wo aug 19, 2009 23:01
Mogelijk klein lek in de radiator.
Heeft de mijne ook last van en schijnt een bekend probleem te zijn. Begon een jaar geleden toevallig precies nadat ik distibutie en waterpomp had laten doen. Omdat het die reparatie net gedaan was toch even teruggeweest bij die garage. Die heeft hem afgeperst en ontdekte een heel klein lek in de radiator. Zelf heb ik nog nooit iets aan gezien en het lijkt ook niet erger te worden, maar ik wil hem toch wel eens gaan vervangen voor het toch eens erger wordt. Ik moet nu meer water bijvullen dan olie.
Thermostaat merk je aan niet op temperatuur komen, niet aan lekkage.
Ik moet nu meer water bijvullen dan olie.
Gelukkig maar ....
Je kan beter water bij moeten vullen dan veel olie, dan is er waarschijnlijker wat ernstigers(duurdere reparatie) aan de hand.
Tja 'veel' olie is niet goed nee, maar ik ken geen motor waar waterverbruik hoger hoort te zijn dan olieverbruik. Dus meer olie dan water bijvullen is vrij normaal.
Ik heb nu een olieverbruik van ca. 1 liter op 3000 km, vrij normaal voor een 2.0TS volgens mij. Water is ca. 1 liter op 1000 km, en dat is volstrekt niet normaal, dat verbruik behoort nihil te zijn. Dus 'gelukkig maar' vond ik in dit verband nogal vreemd overkomen, ik was veel gelukkiger geweest met een olieverbruik van 1 op 2000 en geen waterverbruik, scheelt weer een radiator vervangen.

Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS