paar vragen over 166 jtd
Geplaatst: za jul 18, 2009 18:32
Hoi,
Ik heb wat vraagjes met betrekking tot mijn 166jtd; uit 1999, 138pk motorcode 34202, fase 2 dus)
De motor wil niet soms niet meer trekken en bokt af en toe, stationair lijkt het net of ie op 4,5 cilinder loopt.
Nu was dat al een tijdje zo maar er viel goed mee te rijden. Na het plaatsen van een nieuwe turbo (de oude vond 385000km genoeg) is het echter veel erger geworden.
Na het halve internet inclusief dit forum doorgespit te hebben kwam ik tot de conclusie dat het best wel eens de druksensor in het inlaatspruitstuk kon zijn; en inderdaad de oude zag er niet zo jofel meer uit: helemaal volgeraakt met dikke drab.

Nee je krijgt geen punten als je weet welke de oude is.
Tevens heb ik de "retourcheck" gedaan:


Stijghoogte in de buisjes:
1,2 en 3 zitten redelijk bij elkaar, maar 4 en 5 wijken af.
Welke is stuk? 4 omdat hij niet genoeg doorlaat, of 5 omdat hij een "druppelaar" is? Of zijn ze vies, ik tank wel altijd bij de shell (omdat die vaak het goedkoopst is http://www.brandstof-zoeker.nl) en ze zeggen zelf dat ze hele goeie diesel hebben, scheelt een liter op een tank ofzoiets.
Ik heb een proefritje gemaakt van een kilometer of 50, en er is enige verbetering te bespeuren, maar bij het stoplicht blijf ik toch maar rechts staan.
De bodem van mijn portemonnee is echter bereikt, nieuwe injectoren zitten er dus voorlopig niet in.
Kunnen deze problemen inderdaad door de nieuwe turbo komen, of is het puur toeval?
De werkplaats cd die ik heb geeft aan dat bij vervangen van de injectoren je ook de drukleidingen moet vervangen, is dat echt nodig?
Chris
Ik heb wat vraagjes met betrekking tot mijn 166jtd; uit 1999, 138pk motorcode 34202, fase 2 dus)
De motor wil niet soms niet meer trekken en bokt af en toe, stationair lijkt het net of ie op 4,5 cilinder loopt.
Nu was dat al een tijdje zo maar er viel goed mee te rijden. Na het plaatsen van een nieuwe turbo (de oude vond 385000km genoeg) is het echter veel erger geworden.
Na het halve internet inclusief dit forum doorgespit te hebben kwam ik tot de conclusie dat het best wel eens de druksensor in het inlaatspruitstuk kon zijn; en inderdaad de oude zag er niet zo jofel meer uit: helemaal volgeraakt met dikke drab.

Nee je krijgt geen punten als je weet welke de oude is.

Tevens heb ik de "retourcheck" gedaan:


Stijghoogte in de buisjes:
Code: Selecteer alles
cilinder 1 23.2cm
cilinder 2 24.7cm
cilinder 3 22.3cm
cilinder 4 29.4cm
cilinder 5 20.6cm
Welke is stuk? 4 omdat hij niet genoeg doorlaat, of 5 omdat hij een "druppelaar" is? Of zijn ze vies, ik tank wel altijd bij de shell (omdat die vaak het goedkoopst is http://www.brandstof-zoeker.nl) en ze zeggen zelf dat ze hele goeie diesel hebben, scheelt een liter op een tank ofzoiets.
Ik heb een proefritje gemaakt van een kilometer of 50, en er is enige verbetering te bespeuren, maar bij het stoplicht blijf ik toch maar rechts staan.
De bodem van mijn portemonnee is echter bereikt, nieuwe injectoren zitten er dus voorlopig niet in.
Kunnen deze problemen inderdaad door de nieuwe turbo komen, of is het puur toeval?
De werkplaats cd die ik heb geeft aan dat bij vervangen van de injectoren je ook de drukleidingen moet vervangen, is dat echt nodig?
Chris