edwin.k

Lagerschalen

ma jul 20, 2009 21:54

Hoi allemaal,

Hier even een vraag wat betreft het vervangen van de lagerschalen. Zoals jullie weten ben ik bezig om mijn alfa 3.0 12v uit 1992 te voor zien van drukvulling. Nu ben ik op het punt beland dat de wederopbouw kan beginnen. Als eerste gaat de krukas er in, de krukas van 2.5 sei om de comressie te verlagen. Hetgeen waar ik nu tegen aanloop is, dat toen ik firma Tuynder mailde voor nieuwe hoofd en drijfstanglagerschalen, zij mij vroegen om de kleurcodes van de desbetreffende lagers. Voor de hoofdlagers betreft het: blauw - rood - groen, en voor de drijfstanglagers is het rood of blauw. Nu heb ik in de lagerschalen verschillende codes staan en hopelijk kan iemand mij vertellen wat ik moet bestellen.

Hoofdlagerschaal: MB-2638 P, 112, 1E
Oude drijfstanglagerschalen op de 3.0 kruk: 11754, 154, 2c
Oude drijfstanglagerschalen op de 2.5 sei kruk: C8-1201 P, ?12, 9E

Het is dus de bedoeling om de 2.5 sei kruk te monteren in het 3.0 blok.
Graag hoor ik jullie tips, ervaringen en een mogelijk antwoord op mijn vraag. Bij voorbaat dank.

Groet,
Edwin

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Lagerschalen

di jul 21, 2009 07:45

Als ik het goed heb, worden die kleuren gekozen door de krukas en het blok te meten. Omdat jij nu een andere krukas in je blok zet, zou je dus moeten meten om de juiste dikte te gaan bepalen. Daar moet je dan weer de juiste kleur bij opzoeken en dan weet je welke je moet bestellen. Ik ben bang dat je toch bij een revisiebedrijf of garage langs moet waar ze de boel netjes kunnen opmeten.

ALFAHEIDA
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

di jul 21, 2009 08:27

Met Whizzman eens, op laten meten bij een revisie bedrijf. Ik heb de krukas laten polijsten en ze hebben gelijk de goeie lagerschalen erbij besteld.
-164 Aut. 3.0 12v

edwin.k

di jul 21, 2009 21:09

Hoi,

Bedankt voor de reacties. Ik ben vanmiddag langs de plaatselijke alfa dealer geweest, en deze gaf me het adres van een goed lokaal revisiebedrijf.
Morgen ga ik naar het revisieberijf incl alle matrialen, zodat zij mij verder kunnen helpen in het opmeten en bepalen welk type lagerschalen ik nodig zal hebben.

Terug naar “Algemene Technische vragen”