Pagina 1 van 3

Stuurbekrachtiging 155.

Geplaatst: do sep 10, 2009 13:14
door Gtvco
Bij mijn 155 2.0 16v zit de stuurbekrachtiging met wat kuren. :? Zo maakt de stuurbekrachtigingspomp wat meer lawaai dan gewoonlijk.Ook gooit hij er via het dekseltje van het vloeistofpotje er af en toe wat vloeistof uit met name bij het draaien aan het stuur.Verder werkt de bekrachtiging (nog) wel normaal.Kan dit een verstopte of kapotte slang zijn zodat de druk hoger oploopt dan normaal en zo de vloeistof eruit gooit.Of is gewoon de pomp naar zijn grootje aan het gaan?
Denk zelf het laatste.
Laat maar horen wat jullie er van denken..

RE: Stuurbekrachtiging 155.

Geplaatst: do sep 10, 2009 13:44
door NoFear Creations
Dit houd ik ff in de gaten, de mijne gooit af en toe ook wat vloeistof eruit...

RE: Stuurbekrachtiging 155.

Geplaatst: do sep 10, 2009 14:14
door Harry Tijssen
Ik vrees dat het tijd wordt voor een revisiepomp.

RE: Stuurbekrachtiging 155.

Geplaatst: do sep 10, 2009 14:34
door Gtvco
Ik was er al bang voor. :? Iemand toevallig een voordelig adresje voor een revisiepomp?Of gewoon maar een nieuwe bestellen?

RE: Stuurbekrachtiging 155.

Geplaatst: do sep 10, 2009 15:39
door GiuliaCorse
Als hij hetzelfde is van een 8v, kan je hem er in Oostburg voor nop komen af sleutelen.

Re: RE: Stuurbekrachtiging 155.

Geplaatst: do sep 10, 2009 16:25
door Gtvco
Als hij hetzelfde is van een 8v, kan je hem er in Oostburg voor nop komen af sleutelen.
Iemand een idee of die van een 8v identiek is als die van een 16v?

RE: Stuurbekrachtiging 155.

Geplaatst: do sep 10, 2009 16:30
door WhizzMan
Nee, is niet hetzelfde. Pompen zijn ook relatief zeldzaam 2ehands, maar niet onvindbaar. Bij mijn weten zijn alle 16V TS pompen van de 145/146, 155 en iig de eerste generatie 156 het zelfde. Nieuw wil je niet betalen. Er op zetten is ook nogal een puzzel, je kan er niet echt makkeljik bij.

RE: Stuurbekrachtiging 155.

Geplaatst: do sep 10, 2009 20:07
door Gtvco
Nee dat had ik al gezien dat je er niet echt gemakkelijk bij kunt komen,helaas.Wordt nog een aardige puzzel. :? :shock:

RE: Stuurbekrachtiging 155.

Geplaatst: do sep 10, 2009 23:14
door Lunatic
ik heb er 1 liggen
weet alleen niet van welk type hij is

RE: Stuurbekrachtiging 155.

Geplaatst: vr sep 11, 2009 12:17
door Harry Tijssen
Revisie kan via Autobedrijf Kaelen (sHeer Arendskerke), heb toen die van mijn 155 3.0 V6 laten doen.
Is wel een ruilsysteem, ik betaalde €142.
Misschien dat v/d Peijl (Terneuzen) het ook doet, dat zou je even moeten informeren.

RE: Stuurbekrachtiging 155.

Geplaatst: vr sep 11, 2009 12:42
door Frank155
Is een revisie noodzakelijk of zijn er ook nog gewoon nieuwe te koop?

Re: RE: Stuurbekrachtiging 155.

Geplaatst: za sep 12, 2009 02:06
door WhizzMan
Is een revisie noodzakelijk of zijn er ook nog gewoon nieuwe te koop?
Er zijn nieuwe te koop, maar als je de prijs hoort, ga je denk ik voor revisie.

RE: Stuurbekrachtiging 155.

Geplaatst: zo sep 13, 2009 23:58
door Gtvco
Ik ga maar voor een gebruikte pomp.Inmiddels 1 gevonden.

RE: Stuurbekrachtiging 155.

Geplaatst: wo sep 23, 2009 19:24
door Gtvco
Iemand ervaring met het vervangen van zo'n stuurbekrachtingspomp?Ben er vanmiddag aan begonnen maar weet zo gauw niet wat nu de beste manier is.

RE: Stuurbekrachtiging 155.

Geplaatst: wo sep 23, 2009 21:05
door Harry Tijssen
Met het vervangen bij een 16v heb ik geen ervaring, wel bij de V6, maar zoveel anders zal het niet zijn.

-Multiriem eraf/los.
-Leidingen los, olie opvangen.
-Pomp verwijderen.
-Nieuwe pomp plaatsen, alles dus in omgekeerde volgorde terug monteren.

Tips: 1) Vergeet niet om nieuwe koperen afdichtringen te plaatsen.
2) Na alles terug gemonteerd te hebben het systeem eerst vullen, je stuur zonder
draaiende motor links en rechts onderuit draaien zodat de olie zich goed verdeelt.
Olie bijvullen op niveau, motor starten en bovenstaande bewegingen herhalen.
Wederom niveau controleren, check ook even of er nergens lekkage is opgetreden, zo nodig
de wartels van het leidingwerk even aandraaien.