Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

probleempje 156 opgelost

vr jun 12, 2009 22:15

Een stotter probleem :shock:

Bij koude motor gaat het redelijk goed
wordt de motor warm dan lijkt het alsof ie op drie poten loopt
Ook heeft ie dan geen power meer ..........heel rustig doortrekken dan gaat het nog net
zowel op gas als op benz is het probleem aanwezig
Zou dit iets met een themp sensor te maken kunnen hebben
Zitten er nog meer themp sensoren dan op de thermostaat?

of zou dit iets heel anders kunnen zijn
de thermostaat is kompleet met sensor vorig jaar vervangen.
voor de zekerheid heb ik het gasrelais gekontrolleerd en die is in orde.

voor de duidelijkheid 156 uit 2000 1.8 TS


grt rogeralfa :driving:
Laatst gewijzigd door sprint88 op ma jun 15, 2009 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: probleempje 156

za jun 13, 2009 19:04

Dat kan zeker. Er zitten 2 of 3 sensors in je KVS, afhankelijk van welke versie ECU je hebt. Het best zijn dat er een andere sensor vervangen is destijds dan degene die je ECU aanstuurt. Je kunt denk ik het beste even de boel uit laten lezen, dan weet je meer. Wat ook nog mogelijkheden zijn zijn de lambdasonde en de MAF sensor, ook daar merk je vaak pas bij warme motor van dat ze niet goed meer zijn.

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3659
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

RE: probleempje 156

za jun 13, 2009 19:10

Klinkt mij als de LMM...

Toch wel een gevoelig punt bij de 156 , ik heb hetzelfde gehad met mijn ex 156 Jtd...

Gebruikersavatar
postbus31
Member
Member
Berichten: 134
Lid geworden op: di nov 04, 2008 08:47
Locatie: Stadskanaal

Re: RE: probleempje 156

za jun 13, 2009 19:57

Klinkt mij als de LMM...

Toch wel een gevoelig punt bij de 156 , ik heb hetzelfde gehad met mijn ex 156 Jtd...
Zou idd kunnen, maar benzine 156's hebben niet een bovengemiddeld slechte LMM, bij JTD's komt het meer voor.


Zou zeggen, trek de stekker eens van de LMM, loopt ie dan netzo of beter .................. vervangen die hap.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: probleempje 156

za jun 13, 2009 20:49

MAF=LMM

Het zijn bosch sensors, die dingen sneuvelen bij bosjes. Niet alleen in bij Alfa Romeo, maar ook bij VAG. Het lijkt me verstandig dat we geen conclusies trekken voordat de diagnose gesteld is. Netjes uit laten lezen en als er geen storingen opgeslagen staan, de lambda netjes pendelt en de uitlezing van de KVS-temperatuur-sensor in orde is pas de LMM gaan vervangen.

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: probleempje 156

za jun 13, 2009 22:26

Ok bedankt zover

Ik heb de laptop er aan gehad die gaf inderdaad een serie fouten
maar de software van SanderQV herkende die nog niet
ff een mailtje sturen of ie nog updates heeft

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: probleempje 156

ma jun 15, 2009 21:23

Allereerst SanderQV van harte met de jonge aanwinst :thumbs:

Hte probleem met de 156 is opgelost
vanavond de bobine zooi maar eens losgetrokken en wat bleek
Aande kant van de oliedop zaten de eerste 2 bougies vol water :shock:
Waar dat weg komt mag joost weten
Het is dus voor de duidelijkheid geen olio

De hele zaak drooggemaakt en gereinigd en whalla alles loopt weer als normaal.

Nu natuurlijk in de gaten houden waar het water vandaan komt, het koelstof niveau staat gewoon op max.

Misschien is de wasstraat een oorzaak :?:

De zaak gereset en kijken waar het schip strand.

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: probleempje 156

ma jun 15, 2009 22:08

Ok bedankt zover

Ik heb de laptop er aan gehad die gaf inderdaad een serie fouten
maar de software van SanderQV herkende die nog niet
ff een mailtje sturen of ie nog updates heeft

grt rogeralfa :driving:
Met de numerieke codes is ook een boel te vinden als ze nog niet in de .def files staan. Als je nu weer fouten krijgt moet je ze anders even in het relevante topic posten, dan kunnen we de bijbehorende meldingen er bij vinden.

Wel toevallig, ik heb gisteren ook al een 2.0 16V van stotteren afgeholpen met water in de bougieschachten van de cylinder het dichtste bij de distributie. Als je het nog een keertje hebt ben ik benieuwd of je een oorzaak kan vinden.

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

RE: probleempje 156 opgelost

ma jun 15, 2009 22:25

Ik heb dit probleem ook gehad met mijn 156, bougiegaten vol water.. :?
Ben benieuwd wie dit kan verklaren.. :-k
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: probleempje 156

ma jun 15, 2009 23:43

Allereerst SanderQV van harte met de jonge aanwinst :thumbs:

Hte probleem met de 156 is opgelost
vanavond de bobine zooi maar eens losgetrokken en wat bleek
Aande kant van de oliedop zaten de eerste 2 bougies vol water :shock:
Waar dat weg komt mag joost weten
Het is dus voor de duidelijkheid geen olio

De hele zaak drooggemaakt en gereinigd en whalla alles loopt weer als normaal.

Nu natuurlijk in de gaten houden waar het water vandaan komt, het koelstof niveau staat gewoon op max.

Misschien is de wasstraat een oorzaak :?:

De zaak gereset en kijken waar het schip strand.

grt rogeralfa :driving:
Mooi dat je het gevonden hebt, maar bij een dergelijke storing zou je lampje van je motormanagement moeten gaan branden. Ik had dat zelfs al bij 1 bougie met een zwembadje erom.
Bij mij is de storing opgetreden plm 3 maanden na het reinigen van de motor. Dat was ook duidelijk aan de roestvorming en de kalkafzetting aan de bewuste bougie te zien.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Terug naar “Algemene Technische vragen”