De 145 heb ik afgelopen jaar gekocht, de distributie zou zijn vervangen. Zowel de sticker als de vorige alfa dealer bevestigen dit.
wagen heeft 165000km gelopen
distributieriem is vervangen op 03/08 bij 141000km
op zich niets mis mee zou je zeggen....
Bij navraag (bij vorige dealer) wat er is vervangen bij de distributie wissel werd me het volgende verteld:
-distributie riem vervangen
-distributie spanner vervangen
-kleppensteller vervangen
De waterpomp en multiriem zijn dus niet vervangen.
Bij controle van het geheel kom ik het volgende tegen:
-distributieriem ziet er idd netjes uit
-distributie spanner is van het witte type (is dus ook goed)
MAAR:
-de multiriem vertoond scheurtjes....
-tevens hoor ik tijdens het lopen een rol lopen...welke het is kan ik helaas niet goed traceren

(ps: dit geluid heeft me er ook toe aangezet om toch maar eens zeker te krijgen of en wat er bij de distributiewissel is vervangen, ik zat namelijk aan de distributiespanner te denken....maar dat kan hem niet zijn omdat ie is vervangen)
Ben bij de dealer hier in de buurt langs geweest en hij melde me dat de multiriem dezelfde levensduur heeft als de distributieriem dus normaal gesproken altijd samen vervangen. (Lijkt me wel logisch je hebt immers toch al alles losliggen) Ze zeiden als de multiriem springt en ongelukkig je distributie meeneemt dan ben je er natuurlijk geweest :S Heb echter de constructie eens bekeken. Maar door de plastic cover over de distributie kan de multisnaar volgens mij nooit bij de distributie komen....tenzij de cover kapot is Delen jullie deze mening?
wat is nu wijsheid...multiriem alsnog vervangen? en wat kan ik dan het beste allemaal meenemen aan rollen ed? ps. wagen heeft Airco
Deze klus is mi goed zelf uit te voeren zonder speciaal gereedschap....tenminste wat ik zo zie!
Ciao!