mootje

distrubutieriem alfa gt jts vervangen? of niet?help!

do aug 27, 2009 17:43

hoi ,kan je zien aan de distrubutieriem ,of deze nog niet lang geleden is vervangen?
of moet er een sticker in de auto aanwezig zijn, waarop staat dat deze na bepaalde kilometers is vervangen?

ik vraag dit namelijk,omdat ik in conklaaf ben ,met het moterhuis,
wij hebben daareen alfa 2.0 gt gekocht ,
maar er zijn geen onderhoudsboekjes bij afgegeven,
dus er is geen historie bekend,
we hebben hem laten keuren bij de anwb,
en in het raport ,staat,dat als er geen onderhouds verleden aanwezig is,dat dan de distrubutieriem ,vervangen moet worden.
hij heeft 78.000 op de teller,en is van 2006 ,
dat hebben we voorgelegd aan het moterhuis ,en die laten ons komen ,morgen ,en dan gaat,de werkplaats kijken ,of deze ,is vervangen,dat kun je zien ,zeggen ze.
maar ik ben bang ,dat ze er makkelijk van af willen komen ,begrijp je
vandaar mijn vraag ,wie kan mij ,hiermee helpen,of adviseren,waar ik op moet letten,want ik ga er bij kijken.

alvast bedankt mootje

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

RE: distrubutieriem alfa gt jts vervangen? of niet?help!

do aug 27, 2009 18:15

Om de 60dkm of 3 jaar vervangen is het advies vanuit AR.
Beide zijn van toepassing, dus je zou zeggen dat hij vervangen moet zijn/worden.

Is het een importauto dat de geschiedenis niet bekend is?
Normaal moet je via het kenteken kunnen achterhalen wat er mee geweest is die 3 jaar.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
R Nine T '21

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do aug 27, 2009 18:20

Als zij geen oude facturen kunnen overleggen waarop blijkt dat het gebeurd is, is er geen enkele vorm van garantie dat het ook echt gebeurd is. Je kan aan een riem zien of hij ernstig versleten is of niet, maar niet wanneer hij vervangen is of hoe lang hij nog mee kan gaan.

De ANWB heeft een valide punt, die riem had vervangen moeten zijn gezien de leeftijd van de auto en het autohuis heeft geen bewijs dat dit gedaan is. Ik zou ze vragen of zij facturen kunnen overleggen, als zij dat niet kunnen en ze weigeren de riem te vervangen, wordt het tijd om de Bovag in te schakelen. Je hebt nu een second opinion van een onafhankelijke partij (ANWB) en je staat in je recht om een verse distributie te eisen. Geen gedoe met "we gaan de riem bekijken", maar gewoon netjes de distributie vervangen zoals het hoort. Vraag de oude onderdelen mee en een specificatie van wat er precies vervangen is, zodat je zeker weet dat je niet een opgepoetst deksel krijgt met (de helft van) je oude distributie er nog onder.

mootje

do aug 27, 2009 18:33

HOI DE AUTO IS NIET GEINPORTEERD , hij heeft ook de nap pas ,we hebben hem laten keuren ,en de auto is in orde volgens de anwb ,
alleen,is er totaal geen onderhoud ,aanwezig ,en wij vinden,zoals,de anwb zegt ,als er geen hystorie aanwezig is ,vervangen dat ding ,toch.
ze hebben lopen zoeken ,maar hebben niets kunnen vinden,maar zeggen ,ze,
de distrubutieriem ,zal wel vervangen zijn ,na de 60.000 km ,maar wie grarandeerd ,dat?
er is niks van de auto bekend,dus hebben wij gezegd ,dat het moet gebeuren ,en nu zeggen ze dat ze kunnen zien ,dat hij vervangen is ,ja aan mijn hoela,ik trap daar niet in toch ,vandaar mijn vraag

Gtv4
Advanced Member
Advanced Member

do aug 27, 2009 19:06

Je kan het wel eens zien of inschatten maar ik zou daar geen genoegen mee nemen!

Bij een riem moet je zekerheid hebben, ook dat alle rollen en spanners vervangen zijn.
Willen ze de riem niet vervangen dan zou ik op papier een kilometerstand en datum willen tot waar ik garantie zou hebben!

Herbieyy
Member
Member

do aug 27, 2009 19:23

Lijkt me idd niet meer dan verstandig om hem "toch" maar te vervangen, als je motor over 15k kapot loopt heb je helemaal niets.....

Haal eens wat plastic kappen weg van je motor, miss dat er toch nog ergens een sticker verscholen zit?? ik ontdekte mijn sticker ook pas veel later :lol:

mootje

do aug 27, 2009 19:53

okee dus er is toch mischien een sticker ,kan je daar ook op zien of de distrubutie is vervangen.en hoort dat die sticker

Roebar
Guru
Guru

do aug 27, 2009 20:24

Bij een "normale" garage zou de sticker of bijvoorbeeld de kilometerstand op de kap moeten zitten/staan...geen twijfel laten bestaan of
en wanneer de riem vervangen is............

Nogmaals....is er twijfel MOET de riem vervangen worden desnoods op eigen kosten maar motorschade is erger!
en als de garage waar je nu mee in conclaaf bent je nu niet helpt , helpen ze je dan helemaal niet........
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Lancelot
Guru
Guru

do aug 27, 2009 22:19

Wat Roebar zegt... Bij twijfel altijd vervangen. Als ie knapt ben je veel verder van huis.

Als ze niet kunnen aantonen dat ie vervangen is, alsnog laten vervangen!
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.

mootje

vr aug 28, 2009 12:56

Alfa GT 2.0 16v JTS
Alfist

ik ben vandaag bij het moterhuis geweest en heb mijn sleutel ontvangen met de code kaart
en ze hebben in het verleden gespit ,kon dus wel nu ,
en hebben kunnen vinden dat er een nieuwe d riem in de auto is gezet ,bij 58.000km ,
en er zit een sticker
he ,in mijn ogen hadden ,ze dat eerder moeten meededelen over de telefoon ,
dan was er niet zo een ophef over geweest
kwestie van goede communicatie,met afdeling service,toch
maar ja eind ,goed al goed ik ben blij dat er zoveel reacties zijn geweest ik ben blij dat ik hier aangemeld ben en blijf

groetjes mootje

Herbieyy
Member
Member

vr aug 28, 2009 13:54

Nou prima toch, Succes/geluk met je alfa 8)

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr aug 28, 2009 14:41

Ehm... jij hebt die auto ingeleverd en ze vonden "ineens" een sticker? Of ben je met de auto daarheen gereden en konden ze de sticker toen aanwijzen? Ik beschuldig niemand hier, maar als die auto de hele tijd bij de garage heeft gestaan hebben ze tijd zat gehad om ergens een sticker te plakken natuurlijk...

mootje

vr aug 28, 2009 17:43

ik ben erbij geweest toen ze alles gingen opvragen en de sticker hebben ze toen aangewezen

Roebar
Guru
Guru

vr aug 28, 2009 18:33

Eind goed al goed..........
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: distrubutieriem alfa gt jts vervangen? of niet?help!

vr aug 28, 2009 20:38

ik ben erbij geweest toen ze alles gingen opvragen en de sticker hebben ze toen aangewezen
Ah, dan lijkt het allemaal wel in orde. :)

Terug naar “Algemene Technische vragen”