het weer goed. Toen de motor warmer werd ging hij weer slecht lopen, luchtmassameterstekker los en het stat. toerental ging omhoog en de motor liep beter. Kreeg ook nog een lekkere opdonder van de LMM stekker toen ik hem eraf probeerde te trekken. Lijkt me niet goed. Alle stekkers rondom de gasklep zijn afgeplakt met tape, omdat de originele rubbers gescheurd zijn. Misschien zit er vocht in de stekker van de LMM, waardoor ik een stroomstoot kreeg en de motor niet lekker loopt. Kan ik rijden met de LMM los? Als hij dan beter loopt, kan ik er dan van uit gaan dat het iets is met de LMM?
En kan het kloppen dat als de motor koud is, dat de LMM nog niet mee werkt en pas storing gaat geven als de motor warm is? Wel vreemd dat de stekker van de stat. toerentalregelaar dezelfde reactie geeft, als ik die los haal bij een koude motor, misschien toeval.
Lampje van de injectoren ging op een gegeven moment uit, geen idee wanneer dat precies gebeurde. Heb nu de accu los, misschien dat een reset van de computer helpt, ik weet het even niet meer.
LMM vervangen, heeft het probleem niet verholpen.
Als de motor koud is loopt hij goed, begint hij warm te worden, dan gaat het mis.
Je hoort ook dat de motor meer lucht probeert aan de zuigen, trek ik de stekker van de stat. toerentalregelaar eraf, dan wordt het erger.
Alle stekkers van de injectoren geprobeerd, er was geen stekker bij die geen invloed had op het draaien van de motor.
Ik heb soms op de snelweg dat m'n auto in gaat houden bij een constante snelheid. Dan geef ik gas rustig gas en pas na 2 centimeter het pedaal intrappen reageert de auto. Dan accelereer ik en bij het constante snelheid gebeurd er weer hetzelfde verhaal. Geef zachtjes gas, eerst niks en dan ineens weer accelereren.
Het gaat ook weer vanzelf weg tijdens het rijden en dan komt het ook gewoon weer terug. Auto uit, weer gaan rijden, weer precies hetzelfde. Toen gaan tanken, daarna het probleem niet meer gehad. M'n tankdop is ook niet helemaal jofel meer, vroeger als ik de tankdop eraf haalde werd er ineens een berg lucht naar binnen gezogen, dat is nu niet meer. Kan het daar aan liggen?
Sinds gister heb ik ontzettend last van het probleem. Er is niet normaal meer te rijden.
De motor draait 700rpm stationair en de motor houdt nogal in. Pas als ik flink gas geef reageert de motor.
Vanmorgen op m'n werk op de parkeerplaats liep de motor ook vreemd, kap open en ik begon de kabel van de gasklep-positiesensor en toen was het meteen over.
Stond net nog onder de motorkap te rommelen aan kabels, maar toen had ik minder succes. Het probleem ging niet meteen over.
Het was wel zo dat als ik de stekkers van de LMM, de stationairtoerenregelaar en de gaskleppositiesensor los haal, dat de motor daar direct op reageert. Maar wat het nou precies is, ik heb echt geen probleem. Het motorblok blijft vreemd lopen.
De vorige tank heb ik er geen 1 keer last van gehad, maar sinds gisteren (getankt bij de shell, maar het begon toen ook regenen) heb ik weer problemen. Ik zit te denken aan een vochtprobleem met 1 van de stekkers, maar weet het niet zeker.
Als ik volgas geef begint de auto gewoon op te trekken, dus de brandstofpomp zal het niet zijn.
Stekker losgetrokken van de stat. toerentelregeling, toen begon het rare stationair lopen. Stekker er weer op en toen ging het weer goed. Toen de motor warmer werd ging hij weer slecht lopen, luchtmassameterstekker los en het stat. toerental ging omhoog en de motor liep beter. Kreeg ook nog een lekkere opdonder van de LMM stekker toen ik hem eraf probeerde te trekken. Lijkt me niet goed. Alle stekkers rondom de gasklep zijn afgeplakt met tape, omdat de originele rubbers gescheurd zijn. Misschien zit er vocht in de stekker van de LMM, waardoor ik een stroomstoot kreeg en de motor niet lekker loopt. Kan ik rijden met de LMM los? Als hij dan beter loopt, kan ik er dan van uit gaan dat het iets is met de LMM?
En kan het kloppen dat als de motor koud is, dat de LMM nog niet mee werkt en pas storing gaat geven als de motor warm is? Wel vreemd dat de stekker van de stat. toerentalregelaar dezelfde reactie geeft, als ik die los haal bij een koude motor, misschien toeval.
Lampje van de injectoren ging op een gegeven moment uit, geen idee wanneer dat precies gebeurde. Heb nu de accu los, misschien dat een reset van de computer helpt, ik weet het even niet meer.
LMM vervangen, heeft het probleem niet verholpen.
Als de motor koud is loopt hij goed, begint hij warm te worden, dan gaat het mis.
Je hoort ook dat de motor meer lucht probeert aan de zuigen, trek ik de stekker van de stat. toerentalregelaar eraf, dan wordt het erger.
Alle stekkers van de injectoren geprobeerd, er was geen stekker bij die geen invloed had op het draaien van de motor.