Hoe ver je de auto kan doortrekken in elke versnelling maakt niet zoveel uit, de toerenbegrenzer zit bij de 7000 toeren op jouw auto. Je hebt deze auto net, je hebt hem ergens bij een bedrijf gekocht, dus je zou garantie tegen verborgen gebreken moeten hebben. Ik zou direct teruggaan en zorgen dat je auto gerepareerd wordt onder garantie. De kosten voor uitlezen zijn varierend van gratis tot E45, afhankelijk van waar je heen gaat en wie het vraagt, de manier waarop enzovoorts. In dit geval zou ik het gewoon op garantie gooien en teruggaan naar de verkoper. Wij kunnen als forum weinig meer voor je betekenen tenzij je de auto ergens laat uitlezen of nakijken, door het Internet heen kunnen wij dat niet voor je doen. Ga terug naar je dealer, als die je niet wil helpen of zegt dat er niets aan de hand is, ga naar een andere (bovag) partij en laat die een second opinion doen. Als die anders uitwijst dan wat je dealer zegt, kan je naar de Bovag gaan en daar melden dat je je kosten terug wilt voor de second opinion en dat je de auto onder garantie hersteld wilt hebben. Voor je naar de second opinion gaat, zou ik eerst even met de Bovag overleggen of dit de juiste stappen zijn om te nemen; het zou kunnen dat ik nog een paar stappen oversla die de Bovag nodig vindt om hun garantie waar te maken.
Nog een handige tip, op dit forum hoef je zelf niet op <enter> te drukken aan het einde van een regel. Jij doet dat wel en je postings lezen een beetje als een sinterklaasgedicht, maar ze rijmen helaas niet.
@dibro: je wilt geen 1.6 bak, je roert alleen maar meer met die pook en je auto gaat meer zuipen op de snelweg. Met een 2.0 heb je een heel brede koppelcurve dus je gaat echt die extra versnelling onder de 160 niet nodig hebben om je vermogen op de weg te kunnen zetten. Ik heb er zelf eentje onder mijn 2.0 gehad en ik vond het nogal nutteloos. Als je wat durfde en je koppelingsplaat niet perse 100.000 km mee wilde laten gaan kom je met een 1.6 bak prima weg in de 2e versnelling, dus de 1 is veel te kort om nuttig te zijn op het circuit. Ik ben geen held met veel ervaring op de racebaan, maar zelfs ik heb de 1 alleen maar gebruikt om weg te rijden in colonne de baan op. Bij een "echte" start zou ik denk ik zelfs in de 2 starten, ook in de 2 kreeg ik de boel prima aan het doorslippen bij een staande start met warme banden.
Bedankt voor je tips!
Maar ik bepaal toch echt zelf
hoe ik mijn regels schrijf
Ik kan het best begrijpen dat de
alfa een hoog toerig blok is
en er gewoon op tijd doorgeschakeld
moet worden, maar naar mijn gevoel
voelt het gewoon niet snel aan.
Aangezien mijn vader toen de tijd zei
Je moet zo'n Alfa'tje 1.6 16v nemen,
Dat zijn namelijk echt hele pittige auto'tjes
Aangezien ik gelijk verliefd erop ben geworden
maak ik er ook niet echt een issue van,
maar als er iemand er ervaring mee heeft
en zegt dat die in de 2e versnelling gerust de
80 moet kunnen halen, op een lager toeren nivaeu.
Kijk dan zeg ik van oke, ik per direct naar de
garage om er uit te lezen.
Maargoed, ik wordt hier niet veel wijzer van.
Ik bedank jullie iig voor de tips en ik ga gewoon
terug naar De dealer.
Greeeeeetz