Pagina 1 van 4
Octaan booster: zin of onzin ?
Geplaatst: di jun 28, 2005 10:36
door Michel
Werd me onlangs aanbevolen voor oa Nord blokken. Octaangetal gaat naar iets van 105 wat nog mooier lopen, reageren op 't gas en een kleine pk winst tot gevolg zou hebben.
Bovendien zou dit ook gezonder zijn voor 't blokkie !
Wat is jullie opinie / ervaring hiermee ?
Re: Octaan booster: zin of onzin ?
Geplaatst: di jun 28, 2005 10:52
door Paliri
Re: Octaan booster: zin of onzin ?
Geplaatst: di jun 28, 2005 11:03
door AlfettaOwner
Werd me onlangs aanbevolen voor oa Nord blokken. Octaangetal gaat naar iets van 105 wat nog mooier lopen, reageren op 't gas en een kleine pk winst tot gevolg zou hebben.
Bovendien zou dit ook gezonder zijn voor 't blokkie !
Wat is jullie opinie / ervaring hiermee ?
is niet nodig. 95 is voldoende voor Nord-blokken.
PK-winst ?, geloof ik niet in. Probeer het eens een keer uit.
Allemaal handelspraatjes m.i.
Octaan 95 voldoende

RE: Octaan booster: zin of onzin ?
Geplaatst: di jun 28, 2005 11:19
door GTV Boy
Ik zou er toch maar 98 ingooien, vindt ie lekkerder....

RE: Octaan booster: zin of onzin ?
Geplaatst: di jun 28, 2005 11:57
door yuri 75 V6
Trial and error methode en kijken wat je blok lekkerder vindt; ik zou met 98 octaan benzine beginnen in plaats van octaanbooster. BMW lijn-zessen bijvoorbeeld lopen, voor zover ik ze ooit gereden heb, gevoelsmatig mooier op octaan 98 en ze zijn er ook zuiniger op let wel, wat ik er zelf mee op de autobahn heb gereden). In mijn 75 V6 gooi ik nu gewoon 95, ik kan geen verschil bemerken met 98, in geen enkel opzicht.
Yuri
RE: Octaan booster: zin of onzin ?
Geplaatst: di jun 28, 2005 12:27
door Michel
om vergissingen te vermijden, ik tank alleen maar 98, in eender welke auto.
95 is voor Trabant's

Ik vroeg me alleen af of 't NOG beter kan met octane booster !
RE: Octaan booster: zin of onzin ?
Geplaatst: di jun 28, 2005 12:47
door AlfettaOwner
Ik heb laatst ook ron95 getankt in mijn TS2.0 met squardachip, gewoon om eens uit te proberen.
Mijn bevindingen: ron98 loop net iets fijner maar is ook zuiniger

RE: Octaan booster: zin of onzin ?
Geplaatst: di jun 28, 2005 14:23
door Alessandro
Actanebooster is alleen nodig voor ZWAAR getunede motoren.

RE: Octaan booster: zin of onzin ?
Geplaatst: di jun 28, 2005 15:09
door Mobster
Met aanpassing van de ontsteking kun je misschien winst halen.
Re: RE: Octaan booster: zin of onzin ?
Geplaatst: di jun 28, 2005 16:10
door Michel
Actanebooster is alleen nodig voor ZWAAR getunede motoren.

Daarvoor is het een VEREISTE, anders pingel je ze kapot.
Maar ik vraag me enkel af of 't nut
kan hebben voor standaard motoren (betere verbranding --> mooier lopen + oppakken) , minder kans op detoneren.
RE: Octaan booster: zin of onzin ?
Geplaatst: di jun 28, 2005 20:27
door pop
voor oude nord blokken is 98 ROZ goed. De mijne loopt ook minder mooi. Mijn compressie is ook vrij hoog.
Origineel hadden de 2 liters super nodig. En dat was voor de oliecrisis is Nederland 98,7.
in duitsland 100ROZ en in engeland had de super (five star) 101,5 ROZ.
nu was de kwaliteit toen minder stabiel, maar octaan blijft octaan.
RE: Octaan booster: zin of onzin ?
Geplaatst: di jun 28, 2005 20:50
door 164 Q4
In de 164TS tank ik zelfs 92. Loopt hij prima op en niks geen pingeltje.
RE: Octaan booster: zin of onzin ?
Geplaatst: di jun 28, 2005 21:49
door GTV Boy
Ik zou zeggen gooi het zootje erin dan kom je er vanzelf achter...

Re: RE: Octaan booster: zin of onzin ?
Geplaatst: di jun 28, 2005 22:50
door Koen
Ik zou zeggen gooi het zootje erin dan kom je er vanzelf achter...

Idd, probeer het en hou ons op de hoogte. Als het minder goed afloopt, zullen we dankbaar zijn dat je proefkonijn wou zijn.

RE: Octaan booster: zin of onzin ?
Geplaatst: di jun 28, 2005 22:54
door Michel
Stop jij maar power booster in dat instapmodelletje van jou !
